شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز در سرطان های گوارشی و پوست

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان از پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در سرطان های گوارشی و پوست خبر داد و همچنین به عدم کافی بودن بودجه سلامت برای هزینه های این حوزه اشاره کرد. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز همایش شناخت و پیشگیری سرطان در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41353
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۱
رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان از پیشتازی کهگیلویه و بویراحمد در سرطان های گوارشی و پوست خبر داد و همچنین به عدم کافی بودن بودجه سلامت برای هزینه های این حوزه اشاره کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، صبح امروز همایش شناخت و پیشگیری سرطان در سالن کنعانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج  با حضور جمعی از متخصصان گوارش، زنان و زایمان و مجمع خیرین سلامت برگزار شد.

در این جلسه رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان گفت: مجمع خیرین از سال ۸۹شروع به فعالیت کرده است که در کهگیلویه و بویراحمد سه مؤسسه فعال داریم، مجمع خیرین از سال ۸۹شروع به فعالیت کرده است و در سایر شهرستان ها نیر در حال فعالیت هستند.

نیکبخت در ادامه گفت: بودجه سلامت کشور کفاف هزینه های سلامت را نمی دهد بنابراین مردم باید کمک کنند و به سلامت کشور کمک کنند در برخی از استانها فعالیت های چشم گیری انجام شده است استان نیز از سال ۸۹فعالیت دارد که ۱۲میلیارد تومان کمک شده و ۹میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: مجهز کردن بیمارستان ها،خانه های بهداشت، خرید اب سرد کن از جمله کارهای انجام شده توسط مجمع خیرین است و یک کلنیک مجهز دندانپزشکی در گچساران توسط بانک ها در حال ساخت است، موسسه محکم نیز مخصوص بیماری های مبتلا به ناهنجاری مادرزادی است که ۳۱۵پرونده را به تهران ارائه دادیم و تعدادی از اینها بالغ بر ۱۳۰نفر درمان قطعی شدند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین سلامت استان آگاهی دادن به مردم را بسیار مهم دانست و افزود: مردم را با موسسه خیریه محکم اشنا کنید که این بیماری ها توسط موسسه خیریه درمان می شوند، با حمایت معاونت دانشگاه اکنون طرح غربالگری را در دستور کار داریم و همه افرادی که در حومه شهر هستند شناسایی و به تهران ارسال می شوند، موسسه نور نیز خیریه ای برای کمک به افراد دچار سرطان می شود که وقتی فردی دچار سرطان می شود در تاریکی فرو می رود داروهای این بیماری بسیار پر هزینه است برخی توانایی مالی ندارند موسسه خیریه نور در این راستا گام بر می دارد.

نیکبخت در پایان یادآور شد: امید دادن به فرد بیمار و سرطانی بسیار مهم است و نیاز به مشارکت جمعی دارد،آموزش دادن در این راستا نیز بسیار مهم است که وقتی کسی دچار سرطان است چگونه با این بیمار برخورد کنیم، حمایت از آن ها هم پژوهشی آموزشی و هم درمانی است، در بحث سرطان برای مردم استان فکری کنند و کمک کنند چرا در برخی از انواع سرطان استان ما پیشتاز است در سرطان های گوارشی و پوست جز استان های پیشتاز هستیم.

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi