چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطوح بالا و براساس احترام متقابل دنبال شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آقای ویکا خومالو، سفیر آفریقای جنوبی در تهران ظهر امروز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ با حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد. فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و آفریقای جنوبی گفت:

اختصاصی کرونا

کد خبر : 46610
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۲

کرونا :

روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطوح بالا و براساس احترام متقابل دنبال شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، آقای ویکا خومالو، سفیر آفریقای جنوبی در تهران ظهر امروز یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ با حشمت الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت پیشه در ابتدای این دیدار با اشاره به روابط دوستانه ایران و آفریقای جنوبی گفت: بعد از انقلاب اسلامی ایران روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطوح بالا و براساس احترام متقابل دنبال شده است که با تلاش مسئولین دو کشور این سطح از روابط باید حفظ شده و تداوم یابد.

وی افزود: یکصد سند همکاری میان ایران و آفریقای جنوبی امضا شده اند که گواه روابط دوستانه فیمابین است اما باید توافقات دو کشور اجرایی شده و روی کاغذ باقی نماند.

 

دیدار حشمت الله فلاحت پیشه با سفیر آفریقای جنوبی در تهران

 

نماینده مردم اسلام آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت آفریقای جنوبی در مجموعه کشورهای بریکس گفت: ایران میتواند با همکاری در گروه کشورهای بریکس، توان این مجموعه را افزایش دهد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اشتراکات دیدگاه ایران و آفریقای جنوبی در مورد اکثر تحولات منطقهای و بین المللی گفت: پیشینهی مبارزات دو کشور در مقابل غرب منجر به دیدگاه‌‌های یکسان ایران و آفریقای جنوبی در قبال تحولات بین-المللی و ارائه الگوهای موفقی برای مبارزه با استکبار شده است.

فلاحتپیشه در پایان با اشاره به سیاستهای جمهوری اسلامی ایران در بهرهگیری از فناوریها نوین گفت: استفاده صلح آمیز ایران از انرژی هستهای و تقویت توان دفاعی کشور با دانش بومی، تبدیل به چالشی برای آمریکا، اسرائیل و مرتجعین حامی آنها در منطقه شده است چون اینها به دنبال بیثباتی و ناامنی منطقه برای رسیدن به منافع نامشروع خود هستند.

وی افزود: صلح آمیز بودن دانش هستهای ایران توسط گزارشهای متعدد سازمانهای صلاحیتدار ناظر تایید شده است و آنچه بر ضد ایران در این مورد گفته میشود هیچ مبنایی ندارد.

 فلاحتپیشه همچنین گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران کاهش تنش از موضع قدرت است و در این راستا از همکاری با کشورهای مستقل دنیا استقبال میکند.

ویکا خومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران نیز در این دیدار گفت: آفریقای جنوبی بعد از انقلاب دو کشور، همواره روابط دوستانهای با ایران داشته است و هرگز حمایتهای جمهوری اسلامی ایران را از آزادی خواهی مردم کشور خود فراموش نخواهد کرد.

وی با اشاره به استقبال مجلس و دولت آفریقای جنوبی از تقویت روابط فیمابین گفت: آفریقای جنوبی به دنبال توسعه همکاریهای خود با جمهوری اسلامی ایران در حوزه تجاری و اقتصادی است و در این مسیر علاوه بر تاکید بر اهمیت اجرایی شدن توافقات موجود، خواهان همکاری در حوزههای دیگری است که دو طرف توان و ظرفیت بالایی دارند.

ویکا خومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران با اشاره به خروج آمریکا از برجام گفت: ما از اجرای تعهدات برجامی توسط ایران اطلاع داریم و از حفظ و تداوم اجرای برجام حمایت میکنیم. وی افزود: آفریقای جنوبی بر همکاری بیشتر با ایران در چهارچوب برجام تاکید دارد.

ویکا خومالو سفیر آفریقای جنوبی در تهران حوزه فناوریهای نو را زمینهای مستعد برای همکاری دو طرف بیان کرد و ابراز امیدواری کرد شاهد توسعه همکاریهای ایران و آفریقای جنوبی در این مورد باشیم./

پایان پیام

 

یکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۲

روابط ایران و آفریقای جنوبی در سطوح بالا و براساس احترام متقابل دنبال شده است سفیر آفریقای جنوبی در تهران با رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد. http://cdn.icana.ir/d/019/201901105003814055.jpg روابط,ایران,و,آفریقای,جنوبی,در,سطوح,بالا,و,براساس,احترام,متقابل,دنبال,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi