سه شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

ایران در شرایط سخت تحریم، دوستان خود را فراموش نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند و هیات همراه که بنا به دعوت همتای خود در پارلمان ایرلند به دوبلین سفر کرده‌اند، در ادامه سفر خود با پت برین وزیر مشاور اشتغال، تجارت و نوآوری ایرلند دیدار و گفتگو کردند. کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46657
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۹:۴۰

کرونا :

ایران در شرایط سخت تحریم، دوستان خود را فراموش نخواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند و هیات همراه که بنا به دعوت همتای خود در پارلمان ایرلند به دوبلین سفر کرده‌اند، در ادامه سفر خود با پت برین وزیر مشاور اشتغال، تجارت و نوآوری ایرلند دیدار و گفتگو کردند.

کواکبیان در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت ارتقاء سطح روابط تجاری ایران و ایرلند گفت: تبادل هیات‌های تجاری و اقتصادی کمک شایانی به افزایش سطح روابط تجاری دو کشور می‌کند لذا امیدواریم در آینده نزدیک شاهد سفر هیات‌های تجاری ایرلند به تهران و سرمایه گذاری شرکت های تجاری ایرلند در ایران باشیم.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند در ادامه به اشاره به تحریم های یکجانبه آمریکا و ایجاد موانعی برای همکاری‌های بانکی و مالی ایران با سایر کشورها گفت: پارلمان ایران و سیستم بانکی کشور تلاش زیادی برای تطبیق فعالیت‌های مالی و پولی با معیارهای بین‌المللی انجام داده‌اند، در این شرایط انتظار می‌رود کشورهای اروپایی و مستقل بدون توجه به فشار آمریکا از بانک‌های خود حمایت و آنها را به کار با ایران تشویق نمایند.

وی افزود: امیدواریم هر چه سریعتر کانال ارتباط مالی ایران و اروپا عملیاتی شود تا شاهد تقویت روابط تجاری و مالی فیمابین باشیم.

کواکبیان در پایان گفت: مجلس شورای اسلامی برای تشویق سرمایه‌گذاری خارجی در ایران مشوق‌های زیادی ایجاد کرده است که تجار ایرلندی نیز می‌توانند با ورود به بازار ایران از آنها استفاده نمایند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: ایران در شرایط سخت تحریم آمریکا هرگز دوستان خودش را فراموش نخواهد کرد.

خرید تبلیغات برنامه‌ای: زمانی که برندها آن را به درستی انجام می‌دهند
دنبال کنید

پت برین وزیر مشاور اشتغال، تجارت و نوآوری ایرلند نیز در این دیدار گفت: برجام سند مهمی برای همکاری‌های تجاری ما است، ما خود را متعهد به آن می‌دانیم و از خروج آمریکا از این تعهد متاسف هستیم.

پت برین افزود: روابط تجاری ما سال گذشته رشد خوبی داشت ولی چالش‌هایی برای ادامه این روند وجود دارد، مهمترین آنها بحث موانع بانکی است که امیدواریم سریعتر حل شود.

وزیر مشاور اشتغال، تجارت و نوآوری ایرلند در ادامه گفت: اینکه برخی اقلام مانند دارو، تجهیزات پزشکی و برخی مواد غذایی و کشاورزی خارج از تحریم ها هستند فرصت خوبی برای همکاری در اختیار دو طرف قرار می دهد.

پت برین در پایان گفت: مدرن سازی کشاورزی، تجهیزات پزشکی و صنایع هوایی و هواپیمایی از علاقمندی های ما برای توسعه همکاری های دو جانبه با ایران است./

پایان پیام

 

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۰

ایران در شرایط سخت تحریم، دوستان خود را فراموش نخواهد کرد مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند با پت برین وزیر مشاور اشتغال، تجارت و نوآوری ایرلند دیدار و گفتگو کردند. http://cdn.icana.ir/d/019/201812106622692894.jpg ایران,در,شرایط,سخت,تحریم،,دوستان,خود,را,فراموش,نخواهد,کرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi