جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

حمایت بشار اسد از توافق جامع همکاری‌های نظامی و امنیتی تهران و دمشق

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار سرلشکر باقری با وی گفت: امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و سوریه، نمایانگر سطح روابط راهبردی میان تهران و دمشق است. کرونا: سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران که در سوریه به سر می‌برد با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و

اختصاصی کرونا

کد خبر : 51046
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵

کرونا :

حمایت بشار اسد از توافق جامع همکاری‌های نظامی و امنیتی تهران و دمشق

حمایت بشار اسد از توافق جامع همکاری‌های نظامی و امنیتی تهران و دمشق 3

رئیس جمهور سوریه در جریان دیدار سرلشکر باقری با وی گفت: امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و سوریه، نمایانگر سطح روابط راهبردی میان تهران و دمشق است.

کرونا: سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران که در سوریه به سر می‌برد با بشار اسد رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار تحولات سوریه و منطقه مورد رایزنی قرار گرفت.

بشار اسد در این دیدار از نتایج نشست‌های سوریه و ایران و امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان دو کشور استقبال کرد و آنرا نشان دهنده سطح روابط راهبردی میان دو کشور توصیف کرد.

وی افزود: امضای توافقنامه همکاری نظامی و امنیتی میان ایران و سوریه روابط راهبردی دو کشور را نشان می‌دهد و نتیجه سال‌ها اقدام مشترک و همکاری در زمینه جنگ علیه تروریسم در سوریه و مقابله با سیاست‌های خصمانه‌ای است که دمشق و تهران را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر سرلشکر باقری هم بر اهمیت تقویت روابط میان دو کشور دوست در همه زمینه‌ها به نحوی که منافع دو ملت را برآورده سازد و ایران و سوریه را در برابر تلاش‌های مداخله جویانه در امور داخلی شأن، حفظ کند، تاکید کرد.

روز گذشته سوریه و جمهوری اسلامی ایران توافق جامعی برای تقویت همکاری‌های نظامی و امنیتی امضا کردند.

بر اساس این گزارش؛ این توافق با حضور ژنرال «علی عبدالله ایوب» وزیر دفاع و جانشین فرمانده کل ارتش و نیروهای مسلح سوریه و سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به امضا رسید.

دو کشور در بیانیه پایانی مشترک خود بر ادامه هماهنگی میان دو طرف برای مقابله با چالش‌ها و خطرات متعدد و رو به افزایش و ادامه مقابله با تروریسم تکفیری مورد حمایت برخی قدرت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی با هر نام و نشان تاکید کردند.

روانپزشک خوب در شهر تهران
دنبال کنید

دیروز ژنرال علی عبدالله ایوب در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با سرلشکر باقری تاکید کرده بود: روابط سوریه و ایران راهبردی و محکم است. علی رغم افزایش فشارها و تهدیدات همکاری‌های نظامی و امنیتی بین دو طرف منحصر به فرد است و همچنان در تمام حوزه‌ها ادامه دارد. با پایبندی به اصول ملی با همه چالش‌های جدید مقابله‌ها خواهیم کرد. با تلاش همه سوری‌ها و همکاری با برادران و دوستان و همپیمانان که بر مقابله با تروریسم تاکید دارند، بر این فصل جدید از جنگ غلبه خواهیم کرد.

انتهای پیام/

قدس-آنلاین

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi