شنبه ۲ تیر ۱۴۰۳

جعفرزاده ایمن آبادی: کره شمالی باید روابط خود با کره جنوبی را بهبود ببخشد/سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی: کره شمالی با آمریکا هیچ گونه قرارداد صلحی ندارد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، صبح امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) در حاشیه نشست بین المجالس جهانی در ژنو، گروه پارلمانی ایران به ریاست جعفرزاده ایمن آبادی با گروه پارلمانی کره شمالی دیدار و گفت و گو کردند. استفاده از پتانسیل‌های مردمی شاکله ایرانی‌ها بوده است غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ما دشمن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 42728
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۹

کرونا :

جعفرزاده ایمن آبادی: کره شمالی باید روابط خود با کره جنوبی را بهبود ببخشد/سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی: کره شمالی با آمریکا هیچ گونه قرارداد صلحی ندارد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، صبح امروز (چهارشنبه ۸ فروردین) در حاشیه نشست بین المجالس جهانی در ژنو، گروه پارلمانی ایران به ریاست جعفرزاده ایمن آبادی با گروه پارلمانی کره شمالی دیدار و گفت و گو کردند.

استفاده از پتانسیل‌های مردمی شاکله ایرانی‌ها بوده است

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه ما دشمن مشترک به نام شیطان بزرگ آمریکا داریم گفت: آمریکا بد عهد و بهانه گیر است و ایران تلاش می کند که بهانه‌گیری های آن را کاهش دهد.

وی ادامه داد: به کره شمالی توصیه می‌کنیم که روابط خود را با کره جنوبی بهبود ببخشد.

جعفرزاده ایمن آبادی یادآورشد: ایران تجربه چهل سال مبارزه با آمریکا و استکبار جهانی را دارد و رمز موفقیت آن تکیه بر توان مردم است به گونه‌ای که استفاده از پتانسیل‌های مردمی شاکله ایرانی‌ها بوده است.

 

آمریکا مترصد برهم زدن برجام است

در ادامه علی اصغر یوسف نژاد با تاکید بر اینکه تقویت روابط پارلمانی این دو کشور باید عمیق‌تر شود افزود: ایران و کره شمالی مواضع مشترک آمریکایی دارند و آمریکا تحریم های ظالمانه ای برعلیه دو کشور وارد کرده است

وی ادامه داد: ایران از روابط خوب دو کره استقبال می‌کند و آمریکا ثابت کرده است که به تعهدات خود پایبند نیست.

یوسف نژاد تصریح کرد: آمریکا مترصد برهم زدن برجام است و به کره شمالی توصیه می کنیم که توان نظامی دفاعی خود را حفظ کنید و تکیه بر مردم خود داشته باشید.

 

کیم ایل سون آقای خلخالی را دشمن آمریکا می‌دانست

در ادامه مصطفی ذوالقدر با یادآوری اینکه ۲۰ سال قبل به کره شمالی سفر کردم افزود: در این سفر ضیاف ناهار با آقای کیم ایل سون داشتم که مرحوم خلخالی هم در آن حضور داشت .

ملاقات مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) با فرماندار گچساران
دنبال کنید

وی خاطرنشان کرد: آقای کیم ایل سون آقای خلخالی را دشمن آمریکا می‌دانست . من کتابی به نام حاصل عمر نوشته‌ام که در آن خیلی به خاطرات خوشی از کره شمالی اشاره کرده ام . سد بزرگی را بازدید نمودیم که به نظرم در دنیا بی نظیر است.

کره شمالی و ایران دارای سابقه تاریخی روابط هستند

در ادامه سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی گفت: کره شمالی و ایران دارای سابقه تاریخی روابط هستند بنابراین تمایل داریم از دستاوردهای ایران در مقابله با تحریم های ظالمانه استفاده کنیم.

وی افزود: مقدمات گفتگوهای بین سران دو کره برقرار شده است و ما هم به دنبال حفظ صلح و امنیت در شبه جزیره کرده هستیم. با آمریکا هیچ گونه قرارداد صلحی نداریم.

سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی تاکید کرد: در مرز بین کره شمالی و کرده جنوبی حجم انبوهی از سلاح از دو طرف وجود دارد، آمریکایی ها کشتی ها و سلاح های جنگی را مستقر کرده اند و وضعیت جنگی ایجاد شده است، تلاش ما این است که از تشدید تنش در شبه جزیره خودداری کنیم و بهانه را از طرف مقابل بگیریم.

وی تصریح کرد: ما به زودی ملاقات ها و تماس ها با طرف آمریکایی را شروع خواهیم  کرد اما این به معنی فراموشی دشمن ما و اصولی که بدان معتقدیم نیست. ما همواره اصول خود را در رابطه با امپریالیسم حفظ می کنیم.

سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی خاطرنشان کرد:رهبری و مردم ایران نشان داده اند که بر اصول خود پایبند هستند. و دو پارلمان می توانند در IPU و یا در مجامع بین المللی دیگر مشارکت و همکاری داشته باشند.

معاون اول رئیس جمهوری وارد شهر یاسوج شد/ تشکیل نشست ستاد بحران
دنبال کنید

وی یادآورشد: ما می توانیم در برابر آمریکا مبارزه کنیم و پیش برویم، ما نمی توانیم به آمریکا اعتماد کنیم. درست است که می خواهیم مذاکره کنیم ولی تاکید می کنم همیشه آمریکا را دشمن خود می دانیم./

پایان پیام

چهارشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۹

جعفرزاده ایمن آبادی: کره شمالی باید روابط خود با کره جنوبی را بهبود ببخشد/سخنگوی گروه پارلمانی کره شمالی: کره شمالی با آمریکا هیچ گونه قرارداد صلحی ندارد نمایندگان دو پارلمان ایران و کره شمالی صبح امروز ضمن دیدار و گفت و گو به بیان مواضع مشترک ضد آمریکایی خود پرداختند. http://cdn.icana.ir/d/019/201803105544965851.jpg جعفرزاده,ایمن,آبادی:,کره,شمالی,باید,روابط,خود,با,کره,جنوبی,را,بهبود,ببخشد/سخنگوی,گروه,پارلمانی,کره,شمالی:,کره,شمالی,با,آمریکا,هیچ,گونه,قرارداد,صلحی,ندارد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi