شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ماندن ظریف مصداق عزت، مصلحت و حکمت بود

غلام محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار کرونا در یاسوج افزود: رئیس جمهوری در این راستا نیز آنگونه که دلسوزان نظام انتظار داشتند، عمل کرد.وی یادآور شد که روز گذشته و در پی استعفای وزیر محجوب و شخص مورد اعتماد نظام و رهبری، بسیاری از دوستان نظام را نگران کرد.نماینده مجلس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47136
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۸

کرونا :

ماندن ظریف مصداق عزت، مصلحت و حکمت بود

غلام محمد زارعی روز چهارشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار کرونا در یاسوج افزود: رئیس جمهوری در این راستا نیز آنگونه که دلسوزان نظام انتظار داشتند، عمل کرد.
وی یادآور شد که روز گذشته و در پی استعفای وزیر محجوب و شخص مورد اعتماد نظام و رهبری، بسیاری از دوستان نظام را نگران کرد.
نماینده مجلس تلاش های صادقانه تیم قوی و با درایت دیپلماسی خارجی کشور در طول ۶ سال گذشته با مدیریت دکتر ظریف به ویژه در مذاکرات هسته ای را یادآور شد و گفت: این تلاش ها در حافظه تاریخی ملت خواهد ماند.
زارعی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نیز با تیزبینی و هوشمندی بارها از این فرزند پاک، متدین، با تدبیر و شجاع ملت تقدیر کرده اند، ادامه داد: مجلس شورای اسلامی نیز تمام قد از این سرمایه ارزشمند و همه دلسوزانی که دل در گرو ایرانی آباد دارند، حمایت قاطع خواهد کرد.
وی ابراز امیدواری کرد که وزارت امور خارجه در سایه تدبیر، تجربه و شجاعت ظریف و تیم همراهش و همراهی دولت و ملت با عزم و اراده ای جدی تر از گذشته برای تقویت مسیر عزتمندانه جمهوری اسلامی در عرصه بین الملل تلاش کنند.
ظریف در حالی دوشنبه شب هفته جاری با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام، از استعفای خود از سمت وزارت امور خارجه خبر داد که این خبر همچنان و تا صبح امروز در صدر اخبار رسانه های جهانی و شبکه های مختلف اجتماعی قرار داشت.
کاربران شبکه اجتماعی توئیتر روز سه شنبه در واکنش به استعفای ‘محمدجواد ظریف’ وزیر امور خارجه ایران نیز با هشتگ «ظریف_بمان» خواستار ماندن وی در ریاست دستگاه دیپلماسی کشور شده بودند به طوری که این هشتگ به ترند نخست توییتر تبدیل شد.
صبح امروز نیز دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران با استعفای وزیر امور خارجه کشورمان مخالفت کرد.
رییس جمهوری در پاسخ به نامه «محمد جواد ظریف» گفت: از آنجا که شما را به تعبیر رهبر معظم انقلاب “امین، غیور، شجاع و‌متدین” و در خط مقدم ایستادگی در برابر فشارهای همه جانبه آمریکا قرار دارید؛ پذیرش استعفای شما را بر خلاف مصالح کشور می دانم و با آن موافقت نمی کنم.
روحانی در بخش دیگری از نامه خود آورده است: اینجانب نسبت به فشارهای وارده به دستگاه دیپلماسی کشور ، دولت و حتی رئیس جمهور منتخب مردم به خوبی آگاهم. ما به عهدی که با خدا و ملت ایران بسته ایم ، تا پایان وفادار می مانیم و اطمینان دارم که به فضل الهی از این مرحله سخت عبور خواهیم کرد.
ظریف امروز همچنین به همراه روحانی و جمعی از مسئولان و مقامات عالی رتبه کشورمان در مراسم استقبال از نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان حضور یافت.
۳۰۱۶/۶۱۱۰

ماندن ظریف مصداق عزت، مصلحت و حکمت بود 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi