جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

«تجربه های زیسته زنان» با انتقاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار کرونا این همایش به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و شورای اسلامی استان تهران به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از ابتدا با تاخیر آغاز شد و اعتراض هایی را هم در اجرا به دنبال داشت.اوایل همایش پس از قرائت نام برخی زنان برای تجلیل از آنان، اعتراض ها هم شروع

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47049
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۹

کرونا :

«تجربه های زیسته زنان» با انتقاد برگزار شد

به گزارش خبرنگار کرونا این همایش به همت معاونت اجتماعی شهرداری تهران و شورای اسلامی استان تهران به مناسبت سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) از ابتدا با تاخیر آغاز شد و اعتراض هایی را هم در اجرا به دنبال داشت.
اوایل همایش پس از قرائت نام برخی زنان برای تجلیل از آنان، اعتراض ها هم شروع شد؛ در بین تجلیل شوندگان افرادی معرفی شدند که برخی از آنان حضور نداشتند یا فوت شده بودند.
در این میان یکی از زنان به نشانه اعتراض با صدای بلند گفت: تجلیل از زنان با رویکرد سیاسی انجام شده است. این معترض همایش را پس از آن ترک کرد.
در این همایش از منیره گنجی نخستین زن عضو مجلس خبرگان رهبری، عاتقه صدیقی همسر شهید رجایی، گوهرالشریعه دستغیب، اعظم طالقانی، مرحوم طاهره دباغ، مرحوم مریم بهروزی نخستین زنان نماینده مجلس شورای اسلامی، مرضیه وحید دستجردی اولین زن وزیر، معصومه ابتکار نخستین زن ایرانی که پس از انقلاب وارد هیات دولت شد و زهرا شجاعی اولین سیاستمدار فعال حقوق زنان ایران و مشاور امور زنان در دوره ریاست جمهوری دوره اصلاحات تجلیل به عمل آمد.
همچنین در این همایش اعلام شد که دستجردی و دستغیب هدیه شان را به محرومان اختصاص دادند.

*ادامه اعتراض های برخی بانوان
برخی دیگر از حاضران بانو نیز در ادامه همایش از جای خود برخاستند و گفتند که جوانان در گوشه های خانه بنشینید تا پیران برای شما تصمیم بگیرند.
برخی نیز به تاخیر در برگزاری این همایش اعتراض کردند.
بعضی از حاضران هم در واکنش به تجلیل شوندگان گفتند: چرا از افرادی که فوت شدند، تقدیر می شود که برگزارکنندگان هم پاسخ دادند: این زنان راه را برای فعالیت سایر بانوان هموار کردند و باید قدرشناس آنان باشیم.
یکی از شرکت کنندگان هم گلایه مند و مدعی بود که چرا یک کارشناس متخصص برای بررسی تجربه های زیسته به این نشست دعوت نشده است.
بسیاری از شرکت کنندگان در این همایش از روستاهای اطراف تهران و پس از طی ساعات طولانی سفر به همایش آمده بودند و از تاخیر در شروع همایش نیز گلایه داشتند.

موانع بر سر راه تجارت با افغانستان تسهیل شود
دنبال کنید

**پاسخ نماینده مجلس به اعتراض ها
پروانه مافی نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به اعتراض برخی بانوان گفت: این ارتباط را به تلخی و فضای ملتهب نکشانید و ما نباید منقاد این التهاب بشویم.
وی افزود: یک جمع دوستی ایجاد شده و باید تجربه های خود را بگوییم، در نشست های کوچک موضوعات را حل کنیم و باید با مراکز قدرت ارتباط داشته باشیم تا مشکل شما حل شود.
مافی افزود: اگر می خواهید زندگی موفقی داشته باشید، باید به مدیریت زمان توجه کنید.
به گفته وی این روزها فصل بودجه است و اگر زمانی در جلسات مربوطه حضور نداشته باشیم، (فقدان) یک رای ممکن است باعث تغییر شود؛ ما در برابر میلیون ها انسان مسئولیت داریم.
مافی با اشاره به تاخیر در برگزاری نشست تخصصی نیز افزود: قرار بود این نشست ساعت ۱۱ برگزار شود که ساعت ۱۲ برگزار شد و درباره تاخیر به خانم الهام فخاری رئیس شورای استان تهران گفتم که وی هم گفت شرکت کنندگان خودشان دیر به همایش رسیده اند.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی درباره تجربیات خود با تاکید بر ضرورت توسعه آموزش ها اظهارداشت: ما در کشور بشدت از آموزش هایی که آنها را فرابگیریم، دور شده ایم یا آموزش ها کم است.
مافی تاکید کرد: کمیسیون شورای مجلس شورای اسلامی بهترین مکان و فرصت برای ارتباط با شوراهای استان ها و شهرستان هاست، این ارتباط را باید قوی تر کنیم.
بتول کیانی عضو شورای اسلامی فیروزکوه نیز در این نشست در پاسخ به اعتراضات بانوان گفت: چرا فکر می کنیم زمانی که داد و کف بزنیم، کاری از پیش خواهیم برد؟ جنسیت برای ما مهم نیست بلکه ما عهده دار مسئولیت و حلال مشکلات مردم شدیم، ما تابع ولایت و برای سایر افراد الگو هستیم.
وی افزود: من اولین شهردار زن ایران و اولین عضو شورای شهر بودم؛ زمانی که شهردار شدم باردار بودم و در زمان شهرداری، اماکن را با شرایط سختی که وجود داشت بازدید می کردم.
کیانی تاکید کرد: قبول مسئولیت جنسیت نمی شناسد، من در شرایط بسیار سختی کار کردم و در زمان فعالیت احساس می کردم که اگر من زمین بخورم زنان زمین می خورند، ما از حداقل امکانات حداکثر استفاده را بردیم.
عضو شورای اسلامی فیروزکوه افزود: در جریان کارهایم فقط به خدا توکل داشتم و رمز ماندگاری من فقط خدا بود، عضو حزب و گروهی هم نشدم.
کیانی با اشاره به اینکه روزی خانم ها باید سالار باشند و در این راه سخت باید عزممان را جزم کنیم اظهارداشت: به جای اینکه نقاد اعمال دیگران باشیم باید بازنگری به اعمال خود داشته باشیم.
نایب رئیس شورای اسلامی اسلامشهر نیز در این نشست اظهارداشت: در تجربه حضور بانوان در اجتماع نگاه مردسالاری وجود دارد که در مدیریت شهری می توانیم آن را لمس کنیم.
اورینب مسرور گفت: بانوان به دلیل لابی ها و چالش هایی در برخی از کمیسیون های تخصصی نمی توانند حضور داشته باشند و در جریان فعالیت ها سرخورده می شوند.
به گزارش کرونا، فخاری رئیس شورای اسلامی استان تهران نیز در این همایش گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) نماد و اسطوره ما به عنوان بانویی سرآمد اجتماع و کنشگر سیاسی تا اقتصادی است؛ سادگی زندگی حضرت زهرا ارزشمند است و تجربه زیسته ای دارند که می توانیم با آن همزادپنداری داشته باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: ما به عنوان زنان و شهروندان فعال در جایگاهی ایستاده ایم که نتیجه طی مسیری ارزشمند توسط بانوانی است که اکثر آنان شناخته شده نیستند و ما در این مسیر ناهموار و خطرآفرین مسئولیت داریم.
همچنین در این همایش حجت الاسلام ناصر نقویان درباره ویژگی ها و تجربه های زیسته حضرت زهرا(س)، تاسی زنان امروز و بهره مندی آنان از این الگو سخنرانی کرد.

تشییع پیکر آیت الله مومن در قم
دنبال کنید

تهرام/۷۲۴۵/ ۱۰۰۸

«تجربه های زیسته زنان» با انتقاد برگزار شد 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi