دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

ضرورت تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان

خمیس عطیه در سیزدهمین کنفرانس مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی: ضرورت تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان سرویس بین الملل نماینده مجلس اردن خواستار تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان در دنیا شد. به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خمیس عطیه نماینده مجلس اردن در دومین روز نشست

اختصاصی کرونا

کد خبر : 40916
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰

کرونا :

ضرورت تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان
خمیس عطیه در سیزدهمین کنفرانس مجالس عضو سازمان همکاری اسلامی:

ضرورت تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان

سرویس بین الملل
نماینده مجلس اردن خواستار تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان در دنیا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، خمیس عطیه نماینده مجلس اردن در دومین روز نشست سیزدهمین کنفرانس مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی صبح امروز (چهارشنبه، ۲۷ دی ماه) با اشاره به اینکه هم اکنون دنیای اسلام با مشکلات فراوانی مواجه است لذا نیاز به وحدت بین کشورها اهمیت زیادی دارد، گفت: خوشبختانه در کنفرانس امروز توانستیم به مسئله فلسطین بپردازیم که امری مهم در جهان اسلام است.

وی با اشاره به اینکه قدس برای مردم فلسطین است، اظهار کرد: براین اساس صهیونیست ها نمی توانند ماهیت قدس را خدشه دار کنند.

خمیس عطیه با اشاره به اینکه امروزه دشمنان تمام مقررات بین المللی را زیرپا گذاشته و جنایات وحشیانه ای انجام می دهند، ادامه داد: براین اساس آن ها همواره در حق مردم عرب منطقه اجحاف می کنند.

نماینده مجلس اردن با اشاره به اینکه دشمنان می خواهند در محافل بین المللی مقابل مسلمانان بایستند و در این میان آمریکا، انگلیس و صهیونیست ها درصدد خدشه دار کردن مسئله قدس هستند، افزود: اما باید اذعان کرد آن ها نمی دانند که کشورهای اسلامی اجازه چنین کاری را نمی دهند و باید بدانند قدس پایتخت همیشگی مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه شورای امنیت نیز در قطعنامه ای تاکید کرد که قدس برای مردم فلسطین است، گفت: باید در جامعه بین الملل رایزنی های بیشتری داشته باشیم تا با اتخاذ تصمیمات مناسب بتوانیم قدس را برای خود کنیم.

ماجرای شنیده شدن آژیر در غرب تهران چه بود؟
دنبال کنید

خمیس عطیه با اشاره به اینکه پادشاه اردن اعتقاد دارد مسئله قدس خط قرمز است لذا اردن خود را جدای از جهان عرب و فلسطین نمی داند، تصریح کرد: فلسطینیان نیاز به پشتیبانی مسلمانان دارند و باید از آن ها حمایت های مادی و معنوی شود.

نماینده مجلس اردن با اشاره به اینکه باید از کمیته دائمی فلسطین حمایت بیشتری شود، اظهار کرد: در این بین نیز باید روابط پارلمانی خوبی بین کشورهای اسلامی ایجاد شود تا رفاه برای ملت های مسلمان فراهم شود و همچنین جایگاه مسلمانان در دنیا ارتقاء یابد.

وی با اشاره به اینکه اردن به دنبال ایجاد مردم سالاری و دموکراسی است لذا از همه کشورها می خواهیم که به حق آزادی و دموکراسی پایبند باشند، ادامه داد: در این بین باید از مسلمانان میانمار نیز حمایت های جدی صورت بگیرد.

نماینده مجلس اردن با اشاره به اینکه از ابتدای بحران سوریه در کنار این کشور بودیم لذا هم اکنون یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از آوارگان سوری در اردن به سر می برند، خاطرنشان کرد: از جامعه بین الملل می خواهیم که با حمایت های خودشان در جریان برطرف کردن نیازهای مردم سوری حاضر در اردن کمک کنند./

پایان پیام  

چهارشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۰

ضرورت تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان نماینده مجلس اردن خواستار تقویت روابط پارلمانی بین کشورهای اسلامی برای ارتقاء جایگاه مسلمانان در دنیا شد. http://cdn.icana.ir/d/019/45497.jpg ضرورت,تقویت,روابط,پارلمانی,بین,کشورهای,اسلامی,برای,ارتقاء,جایگاه,مسلمانان Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi