یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فرهنگ اصیل لری تحت تاثیر امواج ماهواره/فروش تابلوهای نیمه مبتذل در یاسوج زیر سایه عدم نظارت

فروش تابلوهایی با تصاویر نامناسب و بعضا مبتذل در برخی اماکن خاص شهر یاسوج موجب شود تا این گزارش بعنوان یک گوشزد هم به مسئولین فرهنگی امر و هم به مسئولین نظارتی ارایه شود. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، توجه به موضوع فرهنگ و بهادن به امورات مرتبط

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41595
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

کرونا :

فرهنگ اصیل لری تحت تاثیر امواج ماهواره/فروش تابلوهای نیمه مبتذل در یاسوج زیر سایه عدم نظارت
فروش تابلوهایی با تصاویر نامناسب و بعضا مبتذل در برخی اماکن خاص شهر یاسوج موجب شود تا این گزارش بعنوان یک گوشزد هم به مسئولین فرهنگی امر و هم به مسئولین نظارتی ارایه شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس، توجه به موضوع فرهنگ و بهادن به امورات مرتبط با آن امری است که بدون شک نمی توان از تاثیرگذار بودن مناسب آن در سایر چرخه زندگی مردم غافل شد.

شاید یک کار فرهنگی کوچک بتواند جلوی بسیاری از آثار زیان ده دیگر را بگیرد و شاید هم در صورت عدم انجام آن همانند یک غده سرطانی مانع از انجام درست سایر امور شود.

استفاده از تمثال های مناسب فرهنگی؛ یکی از مهمترین ابزاری است که می تواند به شکل ملموس یک موضوع فرهنگی را برای ما بهتر جلوه دهد. اگر بتوانیم از این ابزارها به نحو درست و صحیح در زندگی خود استفاده کنیم مطمئنا می توانیم موثر تر واقع شویم.

این روزها اگر سری به کوچه ها و بازار استان بزنید شاید با مواردی از جنس فرهنگ های بیگانه روبرو شوید که در هیچ جای کشور هم مصداق آنها را نبینید!

ظرافت و لطافت کار فرهنگی و هنری با تلفیق آثار ایرانی اسلامی می تواند به شکوفا تر شدن هرچه بهتر این موضوعات منجر شود.

روز گذشته خبرنگار این پایگاه خبری حین گشت و گذار در فروشگاه های فرهنگی و هنری استان با موضوعی روبرو شد که شاید هوشیاری هرچه بیشتر مسئولان امر را می طلبد.

فروش تابلوهایی با تصاویر نامناسب و بعضا مبتذل در برخی اماکن خاص شهر یاسوج موجب شود تا این گزارش بعنوان یک گوشزد هم به مسئولین فرهنگی امر و هم به مسئولین نظارتی ارایه شود.

فرهنگ اصیل لری تحت تاثیر امواج ماهواره/فروش تابلوهای نیمه مبتذل در یاسوج زیر سایه عدم نظارت 5
 
موضوعاتی که ساده انگاری آنها باعث بوجود آمدن برخی فرهنگ های ناروا می شود و نهایتا استیصال فرهنگ ناب بومی و اصیل لری استان را در پی دارد.

فرهنگ اصیل لری تحت تاثیر امواج ماهواره/فروش تابلوهای نیمه مبتذل در یاسوج زیر سایه عدم نظارت 6

امیدواریم بتوانیم اولا با نشان دادن فرهنگ اصیل بومی و لری خود در اشکال مختلف در معرض دید عموم، معرف خوبی برای آن باشیم، ثانیا با یک پشتوانه مناسب فکری مروج این دیدگاه باشیم که یک کار نادرست را گاهی با هزاران کار درست و فرهنگ سازی مناسب نمی توان از بین برد.

صنایع پلیمر گچساران به دنبال ارتقا و رشد داخلی‌سازی
دنبال کنید

فرهنگ اصیل لری تحت تاثیر امواج ماهواره/فروش تابلوهای نیمه مبتذل در یاسوج زیر سایه عدم نظارت 7

ثالثا مسئولین فرهنگی امر در استان باید هدایت فکری مناسبی در این خصوص را برای این تولید کنندگان قائل باشند و آموزش صحیح را برای آنان برنامه ریزی کنند و معدود مواردی که با نیت های خاص در حال ترویج یک موضوع ناصحیح هستند توسط دستگاه های نظارتی امر توجیه شوند.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi