جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر

یکی از فلسفه های وام های اشتغالزایی که از طرف نهادهای حمایتی، ادارات و سایر بانک های خصوصی و دولتی به مردم واگذار می شود صرفا با هدف ایجاد شغل و کسب درآمدی برای افزایش معیشت خانواده ها است که ایجاد یک کسب کار در بازار از اهداف این وام ها است. به گزارش شبکه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 41108
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۹:۳۶

کرونا :

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر
یکی از فلسفه های وام های اشتغالزایی که از طرف نهادهای حمایتی، ادارات و سایر بانک های خصوصی و دولتی به مردم واگذار می شود صرفا با هدف ایجاد شغل و کسب درآمدی برای افزایش معیشت خانواده ها است که ایجاد یک کسب کار در بازار از اهداف این وام ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرلنده، با گذری کوتاه در سطح بازار شهرستان لنده در استان کهگیلویه وبویراحمد به خوبی می توان یافت که جوانانی با مدارک عالی تحصیلی به دلیل فرار از بیکاری با گرفتن تسهیلات اشتغالزایی از نهادهای حمایتی، ادارات و بانک های خصوصی و دولتی با کارمزد های متفاوت از ۴درصد تا ۲۴درصد در بازار حضور پیدا کردند که بلکه منبع درآمدی برای خود و خانواده باشند.

 

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر 7

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر 8

 

در این بین افرادی زیادی جهت گرفتن مجوز ایجاد واحد صنفی به  اتاق اصناف شهرستان لنده در طول روز مراجعه می نمایند تا بلکه برای رهایی از بیکاری با دست و پا کردن یک واحد صنفی در بازار به گذران زندگی بپردازند.

 

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر 9

 

در این بین نیز تعداد زیادی از افراد تنها برای گرفتن تسهیلات بانکی و هزینه نمودن آن خارج مسیر دریافتی این تسهیلات به دنبال گرفتن جواز کسب می روند که به مصاحبه با رئیس اتاق اصناف شهرستان لنده به وضوح به این حقیقت دست پیدا خواهیم کرد.

 

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر 10

 

خسرو ارشاد رئیس اتاق اصناف شهرستان لنده در گفت و گو با خبرلنده، ضمن اشاره به وضعیت صدور جواز کسب واحد های صنفی در این شهرستان گفت: بیش از یک هزار پروانه فعالیت یا همان جواز کسب در شهرستان لنده به منظور ایجاد کسب و کار صادر شده است.

پایانی بر مشکلات پروژه فاضلاب شهری سی‌سخت/دلیل به درازا کشیدن پروژه چه بود؟
دنبال کنید

وی افزود: از تعداد یک هزار پروانه صادره تعداد۴۰۰واحد صنفی فعال و ۵۰۰تا ۶۰۰واحد صنفی غیرفعال داریم که این افراد یا بازاری بودند جمع کردند و یا صرفاً جهت گرفتن تسهیلات از نهادها و ادارات یک جواز کسب گرفتند که هم اکنون غیرفعال هستند.

 

۶۰۰ واحد صنفی در شهرستان لنده غیر فعال شدند + تصاویر 11

 

رئیس اتاق اصاف شهرستان لنده تصریح کرد: البته با توجه به رکود موجود در بازار و کاهش قدرت خرید مردم کسبه بازار این شهرستان واقعاً با مشکلات زیادی روبرو هستند که شاید وضعیت درآمدی آنان جواب گوی هزینه های صورت گرفته را هم ندهند.

 

 به هرحال لازم است ادارات و نهادهای حمایتی و همچنین بانک های که در این حوزه به مشتریان و شهروندان تسهیلاتی ارائه می دهند نسبت به ادامه فعالیت فرد در مسیری که تسهیلات به فرد داده می شود نظارت بیشتری داشته باشند.

 

 

انتهای پیام/

منبع : دانا

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi