جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

نداجا و نمایش اقتدار در رزمایش ولایت 97

به گزارش کرونا، حافظان مرزهای دریایی و امنیت دریا با برگزاری این رزمایش به دشمنان نشان دادند همیشه و در همه شرایط برای دفاع از کیان ایران اسلامی آماده اند. از نکات قابل توجه حضور زیردریایی تمام ایرانی فاتح و ناوشکن سهند برای اولین بار در این رزمایش بود که با شلیک انواع موشک ها

اختصاصی کرونا

کد خبر : 47002
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۹

کرونا :

نداجا و نمایش اقتدار در رزمایش ولایت 97

به گزارش کرونا، حافظان مرزهای دریایی و امنیت دریا با برگزاری این رزمایش به دشمنان نشان دادند همیشه و در همه شرایط برای دفاع از کیان ایران اسلامی آماده اند.
از نکات قابل توجه حضور زیردریایی تمام ایرانی فاتح و ناوشکن سهند برای اولین بار در این رزمایش بود که با شلیک انواع موشک ها و اژدرها توان خود را در صحنه رزم واقعی نشان دادند.
شلیک انواع موشک ها و اژدرها، بکارگیری انواع پهپادها و سامانه های دفاعی با موفقیت در حالی در رزمایش ولایت ۹۷ نداجا انجام شد که این رزمایش به خوبی اقتدار دفاعی ایران اسلامی را در معرض دید همگان به خصوص دشمنان قرار داد.

** گستردگی میدان رزمایش و رمز یا زهرا(س)
از دیگر ویژگی های این رزمایش شروع آن با رمز یا زهرا (س) و با انجام رژه دریایی آغاز و در گستره ای به وسعت افزون بر ۲میلیون کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز، دریای عمان و شمال اقیانوس هند (تا مدار ۱۰درجه) اجرا شد.
یگان های تکاوری و تفنگداران دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با بکارگیری انواع تجهیزات و سلاح ها مانند قایق های تندرو، شناورهای هجومی و ناوچه های راکت انداز به اهداف از پیش تعیین شده یورش بردند و در مقابله با عملیات تهاجی دشمن موفق عمل کردند.
انهدام واحدهای شناور دشمن توسط شناورهای تندروی آذرخش، شهاب و رعد مجهز به راکت انداز، عملیات مین ریزی، دفاع ساحلی توسط توپخانه ساحلی، اجرای تازش موتوری در سواحل و هلی برن تفنگداران بوسیله بالگردهای یگان هوادریا از جمله دیگر عملیات های این رزمایش بود.
در همین رزمایش ناوشکن شهید دریابان نقدی و ناوچه موشک انداز تبرزین، با شلیک دو فروند موشک کروز قادر و قدیر، اهداف دریایی مورد نظر را منهدم کردند و سامانه موشکی ساحل به دریا نیز با پرتاب یک فروند موشک قادر، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
اژدر الکتریکی توسط زیر دریایی طارق و اژدر غدیر توسط زیردریایی غدیر هم درجریان این رزمایش شلیک شد و یک فروند بالگرد SH نیز با پرتاب اژدر مارک ۴۶، هدف خود را در دریا مورد اصابت قرار داد.
یکی دیگر از موفقیت های این رزمایش هواپیماهای بدون سرنشین نیروی دریایی مجهز به انواع بمب اقدام به مقابله با یگان های دشمن فرضی کردند و یگان های پدافندی توانستند با سامانه های در اختیار خود از جمله موشک دوش پرتاب میثاق، یک فروند پهپاد متعلق به دشمن فرضی را که قصد نفوذ به آسمان کشورمان داشت، مورد اصابت قرار داده و سرنگون کنند.
تداوم این رزمایش با شلیک یک موشک کروز ضد سطحی توسط یک زیردریایی سبک کلاس غدیر با موفقیت انجام شد، به دلیل محدودیت شعاع عملیاتی اژدرها و احتمال کشف مکان زیردریایی در هنگام پرتاب موشک اژدر، با ابتکار و تلاش جهادی متخصصان جوان نیروی دریایی ارتش و صنایع وزارت دفاع کشور برای اولین بار موشک از عمق دریا به سمت هدف پرتاب شد.
فرماندهان رزمایش ولایت ۹۷ ضمن موفقیت آمیز خوان این رزمایش براین باورند که با این ابتکار زیردریایی بدون اینکه مکان پرتاب و موقعیت کشف شود می تواند یگان های دشمن را مورد اصابت قرار دهد.
همچنین در رزمایش ولایت ۹۷، یگان های بالگردی هوادریای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در یک عملیات تهاجی اقدام به انهدام اهداف دشمن فرضی در سطح دریا کردند.
یک فروند جنگنده فانتوم نیروی هوایی ارتش با شلیک موشک کروز هواپایه نصر، هدف از پیش تعیین شده را در دریا با موفقیت منهدم کرد وازسوی دیگر بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی که اخیرا به سامانه شکار مین دریایی مجهز شده اند اقدام به انهدام مین های افندی دشمن کردند.

روابط ایران و ارمنستان بیشتر توسعه می یابد
دنبال کنید

** ساخت سلاح ها و تجهیزات متناسب با تهدیدها
سخنگوی رزمایش ولایت٩٧ ضمن تحسین دریا دلان دریایی و هوایی نیز گفت: تجهیزات و تسلیحات این تفنگداران کاملا بومی بوده و با توجه به نیازهای عملیاتی و متناسب با تهدیدهای ساخته شده اند و در سال های گذشته اقدام های خوبی در زمینه تولید مهمات شده که برخی هوشمند هستند و در رزمایش ولایت ۹۷ از آنها استفاده شد.
امیر دریادار حمزه علی کاویانی بیان داشت: تفنگداران دریایی آخرین لایه دفاعی برای حفاظت از سواحل و جلوگیری از نفوذ دشمن هستند که این تفنگداران و تکاوران با استفاده از شناورهای تندرو و آتش پر حجم این یگان ها ماموریت عملیات آبی ضد آبی خاکی در مقابل دشمن را بر عهده دارند.

*** سلاح ها و هم تاکتیک های ما داخلی و بومی هستند
معاون هماهنگ کننده ارتش در حاشیه رزمایش ولایت ٩٧، اظهار داشت: تهدیدهای علیه کشورما همیشه وجود داشته و مهم توانمندی نیروهای مسلح برای مقابله و بازدارندگی است و اشراف کاملی بر تهدیدها در منطقه داریم و خود را منطبق با آنها آماده می کنیم.
امیر دریادار حبیب الله سیاری افزود: یگان های عملیاتی پیوسته درحال تقویت توان خود هستند و امسال چند رزمایش برگزار شد که همه آنها با هم، نشانده توان و قدرت دفاعی ارتش جمهوری اسلامی ایران هستند.
معاون هماهنگ کننده ارتش با بیان اینکه نیروهای مسلح ما توان مقابله با هر تهدیدی را دارند، و نیروی انسانی یک رکن مهم است و نیروهای ما امروز از نظر آموزش و مهارت در سطح بسیار بالایی هستند.
دریادار سیاری افزود: همه این نیروها متناسب با شرایط روز آموزش دیده و در آمادگی کامل بسر می برند و تمام سلاح ها و تجهیزاتی که در رزمایش دریایی ولایت ۹۷ بکار گرفته شده تولید داخل و بومی هستند.
معاون هماهنگ کننده ارتش یادآور شد: سلاح ها و هم تاکتیک های ما داخلی و بومی هستند و معتقدیم سلاح عاریه ای، امنیت عاریه ای به دنبال دارد و فروشندگان این سلاح ها می توانند در لحظه های حساس، گلوگاه ها را بگیرند.

تخصیص ۱۹۰ میلیارد تومان برای ساخت مدارس در مناطق جنوبی استان بوشهر
دنبال کنید

** عملیات مردم یاری درحاشیه رزمایش بزرگ دریایی ولایت ۹۷
همزمان با آغاز مرحله نمایش قدرت رزمایش ولایت ۹۷ یگان های پزشکی و امدادی این نیرو به انجام ماموریت مردم یاری و محرومیت زدایی مناطق مختلف در نزدیکی مناطق عملیاتی رزمایش قرار داشتند، پرداختند.
رییس اداره بهداشت و درمان نداجا در این باره اظهار داشت: همزمان با اجرای رزمایش بزرگ ولایت ٩٧، تیم های پزشکی این نیرو از جمله یک تیم ١٠ نفره از پزشکان متخصص با حضور در جاسک و مناطق محروم و روستاهای اطراف منطقه، درحال ویزیت و معالجه رایگان مردم هستند.
امیر دریادار دوم محسن مرادی نیا افزود: برای این کار درمانگاهی در نظر گرفته شده و بیمارانی هم که نیاز به معالجه بیشتر دارند به بیمارستان سیدالشهدا در بندرعباس منتقل می شوند.
رییس اداره بهداشت و درمان نداجا ادامه داد: در این خدمات که از پیش از آغاز رزمایش شروع شده صدها نفر از مردم مراجعه کرده و ویزیت می شوند.
مرادی نیا خاطر نشان کرد: در خصوص رزمایش نیز اقدام به برپایی چادرهای بیمارستانی و بیمارستان های صحرایی کردیم.
پزشکان و بهیاران نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ازجمله متخصصین چشم، گوش وحلق وبینی، ارتوپدی ، جراح عمومی، دندانپزشکی، طب اورژانس، زنان و زایمان، اطفال، پوست، داخلی و پزشک عمومی به دادن خدمات رایگان شامل ویزیت، تحویل دارو و اهدای بسته سلامت به مراجعان و بیماران نیازمند پرداختند.
در این طرح انواع تجهیزات بیمارستانی از جمله اتاق عمل سیار، اتوبوس آمبولانسی، بیمارستان صحرایی، درمانگاه سیار، تجهیزات آزمایشگاهی و آزمایشگاه جنگ نوین به کارگرفته شد.

*** بازتاب رزمایش دریایی ولایت ۹۷ در رسانه های خارجی
رسانه های سایر کشورها همچون خبرگزاری فرانسه، آسوشیتدپرس آمریکا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت، هفته نامه نیوزویک آمریکا و بخش فارسی اسپوتنیک روسیه از جمله رسانه هایی بودند که به رزمایش دریایی ولایت ۹۷ پرداخته اند.
این رسانه ها دربازتابی بین المللی اعلام کردند رزمایش بزرگ ولایت ۹۷ در آبهای جنوب و جنوب شرق کشور از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان و مدار ۱۰ درجه اقیانوس هند در حال اجرا شد.
به گفته این خبرگزاریها این رزمایش از روزجمعه با انجام رژه دریایی انواع یگان های سطحی و زیر سطحی و یگان پروازی در دریای عمان آغاز شده است.
در این زمایش، بیش از ۱۰۰ فروند از یگان های نیروی دریایی اعم از ناوشکن‌ های رزمی، ناوهای موشک ‌انداز، ناوهای پشتیبانی، زیردریایی‌ های سنگین و سبک، هواناوها، هواپیماهای بال ثابت و بالگردهای نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران به سرفرماندهی ناوبالگرد بر خارک حضور دارند.
۳۲۱۹ /۶۰۴۸

نداجا و نمایش اقتدار در رزمایش ولایت 97 3

سیاسی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi