شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

مرگ و میر 10درصدی کهگیلویه وبویراحمدی ها بر اثر سرطان!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در میان زنان استان سرطان پستان با ۶۶ مورد و در میان مردان سرطان پوست با ۶۲مورد شایع ترین سرطان ها بوده است. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، اورنگ ایلامی، با اشاره گسترش انواع سرطان ها در جهان گفت: در دنیا هر

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41351
تاریخ انتشار : یکشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: در میان زنان استان سرطان پستان با ۶۶ مورد و در میان مردان سرطان پوست با ۶۲مورد شایع ترین سرطان ها بوده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایل بانو، اورنگ ایلامی، با اشاره گسترش انواع سرطان ها در جهان گفت: در دنیا هر ساله بیش از چهار میلیون نفر به علت سرطان جان خود را از دست می دهند شیوع و مرگ و میر در اثر سرطان در کشور در حال افزایش است.
وی افزود: در سال ۹۳تعداد ۱۰۰هزار نفر در کشور به علت انواع سرطان جان خود را از دست دادند و پیش بینی می شود که تا سال۱۴۰۹این تعداد به ۱۵۵هزار نفر برسد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان تصریح کرد: درمان سرطان  هزینه های  بسیار زیادی را به دنبال دارد و ۱۹درصد بیشتر از بیماری های قلبی و عروقی هزینه دارد در کشور نیر هزینه های بسیار سنگینی دارد به گونه ای که در یک سال تنها یک داروی سرطان بیش از ۱۰۰میلیارد تومان هزینه را به دنبال داشت و این درحالی است که کل بودجه عمرانی استان ۱۰۰میلیارد تومان است.
وی تاکیدکرد:  80درصد سرطان ها در کشورهای با درامد پایین رخ می دهد ۵۰درصد از سرطان ها قابل پیشگیری است و سرطان معده رتبه ۵ مرگ و میر در کشور است اولین مورد نیز بیماری های قلبی و عروقی است.

ایلامی اظهارکرد: کل مرگ و میرهای سال ۹۳ در استان ۲هزار و ۳۸۸مورد بوده است که ۲۲۳مورد به علت سرطان رخ داده است یعنی ۱۰درصد مرگ و میرهای استان به علت سرطان بوده است بیشتر سرطان ها در گروه های سنی میان سال و کهن سال رخ  داده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان در ادامه گفت: در میان زنان استان سرطان پستان با ۶۶ مورد و در میان مردان سرطان پوست با ۶۲مورد شایع ترین سرطان ها بوده است و به نسبت شهرستان ها نیز بیشترین سرطان هایی شناسایی شده در سال ۹۳ در شهرستان های بویراحمد، گچساران و کهگیلویه بوده است.

آتش سوزی در پالایشگاه نفت آبادان مهار شد
دنبال کنید

وی به میزان امید به زندگی در میان زنان و مردان استان اشاره کرد و گفت: خوشبختانه امید به زندگی در استان مطلوب است از جهتی مصرف حامل های انرژی در استان نیز بسیار بالاست به گونه ای که در برخی از موراد از نرم کشوری نیز بسیار بالاتری هستیم.

ایلامی تصریح کرد: شایع ترین سرطان ها در میان مردان معده، پوست، پرستات و ریه و در میان زنان نیز پستان، تیروئید و پوست است که موارد مختلف در ایجاد این سرطان ها تاثیر گذار هستند ریزگردها نیز که به صورت معلق در هوا وجود دارند ریسک حملات قلبی و مغزی را به شدت افزیش می دهد.

 

انتهای پیام

 

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi