یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی بی سابقه است

به گزارش کرونا، سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری لرستان در محل استانداری افزود: اقدام های آمریکا علیه ایران به مرحله ای رسیده که قدرت های بزرگ اقتصادی و تاثیرگذار همچون چین، روسیه و هند را به سبب مراوده های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی، تهدید و یا تحریم می کند.وی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47132
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

کرونا :

فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی بی سابقه است

به گزارش کرونا، سید ضیاء هاشمی روز چهارشنبه در نشست شورای اداری لرستان در محل استانداری افزود: اقدام های آمریکا علیه ایران به مرحله ای رسیده که قدرت های بزرگ اقتصادی و تاثیرگذار همچون چین، روسیه و هند را به سبب مراوده های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی، تهدید و یا تحریم می کند.
وی ادامه داد: محدودیت هایی که آمریکا برای مراوده های اقتصادی، مبادبه های بانکی و حمل و نقل بار و کالا به ایران اعمال کرده بی سابقه بوده که این شرایط موجب تنگناهای اقتصادی شده است.
او با بیان اینکه ترامپ در صدد احیای ابرقدرتی امریکا در جهان است گفت: این درحالی است که دولت آمریکا در عرصه های گوناگون جهانی به چالش کشیده شده است.
مدیرعامل کرونا تصریح کرد: در زمینه اقتصادی نیز پیش بینی می شود تا سال ۲۰۳۰ آمریکا ابرقدرت اقتصادی دنیا باشد و تا سال ۲۰۵۰ حتی قدرت دوم اقتصاد جهان نیز نخواهد بود.

** مواجهه جمهوری اسلامی با جنگ واقعی اقتصادی، رسانه ای و سیاسی
هاشمی افزود: امروز جمهوری اسلامی در مواجهه با یک جنگ واقعی اقتصادی، رسانه ای و سیاسی است.
مدیرعامل کرونا بیان کرد: دشمنی جدی معاندان با جمهوری اسلامی در عرصه های گوناگون وجود دارد و اگر تاکنون به صورت آشکار ابراز نمی شد امروز مقام های آمریکایی به روشنی اعلام می کنند که هدف اصلی آنان تغییر رژیم جمهوری اسلامی است.
وی گفت: آمریکایی ها پیش از این ادعا داشتند به دنبال تغییر رفتار ایران هستند اما امروز تعارف را کنار گذاشته و در اجلاس ورشو خواستار تغییر رژیم جمهوری اسلامی شدند که در همین راستا نیز با فعال کردن رسانه های همراه و ترندهایی در توئیتر این موضوع را دنبال می کنند.
مدیرعامل کرونا ادامه داد: صدها نفر در وزارت امور خارجه آمریکا تحرک ها و مراوده های اقتصادی جهان با ایران را پایش و رصد می کنند و نسبت به شناسایی، تهدید و تحریم پیوندهای اقتصادی خارج از چارچوب خواسته های آمریکا اقدام می کنند.
هاشمی اظهار داشت: این در حالی است که جریان ضد انقلاب نیز به صورت سازمان یافته به این فعالیت ها دامن می زند.

نداشتن شناسنامه بهانه خوبی برای جا ماندن سیستان و بلوچستانی ها از تحصیل نیست
دنبال کنید

** انسجام؛ ضرورت امروز کشور و زمینه ساز موفقیت دولت است
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی تاکید کرد: بیشترین انسجام داخلی کشورها در زمان جنگ حاصل می شود که این تجربه نیز در دهه ۶۰ برای جمهوری اسلامی روی داد.
هاشمی گفت: جنگ فرصتی برای انسجام داخلی است؛ امروز باید باور کنیم جنگ علیه جمهوری اسلامی شکل گرفته و حفظ اتحاد و انسجام اصلی ترین عامل موفقیت در چالش کنونی کشور خواهد بود.
وی افزود: دولتمردان در شرایط کنونی زیر فشار بسیاری هستند و کشور برای گذر از این شرایط نیاز به انسجام، وحدت و همدلی مردم، منتقدان و طیف های گوناگون دارد.
مدیرعامل کرونا با اشاره به استعفای محمدجواد ظریف گفت: وزیر امور خارجه باید در خط مقدم جنگ سیاسی کوشش کند اما همزمان در داخل کشور نیز تحت فشار قرار می گیرد درحالی که برای موفقیت در ماموریت ها، دست کم باید از تعارض های داخلی در امان باشد.
هاشمی تاکید کرد: چنانچه همه به اصول و آرمان های انقلاب و کشور متعهد باشند و حول محور ولایت فقیه حرکت کنند، بدون شک انسجام اجتماعی تقویت شده و حرکت کشور سریع تر و قوی تر خواهد شد.
هاشمی تاکید کرد: همدلی و هم افزایی در کشور مسیر فعالیت ها و اقدام ها آمریکا را نیز تغییر می دهد و چنانچه نتیجه ای عاید آنها نشود، اقدام های بلند مدت خود علیه جمهوری اسلامی ایران را متوقف خواهند کرد.

** حفظ اعتماد اجتماعی، ضامن کشور و نظام
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی گفت: امروز به نشاط، امید، کوشش و هماهنگی نیاز داریم اما گاهی دوگانه هایی در کشور شکل می گیرد که اقتضای شرایط کنونی کشور نیست.
هاشمی افزود: ایجاد جایگاه های تقابلی متهم – مدعی و متهم انگاری برخی از مسئولان توسط سایر مسئولان به صلاح نیست چون امروز همه در معرض هجمه و فشارهای خارجی هستیم، البته همه صاحبان قدرت و نفوذ از جمله افرادی که تریبون و امکان نقد و نفوذ کلام دارند نیز باید در این شرایط پاسخگو باشند.
او بیان کرد: اگر اعتماد اجتماعی از بین برود، آسیب متوجه کلیت کشور و نظام می شود، بنابراین ضمن استقبال از نقد سازنده، به حفظ همدلی، اعتماد و هماهنگی نیاز داریم که در این شرایط نقش رسانه ها از جمله کرونا مهم و محوری است.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی شرایط کنونی کشور را ویژه توصیف کرد و گفت: شرایط ایران در چهار دهه اخیر خاص بوده اما امروزه به معنای واقعی شرایط ویژه ای ایجاد شده است.
هاشمی افزود: جمهوری اسلامی یک نظام انقلابی و خواستار استقلال اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است و به ناچار هزینه های آن را هم داده است.

بازدید وزیر بهداشت از مراکز درمانی رامهرمز؛ قول مساعد برای رفع مشکلات موجود در مراکز درمانی حوزه انتخابیه
دنبال کنید

** کرونا صدای دولتمردان و آیینه مطالبات مردم
وی همچنین با اشاره به گردش جهانی اخبار و اطلاعات و پیوند دنیا در حوزه ارتباطات گفت: کرونا به عنوان خبرگزاری رسمی کشور فعالیت می کند و وظیفه دارد در عین حال که صدای دولت و دولتمردان است مطالبات مردم را نیز به خوبی منعکس کند.
مدیرعامل کرونا با اشاره به ایجاد حوزه دانشگاهی خبر کرونا و توسعه بخش پژوهشی این رسانه ملی افزود: فعالیت کرونا در حوزه چند رسانه ای با جدیت شکل گرفته و سال ۹۸ نیز در لرستان فعال می شود تا ظرفیت های بیکران ملی و بین المللی این استان منعکس شود.
هاشمی رسانه را مرکز و کانون گفت و گو دانست و تاکید کرد: چنانچه گفت و گوی ملی شکل گیرد و منجر به همدلی شود امید، اعتماد و نشاط در جامعه افزایش خواهد یافت در غیر این صورت ممکن است در معرض آسیب قرار بگیریم.
۷۲۶۹/۷۲۷۳

فشار آمریکا علیه جمهوری اسلامی بی سابقه است 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi