جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

نخست وزیر ارمنستان از آثار تاریخی اصفهان دیدن کرد

به گزارش کرونا، نیکول پاشینیان که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد اصفهان شد در گذر از مسیر زاینده رود از اثر تاریخی پل خواجو دیدن کرد و پس از ورود به مجموعه تاریخی میدان نقش جهان به تماشای بناهای تاریخی واقع در آن شامل مسجد امام، بازار قیصریه و مسجد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47251
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۸

کرونا :

نخست وزیر ارمنستان از آثار تاریخی اصفهان دیدن کرد

به گزارش کرونا، نیکول پاشینیان که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی وارد اصفهان شد در گذر از مسیر زاینده رود از اثر تاریخی پل خواجو دیدن کرد و پس از ورود به مجموعه تاریخی میدان نقش جهان به تماشای بناهای تاریخی واقع در آن شامل مسجد امام، بازار قیصریه و مسجد شیخ لطف الله پرداخت.
میدان نقش جهان که یکی از بزرگترین و زیباترین میدان های تاریخی جهان است که در تاریخ هشتم بهمن ۱۳۱۳ به شماره ۱۰۲ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ به شماره ۱۱۵ جزو نخستین آثار ایرانی بود که به عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.
نخست وزیر ارمنستان در بدو ورود در فرودگاه اصفهان از سوی عباس رضایی استاندار و 'سیپان کاشجیان' اسقف اعظم و پیشوای دینی ارامنه اصفهان و جنوب ایران مورد استقبال قرار گرفت.
دیدار و گفت و گو با استاندار، بازدید از آثار تاریخی و گردشگری کلانشهر اصفهان، دیدار با جامعه ارامنه و جنوب ایران در ورزشگاه آرارات، بازدید از کلیسای وانک و دیدار و گفت و گو با اسقف اعظم جامعه ارامنه اصفهان و جنوب ایران از جمله برنامه های نخست وزیر ارمنستان در اصفهان اعلام شد.
ارمنستان با حدود ۳۰ هزار کیلومتر مربع مساحت و بیش از سه میلیون نفر جمعیت در منطقه قفقاز با کشورهای ترکیه ، گرجستان ، جمهوری آذربایجان و ایران هم مرز است.
این کشور حوزه قفقاز جنوبی به دلیل هم مرز بودن با کشورمان از اهمیت ویژه ای در مراودات اقتصادی برخوردار بوده و پلی میان ایران و کشورهای عضو اتحادیه اورآسیا محسوب می شود.
جمعیت ارامنه ساکن در اصفهان حدود هفت هزار نفر است که بیشتر آنها ساکن شهرستان اصفهان هستند.
۶۹۹۴/۶۰۲۰/۶۰۲۶/

نخست وزیر ارمنستان از آثار تاریخی اصفهان دیدن کرد 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi