پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

چرا فردوسی در اشعارش نامی از کورش نیاورده است؟/چرا به واسطه مردوک بابل فتح می‌شود؟

امام جمعه چرام: امام جمعه چرام گفت: اگر کورش یکتاپرست بود چرا بارها در این منشور حقوق بشر منشور این سندی را که منصوب به او می‌دانند نام مردوک اسم بت بزرگ بابل را آورده و می‌گوید به واسطه او بابل را فتح کردم یا چرا شعرای بزرگ این سرزمین مثل فردوسی، حافظ، سعدی نامی

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38581
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۰

کرونا :

چرا فردوسی در اشعارش نامی از کورش نیاورده است؟/چرا به واسطه مردوک بابل فتح می‌شود؟
امام جمعه چرام:
امام جمعه چرام گفت: اگر کورش یکتاپرست بود چرا بارها در این منشور حقوق بشر منشور این سندی را که منصوب به او می‌دانند نام مردوک اسم بت بزرگ بابل را آورده و می‌گوید به واسطه او بابل را فتح کردم یا چرا شعرای بزرگ این سرزمین مثل فردوسی، حافظ، سعدی نامی از او در اشعارشان نیاورده‌اند.
چرا فردوسی در اشعارش نامی از کورش نیاورده است؟/چرا به واسطه مردوک بابل فتح می‌شود؟ 3

 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،حجت‌الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه‌های اول نماز جمعه این هفته با بیان اینکه ماهیت و اهداف قیام سیدالشهدا در رجزها و شعارهای اصحاب حضرت روشن است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم امام حسین را بشناسیم و تحریف‌ها را از ساحت مقدس کربلا و عاشورا دور کنیم راهش مراجعه به سخنانی است که در کربلا بیان شده که به یکی از این سخنان اشاره می‌شود.

 

امام جمعه چرام،عنوان داشت: یکی از اهداف لشکر عمر سعد  این بود که یاران  امام را از وی جدا کند،به همین خاطر شمر برای حضرت عباس و برادرانش امان نامه آورد تا او را از امام جدا کند اما حضرت عباس چه زیبا در دفاع از ولایت و مدال سربازی ولایت را با مقامات زودگذر و زندگانی  چند روزه دنیا عوض نکرد.

 

وی،افزود: قیام امام حسین توحیدی است و حرکت دشمنان امام، ضد توحید و ارزش‌های الهی است، نزاع بر سر احیای ارزش‌های الهی و یگانه پرستی است.

 

حجت‌الاسلام افشار در خطبه دوم  با بیان اینکه نظام سلطه برای تسلط بر دنیا هر روز از یک نقشه اختلاف برانگیز رونمایی می‌کند،گفت: این چندین سال، موج باستان گرایی و مکتب ایرانی  را مقابل اسلام خواهی قرار می‌دهند و همه تلاش خود را هم انجام می‌دهند هخامنشیان و کوروش بخشی از تاریخ این مملکت است اما باید در فضایی علمی و دانشگاهی بر این مسئله بحث شود،نه در گروه‌های مجازی و سایت‌ها.

بنا به پیشنهاد فرماندار کهگیلویه و طی حکمی از طرف استاندار معاون فرماندار کهگیلویه معرفی شد.
دنبال کنید

 

حجت‌الاسلام با اشاره به نکاتی علمی در خصوص مسئله کورش و باستان‌گرایی خاطرنشان کرد: آنچه تاکنون ایران را حفظ کرده اسلام بود و دشمن به دنبال تضعیف نقطه قوت مردم ایران است، پهلوی دوم وقتی خواست خط فارسی را به پهلوی تغییر دهد مرحوم آیت‌الله بروجردی مقابل او موضع گرفت و اجازه نداد زبان فارسی به حاشیه برود اگر پهلوی دوم چنین کاری می‌کرد، بخشی از تاریخ و فرهنگ ایران که همان زبان فارسی است از دست می‌دادیم.

 

وی افزود: وقتی روس‌ها در زمان پهلوی  به ایران حمله کردند کسی که در مجلس بانگ و فریاد علیه روس‌ها زد مرحوم آیت‌الله مدرس بود یا در زمان محمدرضا پهلوی بحرین را از ایران جدا کردند همان که می‌گفت کوروش بخواب که ما بیداریم یک اخم هم نتوانست کند.

 

حجت‌الاسلام افشار اضافه کرد: سخن بر سر این است که برخی افراد بدون علم و آگاهی وقتی پای اسلام در میان باشد غیرت ایرانی‌اش گل می‌کند اما وقتی آمریکا به هواپیمای  مسافربری ایران  رحم نمی‌کند و به آن موشک شلیک می‌کند یا ملتش را تحریم می‌کند و یا ۱۷ هزار شهید ترور به شهادت می‌رسند مثل اینکه اتفاقی نیفتاده است.

 

مسئول شورای فرهنگ عمومی چرام تصریح کرد: اگر کورش یکتاپرست بود چرا بارها در این منشور حقوق بشر منشور  این سندی را که منصوب به او می‌دانند نام مردوک اسم بت بزرگ بابل را آورده و می‌گوید به واسطه او بابل را فتح کردم یا چرا شعرای بزرگ این سرزمین مثل فردوسی، حافظ، سعدی نامی از او در اشعارشان نیاورده‌اند مگر شخصیت قابل ستایش نبوده  و فردوسی نام شاهان قبل کورش و بعد از او را ذکر می‌کند اما اسمی از کورش نیست.

ویژه برنامه اولیا و مربیان در شهرستان چرام+تصاویر
دنبال کنید

 

وی ابراز کرد: چرا این بحث کورش از زمان پهلوی دوم زنده می‌شود و ما اسم یکی از اجداد خود را بنام کورش نمی شناسیم، چرا سخنانی که از کورش نقل می‌کنند اصل کلام به زبان عربی یا یونان ذکر نمی‌شود و فقط به زبان فارسی آن هم در تلگرام و واتساپ می‌آید.

 

امام جمعه چرام متذکر شد: در این زمان  دشمن به دنبال نابودی ایران است اما راه ویرانی و نابودی ایران را در از بین بردن اعتقادات ما می‌داند و گرنه همه ما ایرانی و مسلمان و وطن دوست هستیم.

 

انتهای پیام/گ

افشار
امام جمعه چرام

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi