جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

برآورد خسارت های حوادث غیرمترقبه باید واقعی باشد

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار دوشنبه شب در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اردبیل افزود: در جلسه مدیریت بحران کشور بررسی اجمالی خسارت های وارده به بخش کشاورزی از ناحیه حوادثی مانند سیل، خشکسالی، سرمازدگی، بیماری های دامی، آبزیان و طیور که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، مصوب شد. معاون وزیر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 4689
تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ تیر ۱۳۹۳ - ۲:۰۰

کرونا :

برآورد خسارت های حوادث غیرمترقبه باید واقعی باشد

برآورد خسارت های حوادث غیرمترقبه باید واقعی باشد 4

به گزارش ایرنا، اسماعیل نجار دوشنبه شب در جلسه کارگروه مدیریت بحران استان اردبیل افزود: در جلسه مدیریت بحران کشور بررسی اجمالی خسارت های وارده به بخش کشاورزی از ناحیه حوادثی مانند سیل، خشکسالی، سرمازدگی، بیماری های دامی، آبزیان و طیور که کشور با آن دست و پنجه نرم می کند، مصوب شد.

معاون وزیر کشور با تاکید بر بررسی دقیق صحت و سقم ارقام، بیان کرد: نباید تمام مشکلات و کمبودها را با یک حادثه حل کنیم، برآوردهایی که می شود باید صادقانه و منطقی باشد تا دولت بر اساس آن برنامه ریزی کند.

او با بیان اینکه به موضوعات اشراف داریم و از مدیران پشتیبانی می کنیم، اضافه کرد: در زمان بحران و حادثه اندازه کمک باید مشخص و عددها معقول باشد تا دولت نیز توان پرداخت داشته باشد نه اینکه در مدیریت بحران توقع ایجاد کنیم.

نجار اظهار کرد: پرداخت تنخواه به استان ها برای مدیریت بحران مساله مهمی است اما این امر در دولت گذشته به معاونت نظارت راهبردی ریاست جمهوری سپرده شد که فرآیندها را طولانی کرده است.

وی بر شناسایی ظرفیت های استان ها در زمینه های مختلف تاکید کرد و گفت: باید هماهنگی های لازم پیشتر انجام شود تا در صورت بروز بحران از ظرفیت ها استفاده کنیم و بر همین اساس آموزش درست مسوولان و مردم باید در دستور کار قرار گیرد.

رییس سازمان مدیریت بحران کشور افزود: باید شرایط جدید را بپذیریم؛ با برنامه ریزی و با استفاده حداکثری از ظرفیت های موجود شرایط جدید را مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه فعالان حوزه هایی مانند کشاورزی باید ریسک پذیر باشند، گفت: الگوهای کشت باید به صورت علمی مدیریت شود و تغییر کند؛ باید به سمت کشت محصولات پربازده با ارزش افزوده بالا حرکت کنیم که به آب کمی نیاز دارند.

زمین لرزه ارزوئیه کرمان را لرزاند
دنبال کنید

او همچنین به پرداخت پنج هزار میلیارد ریال از سوی بیمه ها اشاره کرد و افزود: سیاست دولت اصلاح و در عین حال گسترش بیمه بخش های مختلف کشاورزی است؛ در این راستا و بر اساس قانون تمام مرغداری ها باید بیمه باشند و اگر چنین نباشد پرداخت خسارتی صورت نخواهد گرفت.

نجار در زمینه بازپرداخت بدهی بانکی کشاورزان خسارت دیده نیز اظهار کرد: استمحال تسهیلات این دسته از کشاورزان بر اساس قانون میسر است و اگر بانک ها در این زمینه همکاری نکردند برای پیگیری بیشتر منکعس شود.

وی در ادامه نحوه مدیریت ساخت و سازها را یکی از عوامل بروز حوادث غیرمترقبه مانند سیل و افزایش خسارت های ناشی از این حوادث عنوان کرد.

او تشریح کرد: ساخت و ساز در حریم رودخانه ها، تملک مسیل ها و احداث پل ها با فشار مردم یا مسوولان بدون در نظر گرفتن شرایط منطقه به وقوع یا شدت حوادث و خسارت های ناشی از آنها منجر می شود که دستگاه های ذی ربط باید در این زمینه دقت کنند.

8123/530/ 3404

انتهای پیام /*

: ارتباط با سردبیر
برآورد خسارت های حوادث غیرمترقبه باید واقعی باشد 5 newsroom@irna.ir

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi