شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی در عراق

خبرگزاری رسمی صدا و سیمای ایران به نقل از “یک منبع آگاه در سپاه پاسداران” مدعی کشته شدن دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه های این کشور در عراق شد. این خبرگزاری افزوده است: در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 49779
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۶

کرونا :

حمله موشکی ایران به دو پایگاه آمریکایی در عراق

خبرگزاری رسمی صدا و سیمای ایران به نقل از “یک منبع آگاه در سپاه پاسداران” مدعی کشته شدن دست‌کم ۸۰ نظامی آمریکایی در حمله موشکی به پایگاه های این کشور در عراق شد.

این خبرگزاری افزوده است: در این حمله همچنین تعدادی هواپیمای بدون سرنشین و بالگرد و تجهیزات فراوان نظامی آسیب‌های جدی دیده اند. در حمله موشکی بامداد امروز، پانزده موشک به پایگاه عین الاسد اصابت کرده که هیچکدام بوسیله سیستم راداری ارتش تروریسم آمریکا رهگیری نشده اند.

علی‌رغم خبر اعلام شده ازسوی خبرگزاری صدا و سیمای ایران، مقامات آمریکایی تاکنون کشته یا زخمی شدن نظامیان این کشور در حمله موشکی بامداد امروز ایران را تایید نکرده اند.

گفتنی است، روابط عمومی سپاه پاسداران ایران بامداد امروز چهارشنبه ۸ ژانویه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: “ده‌ها موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌ الاسد محل استقرار نیروهای آمریکایی واقع در استان الانبار عراق شلیک شده است”.

بر اساس این اطلاعیه‌، “این حملات سنگین موشکی نیروی هوا فضای سپاه پاسداران به پایگاه آمریکایی عین الاسد در انتقام از کشته شدن قاسم سلیمانی و همراهانش” بوده است.

جاناتان هافمن، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: ایران با بیش از ۱۲ موشک بالستیک به دو پایگاه عین الاسد و اربیل در عراق که نیروهایی آمریکا در آن مستقر هستند حملاتی را ترتیب داده است.در حال ارزیابی اولین خسارت‌ها هستیم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در واکنش به این حملات در توییتر از تحت کنترل بودن اوضاع خبر داده و نوشت: همه چیز خوب است!

 

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi