چهارشنبه ۹ خرداد ۱۴۰۳

بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه مسئولان و مردم

به گزارش کرونا، بیانیه گام دوم حاوی رهنمودها و فرازهایی ارزشمند از مقام معظم رهبری در خصوص مسایل و موضوعات اساسی و مهم پیش روی کشور و نظام خطاب به ملت و مسئولان است. این بیانیه ضمن توجه به گذشته پرافتخار انقلاب اسلامی و دستاوردهای کسب شده در این دوران، حاوی بایدها و نبایدهایی است

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47024
تاریخ انتشار : دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۸:۱۳

کرونا :

بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه مسئولان و مردم

به گزارش کرونا، بیانیه گام دوم حاوی رهنمودها و فرازهایی ارزشمند از مقام معظم رهبری در خصوص مسایل و موضوعات اساسی و مهم پیش روی کشور و نظام خطاب به ملت و مسئولان است.
این بیانیه ضمن توجه به گذشته پرافتخار انقلاب اسلامی و دستاوردهای کسب شده در این دوران، حاوی بایدها و نبایدهایی است که توجه و عمل به آنها ضامن ادامه حرکت عزتمندانه به سوی آرمان ها و ارزش های تعیین شده انقلاب اسلامی است.
در همین ارتباط، جمعی از مسئولان استان قزوین در گفت و گو با کرونا به تشریح ویژگی ها و ابعاد بیانیه گام دوم انقلاب و وظایفی که در آن برعهده مسئولان و جامعه نهاده شده است، پرداختند.

**تبیین وظایف مسئولان و مردم
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: بیانیه گام دوم انقلاب که توسط مقام معظم رهبری صادر شده به تشریح فعالیت ها و کارهایی که ما باید در ادامه مسیر انقلاب و به منظور اعتلای بیشتر نظام جمهوری اسلامی انجام دهیم، می پردازد.
آیت الله عبدالکریم عابدینی خاطرنشان کرد: در واقع باید بیانیه گام دوم انقلاب را ریل گذاری ادامه مسیر انقلاب توسط مقام معظم رهبری دانست.
امام جمعه قزوین با بیان اینکه نکات ویژه و مهمی در این بیانیه وجود دارد که باید به آنها دقت و توجه کنیم و آن را چراغ راه برای ادامه مسیر انقلاب بدانیم، تصریح کرد: پیگیری منویات معظم له که در این بیانیه به آنها اشاره شده است، برای همه مسئولان یک وظیفه شرعی و قانونی محسوب می شود.
نماینده ولی فقیه در قزوین همچنین با تاکید بر ضرورت آشنایی اقشار مختلف بویژه نسل جوان با اهداف و ابعاد مختلف بیانیه گام دوم انقلاب،گفت: ائمه جمعه و روحانیون باید در کنار پرداختن به رسالت دینی خود از هر فرصتی برای تشریح و تبیین ابعاد مختلف این بیانیه و اهمیت آن برای مردم بویژه جوانان استفاده کنند.
آیت الله عابدینی همچنین گفت: سرفصل های هفت گانه این بیانیه در خصوص موضوعاتی از جمله معنویت و اخلاق، استقلال و آزادی، سبک زندگی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه با فساد، نشان از عمق توجه آن به مسایل اساسی کشور است که اعتلای انقلاب و نظام به نحوه برخورد ما با آنها مرتبط است.
امام جمعه قزوین، مبارزه و ایستادگی در برابر مستکبران را یکی از اصول و بندهای هفتگانه بیانیه دوم انقلاب خواند و گفت: تسلیم ناپذیری و مقاومت در برابر زورگویان و قلدران در راس آنها آمریکا یکی از ویژگی ها و خصوصیت های بارز انقلاب اسلامی ایران طی چهل سال گذشته بوده است که باید این رویه را ادامه دهیم تا انقلاب ما بدون آسیب براه خود ادامه دهد.
آیت الله عابدینی با اشاره به جنبه های معنوی و اخلاقی انقلاب اسلامی که در یکی از بندهای هفتگانه بیانیه دوم نیز به آنها اشاره شده است،گفت: برای ادامه مسیر انقلاب به طور ویژه به تقویت معنویت و اخلاق نیازمند هستیم و همچنین باید سبک زندگی خود را مطابق با ارزش های اسلامی نه معیارهای غربی تعیین کنیم.
امام جمعه قزوین از عدالت به عنوان یکی از کلیدواژه های بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی گام های بلندی در این زمینه برداشته شد که در دهه پنجم باید تلاش های بیشتری در این عرصه توسط مسئولان صورت بگیرد.
وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به طور ویژه از جوانان نام برده اند،گفت: انقلاب و نظام ما بدست جوانان غیور و مومن با قدرت بیشتر از گذشته در مسیر پرافتخار عزت و سربلندی قدم برخواهد داشت.

هویت جان‌باخته حادثه دانشگاه اصفهان اعلام شد
دنبال کنید

** بیانیه گام دوم، چشم اندازی از برنامه های پیش روی انقلاب
استاندار قزوین نیز گفت: بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری را باید چشم اندازی دقیق و کامل از برنامه های پیش روی انقلاب پس از گذر از چهل سالگی و در ورود به دهه پنجم آن دانست.
عبدالمحمد زاهدی افزود: بیانیه گام دوم انقلاب به مثابه یک چراغ و نقشه راه از سوی معظم له، ما را وادار به حرکت با انرژی بیشتر برای خدمت رسانی به مردم و کشور کرده و آحاد جامعه را نیز به آینده نظام و کشور امیدوارتر می کند.
وی خاطرنشان کرد: باید از برخورد کلیشه ای و سلیقه ای با بیانیه گام دوم پرهیز کرده و در عمل برای پیاده سازی تاکیدات و توصیه های مقام معظم رهبری در آن بکوشیم.
استاندار قزوین، توجه به اقتصاد مقاومتی را یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب دانست و گفت: این مقوله با عنایت به شرایط کشور باید بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.
زاهدی با بیان اینکه در بیانیه گام دوم به مسایل اساسی کشور و انقلاب پرداخته شده است، گفت: مقام معظم رهبری در این بیانیه در سرفصل هایی با اشاره به دستاوردهای انقلاب در حوزه ثبات،امنیت و آزادی، عدالت، علم و فناوری و زیر ساخت های اقتصادی، ارتقای بینش سیاسی جامعه، مشارکت مردم در امور و روحیه جمعی خدمت رسانی، افزایش معنویت و اخلاق و ایستادگی و مقاومت در برابر استکبار برای تداوم این دستاوردها و تقویت آنها تاکید کرده اند.
وی با بیان اینکه جوانان محور و مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب هستند،اظهار داشت: همان طور که در این بیانیه نیز به آن تصریح شده است، جوانان با روحیه انقلابی و کار جهادی باید کشورمان را به عنوان یک الگوی کامل از نظام پیشرفته اسلامی در همه ابعاد تبدیل کنند.
استاندار قزوین با اشاره به تاکید بیانیه گام دوم انقلاب به استفاده بهتر از ظرفیت نیروی انسانی کشور برای پیشرفت میهن اسلامی،گفت: همان طور که در این بیانیه نیز اشاره شده کشور ما مملو از ظرفیت های طبیعی و انسانی است که کمتر مورد استفاده قرار گرفته اند و باید با بهره گیری درست از آنها ایران اسلامی را در همه زمینه ها به قله پیشرفت و اعتلا برسانیم.

** امید و نگاه خوش بینانه، توصیه رهبری به جوانان در بیانیه گام دوم
داوود محمدی نماینده مردم قزوین،آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با کرونا اظهار داشت: در بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب که خطاب به ملت بویژه جوانان صادر شد از امید و نگاه خوش بینانه به آینده به عنوان کلید اساسی همه قفل ها که بدون آن گامی نمی توان برداشت، یاد شده است.
وی با اشاره به تلاش دشمنان انقلاب و نظام برای ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم،گفت: جوانان پرشور و انقلابی ما باید بدون توجه به تبلیغات دروغین دشمنان، با روحیه امیدوارانه برای ساختن ایرانی بهتر تلاش و همت کنند.
رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی، از علم و اخلاق و اقتصاد به عنوان محورهای اصلی بیانیه گام دوم انقلاب یاد کرد و گفت: تقویت این سه حوزه آن گونه که در این بیانیه به آنها اشاره شده است، می تواند نظام جمهوری اسلامی را با سرعت بیشتری به اهداف و آرمان های خود نزدیک کند.
وی یکی از مسایلی که در این بیانیه به آن اشاره شده و باید به آن توجه ویژه شود را اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: کاهش وابستگی به نفت، اتکا به ظرفیت های داخلی و پیشبرد سیاست های اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از مشکلات اقتصادی کشور است که به درستی در بیانیه گام دوم به آنها اشاره شده است.

سیدعلی آقازاده دافساری رییس مجمع نمایندگان استان گیلان در مجلس شد
دنبال کنید

**تداوم روحیه ایستادگی و مقابله با استکبار از محورهای بیانیه گام دوم انقلاب
سردار پاسدار محمد شاهرخی فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین نیز گفت: بیانیه گام دوم انقلاب حاوی نکات ارزشمند و کلیدی است که غفلت از هرکدام آنها زیان بار و توجه و عمل به آنها برای نظام و انقلاب ما سودمند و البته ضروری به شمار می رود.
وی خاطرنشان کرد: هدایت انقلاب به مسیر درست خود در دوره چهل ساله دوم با توجه به منویات و تاکیدات مقام معظم رهبری که در این بیانیه به آنها اشاره شده است، محقق خواهد شد.
سردار شاهرخی با بیان اینکه در این بیانیه یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب و نظام در چهل سال گذشته که ماهیت انقلابی نظام را نیز حفظ کرده ، مبارزه و ایستادگی در برابر استکبار اعلام شده است.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) قزوین افزود: عزت ملی، روابط خارجی و مرزبندی با دشمن یکی از محورها و موضوعات مهم بیانیه گام دوم انقلاب است که در آن به رفتار نظام سلطه و اینکه پیشنهادهای آنان عموما خدعه و فریب بوده اشاره داشته و به حفظ مرزبندی دولت با آنها که تاکید شده است.
سردار شاهرخی گفت: در این بیانیه به درستی آمده است که مذاکره با آمریکا، شیطان بزرگ هیچ چیز جز زیان مادی و معنوی به همراه نخواهد داشت.
فرمانده سپاه صاحب الامر (عج) خاطرنشان کرد: مقابله با فساد اقتصادی، اخلاقی و سیاسی که در بیانیه گام دوم انقلاب به آنها اشاره شده است اصلی جدی به شمار می رود که باید با جدیت و قاطعیت بیشتری دنبال و پیگیری شود.
وی با بیان اینکه فرازی از بیانیه گام دوم انقلاب به موضوع سبک زندگی اشاره دارد،اظهار داشت: در این حوزه کار زیاد داریم چرا که دشمن می کوشد با ترویج زندگی غربی ما را از اهداف و آرمان های انقلاب و همچنین ارزش های اسلامی دور کند.
سردار شاهرخی، توجه به اقتصاد مقاومتی و اتکا به ظرفیت های داخلی و ارتقای روحیه ایمان و اخلاق و پشبرد علم و پژوهش را نیز از تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم دانست که با توجه و عمل به آنها می توان برای ادامه مسیر انقلاب راهی هموار را پیش رو داشت.
۳۰۱۳/۶۰۱۲

بیانیه گام دوم انقلاب، نقشه راه مسئولان و مردم 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi