سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

آغاز به کار جشنواره فجر ۳۶ در تنها استان بدون سینما!

یاسوج- سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی عصر دیروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که از داشتن سینما محروم است. قدس آنلاین– گروه استان ها: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی عصر دیروز در سالن

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41705
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۸

کرونا :

آغاز به کار جشنواره فجر ۳۶ در تنها استان بدون سینما!

آغاز به کار جشنواره فجر ۳۶ در تنها استان بدون سینما! 3

یاسوج- سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی عصر دیروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که از داشتن سینما محروم است.

قدس آنلاین– گروه استان ها: سی و ششمین جشنواره فیلم فجر در حالی عصر دیروز در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز به کار کرد که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که از داشتن سینما محروم است.

سال هاست که پس از تخریب سینما دنا در شهر یاسوج، این شهر رنگ سینما به روی خود ندیده است و عزم جدی ای نیز در بین مسئولین برای ساخت سالن سینما در این شهر و سایر شهرهای استان دیده نمی شود.

تنها کاری که در این چند سال برای پر کردن خلأ سینما در یاسوج صورت گرفته، استفاده از سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با کم ترین امکانات ممکن از جمله پرده نمایش و صوت غیر استاندارد جهت اکران فیلم های به روز سینمای کشور است.

جالب آن است که مسئولین ذیربط  از این سالن با عنوان سینما یاد می کنند! چنانچه آزاد خردمند معاون فرهنگی و مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در آئین افتتاحیه فجر۳۶ در یاسوج گفت: « در حال حاضر دو شهر یاسوج و دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد از سینما برخوردار بوده و بقیه شهرهای این استان از داشتن سینما محروم هستند، یعنی از ۸ شهرستان در این استان ۶ شهرستان از داشتن سینما محروم هستند.»

امام جمعه : مصلی دهدشت در اختیار ستاد مقابله با کرونا قرار می گیرد
دنبال کنید

خردمند همچنین خاطرنشان کرد: «در حال حاضر شهرهای گچساران، بهمئی، چرام، باشت، سی‌سخت و لنده در استان کهگیلویه و بویراحمد سینما ندارند.»

از جمله بهانه های مسئولین امر در خصوص احداث نشدن سینما در این شهرها استقبال ضعیف خانواده ها از اکران فیلم های سینمایی است و هراسی است که احتمالا از عدم فروش فیلم ها پس از احداث سینما توسط بخش دولتی یا خصوصی پیش خواهد آمد.

مطمئناً دلیل اصلی بی رمقی مردم نسبت به اکران هایی که در سالن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت می گیرد را می توان بی هویتی این سالن دانست. مردم علاقه دارند که فیلم ها را در سالن سینما به معنای واقعی آن مشاهده کنند نه یک سالن کوچک چند منظوره فاقد استانداردهای لازم!

امید است که مسئولین امر این لقب ناپسند یعنی «تنها استان فاقد سینما» را هر چه زودتر از چهره استان هنر دوست کهگیلویه و بویراحمد بزدایند و کم توجهی خود را در این مهم به پای بهانه هایی چون نبود بودجه و عدم استقبال مردم نریزند.

گفتنی است که آئین افتتاح جشنواره فجر۳۶ با حضور استاندار کهگیلویه و بویراحمد و برخی از معاونین وی و مدیران کل استانی و همچنین بازیگران هم استانی چون جمشید جهان‌زاده و فرزانه نشاط خواه  در سالن آمفی‌تئاتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

لینک منبع

نویسنده:

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi