دوشنبه ۱۱ تیر ۱۴۰۳

حفظ منابع کرکوک برای تمام عراق با خارج کردن کنترل آن از دست پیشمرگه‌ها/ شرایط هرروز برای بارزانی سخت‌تر می‌شود

حاجی بابایی مطرح کرد؛ حفظ منابع کرکوک برای تمام عراق با خارج کردن کنترل آن از دست پیشمرگه‌ها/ شرایط هرروز برای بارزانی سخت‌تر می‌شود سرویس سیاسی رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق کرکوک را صرفا برای دستیابی گروهی خاص به منابع آن تحت کنترل درنیاورد بلکه آن را برای تمام عراق

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38201
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰

کرونا :

حفظ منابع کرکوک برای تمام عراق با خارج کردن کنترل آن از دست پیشمرگه‌ها/ شرایط هرروز برای بارزانی سخت‌تر می‌شود
حاجی بابایی مطرح کرد؛

حفظ منابع کرکوک برای تمام عراق با خارج کردن کنترل آن از دست پیشمرگه‌ها/ شرایط هرروز برای بارزانی سخت‌تر می‌شود

سرویس سیاسی
رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق کرکوک را صرفا برای دستیابی گروهی خاص به منابع آن تحت کنترل درنیاورد بلکه آن را برای تمام عراق حفظ کرد.

حمیدرضا حاجی بابایی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص تحولات اخیر کرکوک و تحت کنترل درآوردن آن ازسوی نیروهای دولت مرکزی عراق و حشدالشعبی گفت: کرکوک برای مردم عراق اعم از شیعیان، سنی ها و اکراد است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که حاکمیت واحد در عراق حضور دارد و منابع تمام این سرزمین از آن تمام مردم این کشور است حق بر این است که دولت مرکزی از مناطقی که تولید نفت بالا داشته و ممکن است مورد خطر واقع شود، حفاظت و حراست کند.

وی افزود: از این رو دولت مرکزی عراق کرکوک را برای یک گروه خاص تحت کنترل درنیاورد بلکه منابع این منطقه را برای تمام عراق حفظ کرد.

حاجی بابایی بر همین اساس تصریح کرد: فضای عمومی کرکوک نشان می دهد اگر اقدامی از سوی فردی(بارزانی) انجام شده مورد پذیرفته تمام کردها نیست و امروز اتحادیه میهنی نیز به این واقعیت تلخ رسیده که رفراندوم برگزارشده نتیجه ای را که می خواستند نداده است.

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه شرایط هر روز برای بارزانی سخت تر می شود، خاطرنشان کرد: پسر طالبانی پیش از ورود نیروهای دولت مرکزی عراق به جنوب کرکوک نامه ای به بارزانی نوشت و گفت یک لحظه درنگ در تصمیم گیری غفلت است و نباید ملت را متضرر کرد از طرفی کردها در منطقه همواره کنار هم بوده اند و تا کنون مزاحمت ایجاد نکرده اند لذا این رفراندونم نشان می دهد چیزی جز اشتباه استراتژیک رخ نداده است./

کهگیلویه و بویراحمد در میان ۱۰ استان برتر کشور قرار گرفت
دنبال کنید

پایان پیام

جمعه ۲۸ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰

حاجی بابایی

حفظ منابع کرکوک برای تمام عراق با خارج کردن کنترل آن از دست پیشمرگه‌ها/ شرایط هرروز برای بارزانی سخت‌تر می‌شود رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است دولت مرکزی عراق کرکوک را صرفا برای دستیابی گروهی خاص به منابع آن تحت کنترل درنیاورد بلکه آن را برای تمام عراق حفظ کرد. http://media.icana.ir//Image/2013/08/45059_Thum.jpg£حاجی بابایی£حاجی بابایی حفظ,منابع,کرکوک,برای,تمام,عراق,با,خارج,کردن,کنترل,آن,از,دست,پیشمرگه‌ها/,شرایط,هرروز,برای,بارزانی,سخت‌تر,می‌شود Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi