جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار فولادگر با سفیر جدید کنگو در تهران

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر  ظهر امروز چهارشنبه (۱۵/۱۲/۹۷) با لوک جوزت اوکیو سفیر جدید کنگو در تهران دیدار و گفت وگو کرد. رئیس گروه دوستی پارلمانی یران – کنگو در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید کنگو، روابط دو کشور مهم خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47349
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸

کرونا :

دیدار فولادگر با سفیر جدید کنگو در تهران

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، حمیدرضا فولادگر  ظهر امروز چهارشنبه (۱۵/۱۲/۹۷) با لوک جوزت اوکیو سفیر جدید کنگو در تهران دیدار و گفت وگو کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی یران – کنگو در ابتدای این دیدار ضمن خوشامدگویی به سفیر جدید کنگو، روابط دو کشور مهم خواند و گفت: جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کنگو برای گذر از دوران سلطه و استبداد هزینه‌های زیادی پرداخت کرده‌اند و در حال حاضر به عنوان کشورهای مستقل در مسیر رشد و توسعه خود گام برمی‌دارند.

وی افزود: دو کشور باید در مجامع بین‌المللی نیز همکاری‌های خود را تقویت کنند و حمایت‌های لازم را از یکدیگر بعمل آورند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های موجود برای ارتقای مناسبات میان ایران و کنگو تصریح کرد: ظرفیت‌های مناسب و خوبی در زمینه‌های مختلف پتروشیمی، صنایع و معادن، کشاورزی، صنایع دارویی، انرژی، صنایع چوب، صنایع دریایی و شیلات، حمل و نقل، بهداشتی و درمانی و آموزش برای ارتقای مناسبات میان دو کشور وجود دارد که باید در این زمینه‌ها گفتگو و همکاری بیشتری داشته باشیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – کنگو در بخش دیگری از سخنان خود ضمن ابراز امیدواری جهت اجرایی شدن توافقات انجام شده میان دو کشور گفت: امیدواریم برخی از مشکلاتی که در اجرای هر چه بهتر توافقات و تفاهم‌نامه‌های انجام شده در زمینه‌های مختلف از جمله امور اقتصادی و تجاری فی‌مابین وجود دارد حل و فصل شوند.

فولادگر در ادامه با انتقاد از سیاست‌های خصمانه آمریکا و خروج یکجانبه این کشور از برجام گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب با سیاست‌های خصمانه آمریکا روبرو بوده است اما این رفتارها هیچ تاثیری در اراده مردم ایران برای حفظ استقلال و توسعه کشور نداشته است.

مردم با هوشمندی و ابتکار ویروس تاجدار کرونا را دور زدند
دنبال کنید

وی در پایان این دیدار افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر تعهدات خود در برجام پایبند بوده و ۱۴ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید این امر ست.

لوک جوزت اوکیو سفیر جدید کنگو نیز در این دیدار گفت: کنگو میزبان هیأتی از پارلمان ایران بوده است و دیدارهای متعددی در بالاترین سطح میان دو پارلمان انجام شده است که این خود تاکیدی بر روابط قوی و دوستانه دو پارلمان است.

سفیر کنگو با اشاره به استقبال مجلس و دولت کنگو از تقویت روابط فیمابین گفت: کنگو به دنبال توسعه همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است و در این مسیر علاوه بر تاکید بر اهمیت اجرایی شدن توافقات موجود، خواهان همکاری در حوزه‌های دیگری است که دو طرف توان و ظرفیت بالایی دارند.

وی همچنین در پایان این دیدارگفت: ما یکجانبه‌گرایی در صحنه بین‌المللی را محکوم میکنیم.

شایان ذکر است حمید گرمابی عضو گروه دوستی پارلمانی ایران – کنگو در این ملاقات حضور داشت و در خصوص نحوه توسعه روابط دوجانبه با سفیر جدید کنگو در تهران گفتگو و مذاکره کرد./

پایان پیام

چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۸

دیدار فولادگر با سفیر جدید کنگو در تهران رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران – جمهوری کنگو با سفیر جدید کنگو در تهران دیدار و گفت وگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201903109276207928.jpg دیدار,فولادگر,با,سفیر,جدید,کنگو,در,تهران Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi