چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

کشورهای افریقایی پتانسل بالایی دارند

هیات پارلمانی کشورمان برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو حضور دارد در حاشیه ای این اجلاس با رئیس مجلس اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد.  جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس هیات پارلمانی ایران در این دیدار گفت: کشورهای آفریقایی دارای پتانسیل های بالایی هستند و ایران تمایل دارد روابط خود را مخصوصا در حوزه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 43073
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۹:۱۴

کرونا :

کشورهای افریقایی پتانسل بالایی دارند

هیات پارلمانی کشورمان برای شرکت در اجلاس بین المجالس جهانی در ژنو حضور دارد در حاشیه ای این اجلاس با رئیس مجلس اوگاندا دیدار و گفت و گو کرد. 
جعفرزاده ایمن آبادی، رئیس هیات پارلمانی ایران در این دیدار گفت: کشورهای آفریقایی دارای پتانسیل های بالایی هستند و ایران تمایل دارد روابط خود را مخصوصا در حوزه پارلمانی با کشوری همچون اوگاندا توسعه بخشد. ما قبلا در اجلاس های قبلی توافقاتی داشتیم گرچه مکتوب نشده است ولی پایبند به اجرای آن هستیم. توصیه می کنم نسبت به تبادل هیات های دو طرف اقدام گردد.

وی به توسعه روابط پارلمانی دو کشور تاکید کرد.
یوسف نژاد نیز دراین دیدار از رای ممتنع اوگاندا در ماده اضطراری که به نفع صهیونیست ها نبوده است، قدردانی کرد و گفت: بخش مجالس در تنظیم روابط اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خیلی موثر است.  پارلمان ها قدرت خود را از رای مردم میگیرند. امیدوار هستم سفارت خانه های دو کشور عمیقا این مسائل را پیگیری کنند.

وی افزود:کشورهای آفریقایی و آسیایی در کنار هم می توانند قدرت بزرگی را تشکیل دهند. قدرت و توان دو قاره کمتر مورد توجه واقع شده است.  اگر دو قاره در کنار هم قرار گیرند می توانند موثر باشند و روابط نزدیکی با یکدیگر داشته باشند. امیدوارم گروه های دوستی بتوانند در این راستا اثرگذار باشند.

ذوالقدر نیز به جلسات ۶ سال پبیش بین المجالس در اوگاندا اشاره کرد و گفت:  رئیس جمهور اوگاندا سخنرانی خوبی داشتند. از سرچشمه رود نیل در اوگاندا بازدید به عمل آوردیم. کشاورزی پیشرفته ای را مشاهده کردیم. از مساجد مسلمانان بازدید کردیم و شاهد برگزاری آزادانه مراسمات مذهبی بودیم.روابط اقتصادی به خصوص در حوزه کشاورزی می تواند توسعه بیشتری داشته باشد.
 رئیس مجلس اوگاندا نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از دیدار با گروه پارلمانی ایران خواستار اجرایی شدن توافقات قبلی شد و گفت :پیرو نشست قبلی در سن پترزبورگ توافق کرده بودیم که در حوزه بین دانشگاهی همکاری داشته باشیم.

خط و نشان مشاور نظامی رهبر انقلاب برای قاتلان دانشمند ایرانی /شب دراز است و قلندر بیدار...
دنبال کنید

وی افزود: ما از روابط بین پارلمانی استقبل می کنیم و تمایل به انتقال تجربیات داریم.

رییس مجلس اوگاندا از موضع ایران در خصوص عدم رای به پیشنهاد حمایت از همجنسبازان قدردانی کرد و گفت: در اجلاس سن پترزبورگ خواسته بودیم که این بند از قطعنامه خارج کردد اما متاسفانه در قطعنامه ذکر شده بود. امیدوارم که در دستور کار این اجلاس با آن مخالفت جدی شود.

پنج‌شنبه ۹ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۱۴

کشورهای افریقایی پتانسل بالایی دارند کشورهای آفریقایی دارای پتانسیل های بالایی هستند و ایران تمایل دارد روابط خود را مخصوصا در حوزه پارلمانی با کشوری همچون اوگاندا توسعه بخشد http://cdn.icana.ir/d/019/201803105173750008.jpg کشورهای,افریقایی,پتانسل,بالایی,دارند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi