پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

ویژه

کارگران امسال چقدر عیدی و پاداش می‌گیرند؟

  🔹با توجه به اینکه حداقل حقوق مصوب امسال یک‌ میلیون و ۵۱۶هزار و ۸۸۲ تومان است، مبلغ عیدی و پاداش کارگران در محدوده ۳ میلیون و ۳۳هزار و ۷۶۵تومان تا ۴میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۶تومان خواهد بود. 🔹بر اساس قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 50002
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷

کرونا :

کارگران امسال چقدر عیدی و پاداش می‌گیرند؟

 

🔹با توجه به اینکه حداقل حقوق مصوب امسال یک‌ میلیون و ۵۱۶هزار و ۸۸۲ تومان است، مبلغ عیدی و پاداش کارگران در محدوده ۳ میلیون و ۳۳هزار و ۷۶۵تومان تا ۴میلیون و ۵۵۰ هزار و ۶۴۶تومان خواهد بود.

🔹بر اساس قانون تعیین عیدی و پاداش سالانه کارگران شاغل در کارگاه‌های مشمول قانون کار مصوب ۱۳۷۰، باید به همه مشمولان قانون کار، اعم از قرارداد دائمی، موقت و کار معین، کارمزدی و کارگران فصلی به نسبت کارکرد سالانه، عیدی پرداخت شود.

🔹البته مبلغ عیدی و پاداش بر اساس میزان کارکرد کارگر و دستمزد پایه او متفاوت است؛ اما در هر صورت رقم پایه عیدی و پاداش پرداختی نباید از ۲برابر حداقل دستمزد هر کارگر کمتر باشد.

🔹به گزارش همشهری، با نزدیک شدن به آخر سال، کارگاه‌های مشمول کار طبق وظیفه قانونی خود باید نسبت به پرداخت حداقل حقوق و عیدی به نیروی کار خود اقدام کنند. این پرداخت به کارگرانی که کمتر از یک سال در یک کارگاه مشمول قانون کار فعالیت کرده باشد تعلق می‌گیرد و رقم آن با تقسیم کردن دو برابر حداقل حقوق و مزایای مستمر پرداختی به کارگر، تقسیم‌ بر ۳۶۵(یا ۳۶۶در سال کبیسه) مشخص می‌شود.

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi