پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

روحانیون پیشگام و پیشتاز گام دوم انقلاب هستند

به گزارش کرونا، آیت الله عباس کعبی شامگاه چهارشنبه در همایش حوزه در گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم اظهار داشت: گام دوم انقلاب بدون مهندسی، برنامه ریزی و تقسیم و توزیع نقش اثرگذار روحانیت در صحنه، و همچنین یک برنامه حساب شده بین نظام و حوزه های علمیه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47164
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۵۲

کرونا :

روحانیون پیشگام و پیشتاز گام دوم انقلاب هستند

به گزارش کرونا، آیت الله عباس کعبی شامگاه چهارشنبه در همایش حوزه در گام دوم انقلاب در سالن اجتماعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی قم اظهار داشت: گام دوم انقلاب بدون مهندسی، برنامه ریزی و تقسیم و توزیع نقش اثرگذار روحانیت در صحنه، و همچنین یک برنامه حساب شده بین نظام و حوزه های علمیه به سختی تحقق پیدا خواهد کرد.
وی همچنین نسل جوان مومن، انقلابی، فاضل، کارآمد و توانای حوزوی ، را موتور محرکه تحقق بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب تحت عنوان گام دوم انقلاب دانست، و گفت: باید از ظرفیت نسل جوان حوزه در مسیر تحقق رسالت های تاریخی روحانیت به نحو احسن استفاده کنیم.
حضرت‌ آیت ‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب بیست و یکم بهمن ماه جاری در بیانیه ‌ای خطاب به جوانان و آینده‌سازان ایران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان ‌های انقلاب اسلامی را در ۷ فصل تبیین کردند.
کعبی همچنین با تبیین نقش ۱۰ گانه حوزه در گام دوم انقلاب، شناخت، تفسیر و معرفی و تبیین اسلام ناب محمدی بر پایه مکتب اهل بیت را نخستین نقش حوزه دانست و گفت: دفاع از اسلام و مقابله با نفوذ، تخریب، تحریف، بدعت گذاری، گمراهی و اضلال، تضعیف و هرگونه تلاش برای اسلام زدایی نیز دومین نقش روحانیت به شمار می آید.
وی هدایت وراهنمایی آحاد جامعه و ترسیم نقشه راه سعادت درزندگی مادی و معنوی در همه عرصه های فردی، اجتماعی و سیاسی بر اساس نیاز اقشار و اصناف و همچنین تربیت مبلغان حرفه ای و تخصصی در رشته های گوناگون و به کارگیری آنها در جهت رفع خلاءها و نیازهای سطوح مختلف کشور و بهره مندی از هنر، رسانه و فناوریها و عرصه های نوین جذب مخاطب را نیز سومین نقش حوزه برشمرد.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون بیش از ۵۰۰ رشته تبلیغی که حوزویان در ساحت های گوناگون امکان فعالیت در آن دارند، شناسایی شده است.
کعبی چهارمین نقش حوزه در گام دوم انقلاب را بیدارگری توصیف کرد و یادآور شد: شناخت دشمنان اسلام، جریان ها و دنباله های آنها و همچنین مبارزه و جهاد علمی و عملی و بسیج ظرفیت ها و منابع مادی و معنوی و مقاومت و ایستادگی و فداکاری در راه اسلام نیز از نقش های روحانیت محسوب می شود.
وی پنجمین نقش روحانیت را احیاگری دانست، و گفت: احیاء و توانمندی مسلمانان و مبارزه با عقب ماندگی تاریخی امت اسلامی با هدف تحقق پیشرفت و عدالت، خاص ایران اسلامی نیست و حوزه ها باید برای بازسازی امت اسلامی و رساندن آنها به پیشرفت و عدالت‌ طرحی را پیش ببرند.
وی ششمین نقش روحانیت را نیز تحکیم ایمان و پایه های اخلاقی و ارزش های معنوی در سطح عموم جامعه و همچنین تقویت وحدت، برادری و مودت و رحمت در میان آحاد جامعه ذکر کرد و گفت: مبارزه با طاغوت ها در سطوح مختلف نیز هفتمین نقش روحانیت است که یک سطح آن طاغوت اکبر و حکومت های جائر و سطح دیگر نیز روحیه اشرافی گری است که هر از چندگاهی در سطوح مختلف پیدا می شود.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، زدودن موانع اجرای دین در جامعه و تلاش برای اقامه حکم خدا و گسترش دین در سطح جهان و دعوت به خداپرستی و تحقق تمدن اسلامی را نیز جز وظایف مهم روحانیت دانست.
وی کاستن از آلام و درد و رنج بشری و خیر خواهی و امداد رسانی به محرومان و مستضعفان و همدردی و خدمت صادقانه دینی به مردم را هشتمین نقش روحانیت ذکر کرد و یادآور شد: این نقش که معمولا در جهان به عهده هلال احمرها و صلیب سرخ هاست را روحانیت به خوبی و بدون منت انجام می دهد.
وی مردم داری، مدارا، محبت و احسان، جذب حداکثری و ایجاد صلح و وفاق اجتماعی و تلاش برای متدین کردن اقشار جامعه و کاستن از آسیب های اجتماعی را نهمین نقش حوزه دانست و افرود: ترویج فرهنگ انتظار و مهدویت و بسترسازی برای دولت کریمه امام زمان (عج) نیز دهمین نقش به شمار می رود.
عضو جامعه مدرسین در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تخریب، تضعیف، شایعه و سناریو سازی، بزرگ نمایی نقاط ضعف، پروژه نفوذ، شکاف، تفرقه و چند دستگی درون روحانیت و خنثی کردن کار این قشر توسط سرویس های جاسوسی و امنیتی و ایجاد مسیرهای انحرافی در ماموریت های آن از جمله اقدام های خصمانه دشمن علیه روحانیت است.
وی با تاکید بر اینکه تبیین حقیقی رسالت ها و نقش های روحانیت باید مورد توجه باشد، گفت: امام راحل در منشور تاریخی خود به همین نقش های روحانیت اشاره و هشدار داده که شان و منزلت و نقش تاریخی آنان نباید تضعیف و تخریب شود.
حضرت امام در سوم اسفند سال ۶۷ در پیامی به حوزه های علمیه منشور روحانیت را تبیین فرمودند.
کعبی بیان کرد: روحانیت در عین اقتدار مظلوم است، و در عین مظلومیت نیز پیشگام و در عین پیشگامی فداکار و در میدان های جهاد علمی و عملی و ایثار و شهادت حاضر است.
وی گفت: متاسفانه برخی ها به این نقش ها توجه نمی کنند و دوست دارند روحانیت انقلابی و حاضر در صحنه را منزوی کنند، و جریان منزوی را فعال نمایند.
۷۴۰۳/ ۶۱۳۳/

روحانیون پیشگام و پیشتاز گام دوم انقلاب هستند 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi