دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و هند در گرو اجرای قراردادهای مشترک است

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سوراب کومار سفیرهند با نظرافضلی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-هند امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) دیدار کرد. نظر افضلی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده بین گروه دوستی پارلمانی ایران – هند با مقامات هند در سفر اخیر به این کشور و مثبت ارزیابی کردن سفر گروه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43200
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸

کرونا :

افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و هند در گرو اجرای قراردادهای مشترک است

به گزارش خبرگزاری خانه‌ملت، سوراب کومار سفیرهند با نظرافضلی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران-هند امروز (سه شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه) دیدار کرد.

نظر افضلی در ابتدای این دیدار ضمن اشاره به مذاکرات انجام شده بین گروه دوستی پارلمانی ایران – هند با مقامات هند در سفر اخیر به این کشور و مثبت ارزیابی کردن سفر گروه دوستی پارلمانی کشورمان به هند، گفت: دو کشور از ظرفیت‌های مختلف برای تقویت و توسعه روابط برخوردارند که امیدواریم پس از سفر ریاست جمهوری و گروه دوستی، فصل جدیدی در تعاملات فی‌مابین به وجود آید.

وی در ادامه، اظهار امیدواری کرد:اجرای قراردادهای منعقده بین دوکشور در زمینه‌های مختلف مانند انتقال انرژی (پروژه های نفتی و گازی)،کشاورزی و موادغذایی،فناوری،گردشگری،صدور ویزا،پروژه بندرچابهار،توسعه خطوط راه‌آهن بین دوکشور به افزایش حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین کمک شایانی می کند که در راستای منافع دو کشور است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران – هند در پایان با تأکید به اشتراکات تاریخی و فرهنگی فی‌مابین دو ملت،افزود:مجلس شورای اسلامی از توسعه روابط فی‌مابین استقبال می‌کند و آمادگی تصویب قوانین لازم در این زمینه را دارد.

وی همچنین از گروه دوستی پارلمانی هند – ایران برای دیدار از جمهوری اسلامی ایران دعوت بعمل آورد.

سوراب کومار سفیرهند درتهران ضمن تشکر از فرصت این دیدار گفت: تبادلات پارلمانی همواره در توسعه و تقویت همکاری های فی‌مابین نقش مهمی دارد و استفاده از این ظرفیت برای افزایش ارتباطات دوجانبه در زمینه‌های مختلف لازم و ضروری به نظر می‌رسد.

 وی اظهار کرد: تراز تجاری دو کشور بالاست و شرکت های هندی تمایل  بسیاری برای افزایش فعالیت های تجاری و اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران دارند.

رزمایش پدافند غیرعامل دانش آموزی گچساران دبیرستان پسرانه شاهد برگزار شد
دنبال کنید

سفیر هند در تهران بر اهمیت اجرای پروژه بندر چابهار در ارتقاء سطح فعالیت‌های اقتصادی بین دو کشور تأکید کرد.

سوراب کومار همچنین با توجه به اهمیت روابط تاریخی بین دو کشور بر حل مسأله صدور روداید تأکید کرد.

براساس این گزارش؛علی بختیار،ذبیح الله نیکفر و فرهاد فلاحتی از اعضای گروه دوستی پارلمانی نیز در دیدار حضور داشته و به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند./

پایان پیام

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۸

افزایش حجم مبادلات اقتصادی ایران و هند در گرو اجرای قراردادهای مشترک است رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران– هند گفت: اجرای قراردادهای منعقده بین دو کشور در زمینه‌های مختلف به افزایش حجم مبادلات اقتصادی فی‌مابین کمک شایانی می کند. http://cdn.icana.ir/d/019/201805109455546845.jpg افزایش,حجم,مبادلات,اقتصادی,ایران,و,هند,در,گرو,اجرای,قراردادهای,مشترک,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi