جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها/ملاک حال فعلی افراد است،توهین به نهادهای مختلف هنر نیست!

امام جمعه چرام: خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن داشته است ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک

اختصاصی کرونا

کد خبر : 39935
تاریخ انتشار : جمعه ۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴

کرونا :

باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها/ملاک حال فعلی افراد است،توهین به نهادهای مختلف هنر نیست!
امام جمعه چرام:
خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن داشته است ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک ،محمد ابن ابی بکر، میثم تمار،قنبر ،حبیب ابن مظاهر و … در کنار امام علی ع ماندند واز ولایت دفاع کردند.واین می طلبد که باید به شاخص ها نگاه کرد نه شخصیت ها و شاخص ولایت مداری افراد در گفتار و عمل است.
باید به شاخص ها توجه کرد نه شخصیت ها/ملاک حال فعلی افراد است،توهین به نهادهای مختلف هنر نیست! 3

به گزارش اطلاع رسانی چرام،امام جمعه شهر چرام در خطبه های نماز جمعه این هفته شهر چرام بیان کرد: همه انبیای الهی با شعار توحید به رسالت مبعوث شدند و بسیاری از آیات قرآن که در ۱۳ سال اول در مکه بر  پیامبر نازل شد، راجع به مسئله توحید است.

حجت الاسلام افشار افزود: چون فطرت و ذات بشر با توحید عجین شده است و انسان در همه ادوار تاریخ بشر در جستجوی خدا بوده است. آنچه در منابع دینی وارد شده است و ما را به خدا می رساند،تفکر است.

خطیب جمعه چرام در ادامه خطبه اول عنوان کرد:تفکر سلاح برنده ای است که انسان را به مقام ابوذر غفاری یار باوفای پیامبر می رساند.

حجت الاسلام افشار  در خطبه دوم نمازجمعه چرام بیان کرد: نگه داشتن ایمان و عاقبت بخیری، مهمتر از اصل ایمان آوردن است و چه بسیاری از افراد که ایمان ‌آوردند اما در مسیر و صراط مستقیم تا آخر نماندند.

مانور پدافند غیرعامل در منطقه گچ بلند شهرستان بهمئ برگزار شد
دنبال کنید

وی افزود: در صدر اسلام چنین بوده و همین طور نمونه های بسیاری از افراد و شخصیت ها را در انقلاب اسلامی از همین نمونه داریم.

امام جمعه چرام با اشاره بیانات  مقام معظم رهبری اظهار کرد:مقام معظم رهبری می فرمایند که فردی مکرر دستگاه ها یا قوای مختلف را مورد حمله و تهمت قرار دهد، هنر نیست زیرا هنر آن است که انسان خدا را در نظر داشته باشد و منطقی حرف بزند و سخن گفتن برای هوای نفس و از سخن گفتن برای هوای نفس وجهات شخصی ودستیابی به قدرت پرهیز کند.

وی گفت:رهبر معظم انقلاب  در دنباله کلامشان یادآوری کردند که ملاک حال فعلی افراد است.

این مسئول ادامه داد: شناخت افراد و جریانات سیاسی و تعصب نداشتن به گروه‌های سیاسی،بصیرت و آگاهی می خواهد زیرا بصیرت یعنی اینکه قران روی نیزه معاویه، تو را از قرآن ناطق امام علی(ع) دور نکند.

بصیرت یعنی اینکه بدانی جانباز صفین جناب شمر می تواند قاتل امام حسین ع در کربلا باشد.وبصیرت در زمان ما یعنی سخن ولایت را فصل الخطاب بدانیم.با بهانه هایی مثل اینکه ولی فقیه معصوم نیست بدنبال حرف و ایده ی خویش نباشیم.

 

خطیب جمعه چرام تصریح کرد: بعضی نمی دانند نظام بدون ولایت فقیه مثل جسد بدون روح است و انقلابی گری بدون فصل‌الخطاب بودن حرف ولی فقیه، همان اسلام خوارج  نهروان است.

حجت الاسلام افشار عنوان کرد: عزیزان در هر خانواده و جامعه ای باید یک نفر حرف آخر را بزند و گرنه هرج و مرج به وجود می آید و بعد از سخنان حضرت آقا اگر متوجه قضایا نشویم و راه را نشناسیم، به خویش ظلم کرده ایم.

کاش در عمل هم به سیاسی ترین مرد ایران اعتماد میکردید نه به کدخدا !
دنبال کنید

وی با اشاره به اینکه بعضی ها بیان می کنند که در ۸۸ بصیرت داشتیم و راه را شناختیم و افراد حزب اللهی را بی بصیرت معرفی می کنند، ادامه داد: شما هم از سر  ریا حرف میزنید چرا که  ۸ ماه در فتنه ۸۸ مملکت را به آشوب کشیدید و شعار علیه نظام وامام حسین علیه السلام دادید و حال می گویید ما بصیرت داشتیم؟

خطیب جمعه چرام گفت: برادران و خواهران اهل تقوا، انقلاب ما رویش‌هایی همانند چمران، باکری،شهید حججی و شما مردم مومن  داشته است  ولی متاسفانه ریزش‌هایی نیز دارد.در صدر اسلام سعدابن ابی وقاص ،اسامه ،حسان ابن ثابت ،طلحه ،زبیر و..جزو ریزش ها بودند وامام علی ع را یاری نکردند.اما شخصیت هایی مثل مالک ،محمد ابن ابی بکر، میثم تمار،قنبر ،حبیب ابن مظاهر و … در کنار امام علی ع ماندند واز ولایت دفاع کردند.واین می طلبد  که باید به شاخص ها نگاه کرد نه شخصیت ها و شاخص ولایت مداری افراد در گفتار و عمل است.

وی در پایان تصریح کرد: اگر در زمان فعلی  توجه ما فقط به شخصیت ها باشد، دین و ایمان خویش را به افراد فروخته و گره زده ایم.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi