یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

برجام یک دستاورد برجسته دیپلماتیک است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به دنبال سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی ایران به ایرلند در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷، رؤسای ذی ربط ایرانی و ایرلندی گروه دوستی پارلمانی، بیانیه مشترک ذیل مورد توافق قرار گرفت:     ۱- ما به فرصت ها و ظرفیت های ممتازی که برای توسعه همکاری بین

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46653
تاریخ انتشار : شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶

کرونا :

برجام یک دستاورد برجسته دیپلماتیک است

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، به دنبال سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی ایران به ایرلند در تاریخ ۲۰ تا ۲۳ آذر ماه ۱۳۹۷، رؤسای ذی ربط ایرانی و ایرلندی گروه دوستی پارلمانی، بیانیه مشترک ذیل مورد توافق قرار گرفت:

 

بیانیه مشترک گروه دوستی پارلمانی ایران و ایرلند

 

۱- ما به فرصت ها و ظرفیت های ممتازی که برای توسعه همکاری بین ایران و ایرلند وجود دارد، اذعان داریم. لازم است این ظرفیت ها و فرصت ها در زمینه های مختلف سیاسی، اقتصادی، تجاری، علمی و فرهنگی محقق شوند.

۲- حجم فعلی مبادلات تجاری سالانه بین ایران و ایرلند، حدود ۱۴۰ میلیون یورو می باشد که با ظرفیت ها و توانمندی های دو طرف متناسب نیست. حمایت از تجارت بیشتر و همکاری اقتصادی، لازمه تقویت همکاری بین دو کشور است.

۳- ما دیدگاه های مشترکی در خصوص مسایل مهم بین المللی مانند امحاء سلاح های کشتار جمعی، ترویج چند جانبه گرایی و مخالفت با یک جانبه گرایی و مقابله با تروریسم داریم. ایران و ایرلند اهمیت زیادی برای حل و فصل دیپلماتیک و صلح طلبانه بحران های منطقه ای و بین المللی قائل هستند.

۴-برجام یک دستاورد برجسته دیپلماتیک است و همگام با مواضع محکم ایران و اتحادیه اروپا، ما نیز بر اهمیت اجرای کامل آن تاکید داریم.

۵_نظر به آثار و فواید مهم دیدارهای دوره ای پارلمانی بین ایران و ایرلند، ما تعامل بیشتر و دیدارهای مقامات ارشد دولتی دو کشور با رویکرد توسعه همکاری در سطوح دوجانبه و بین المللی را تشویق می کنیم./

پایان پیام

شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۶

برجام یک دستاورد برجسته دیپلماتیک است به دنبال سفر اخیر گروه دوستی پارلمانی ایران به ایرلند، رؤسای ذی ربط ایرانی و ایرلندی گروه دوستی پارلمانی، بیانیه ای مشترک صادر کردند. http://cdn.icana.ir/d/019/201812105630468851.jpg برجام,یک,دستاورد,برجسته,دیپلماتیک,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi