جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران ضعف نظارت و مدیریت را عامل هدر رفت منابع استان دانست و گفت: تلاش ما بر آن است که بر اساس مطالعات و با برنامه ریزی مسیر توسعه را در پیش بگیریم. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 38155
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۰

کرونا :

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است

گچساران- استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران ضعف نظارت و مدیریت را عامل هدر رفت منابع استان دانست و گفت: تلاش ما بر آن است که بر اساس مطالعات و با برنامه ریزی مسیر توسعه را در پیش بگیریم.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری شهرستان گچساران گفت: اطلاعات مناسبی در مورد استان بدست آورده ایم این اطلاعات به ما کمک می کند تا مسیری را دنبال و از منابعی که بدست می آید استفاده ی مطلوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به سخنان نماینده ی گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی افزود: طرح های تملک دارایی و سایر طرح های موجود در استان در مقایسه با استان های مشابه در طول سال های گذشته نه تنها کاهش پیدا نکرده بلکه افزایش یافته و امیدواریم با پیگیری و تلاش مجدانه ای که آقای تاج گردون نماینده گچساران و باشت و همکارانشان در مجلس شورای اسلامی دارند، شاهد تداوم این روند باشیم.

احمدی با اشاره به ظرفیت های موجود در استان بیان داشت: استان هایی هستند که منابع دریافتی شان مشابه استان کهگیلویه و بویراحمد است اما با سازماندهی، تدبیر و نظارت و با عقلانیت بیشتر پیشرفت بهتری را تجربه می کنند این در حالی است که منابعی با زحمت جذب می شود ولی به دلیل ضعف نظارت و ضعف مدیریت و پیگیری، به طور شایسته مورد استفاده قرار نمی گیرند، به امید خدا در این فصل جدید که در استان کهگیلویه و بویراحمد هستم باید تلاش کنیم مسیر را با برنامه ادامه دهیم.

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است 4

آمایش سرزمینی کهگیلویه و بویراحمد را به نقطه خوبی رسانده ایم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تلاشی که سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  داشته است، تصریح کرد: ما تقریبا مطالعات آمایش سرزمینی استان را به نقطه خوبی رسانده ایم، احکام برنامه ی ششم و ریل گذاری که از نظر قانونی باید افق چهار تا پنج سال آینده ما را ترسیم کند در روبروی ما قرار دارد.

شناسنامه‌دار شدن ۵۸۲ راس اسب ترکمن خراسان‌‌شمالی در دست اجراست
دنبال کنید

احمدی با اشاره به مزیت این قبیل مطالعات گفت: مطالعات به ما کمک می کند تا برنامه ریزی بهتری انجام دهیم اما هنوز نیازمندی ارزیابی و مطالعات بیش تری در خصوص وضعیت کنونی استان و منابع آن هستیم.

وی افزود: این فرایند و مسیر، ما را از نگاه پراکنده، عجولانه، غیر سیستمی و نگاه غیر مدیریتی به دور می کند و ما می دانیم در این مسیر آن اهداف بلند مدتی که برای استان داریم را باید دنبال کنیم.

احمدی با اشاره به شیوه مصرف منابع بیان داشت: آوردن منابع گاهی اوقات نه تنها کمکی به استان نمی کند بلکه از بین می رود، این منابع بیت المال است و حفظ و صیانت از آن وظیفه همه ی ما است.

عمق محرومیت ها در استان کهگیلویه و بویراحمد زیاد است

علی محمد احمدی با اشاره به محرومیت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت : عمق محرومیت ها در استان زیاد است و طرح های متعددی که مورد نیاز مناطق مختلف هستند تعریف شده است ولی چون بر مبنای یک مطالعه سیستمی نبوده وضعیت کنونی را بوجود آورده است.

وی افزود : این استان باید به شکل موازی رشد پیدا کند، بعضی از مناطق منابع و ظرفیت هایی دارند و نوع مدیریت و نگرش بگونه ای بوده است که از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ما نگاهمان این نیست که مناطق برخوردار را فدای مناطق غیر برخوردار کنیم و متوقف کنیم.

احمدی افزود: ما تلاش مان بر آن است مناطقی را که روند آن روی ریل است و سرعت بیشتری دارد را با تزریق منابع، جهت دهی و نظارت، سرعت آن را بیشتر می کنیم و مناطقی را هم که عمدتا غیر برخودارتر هستند در سطوح پایین تری قرار دارند، با جذب منابع و نظارت بیشتر و توجه بهتر تلاش می کنیم آن مناطق را به سطح مطلوب برسانیم.

بستر برگزاری انتخابات سالم در کهگیلویه و بویراحمد مهیا است
دنبال کنید

احمدی با اشاره به خاطره دوران تحصیلش افزود: در دوره تحصیل شخصی به ما ریاضی درس می داد و سطح درس دادنش خیلی بالا تر از ما بود بعضی از دوستان ما به او گفتند نمی شود یک مقدار سطح پایین تر درس بدهید و او گفت نه عزیزان من، شما تلاش کنید خودتان را به سطح من برسانید و تلاش نکنید سطح مرا پایین بیاورید.

ضعف نظارت و مدیریت عامل هدر رفت منابع در کهگیلویه و بویراحمد است 5

گچساران می تواند الگوی خوبی در حوزه ساماندهی بافت فرسوده در کشور باشد

وی با اشاره به شهرستان گچساران اظهار داشت:  در مورد شهرستان گچساران من اعتقاد دارم خدمت به این منطقه و نوع منابع این منطقه در حوزه انرژی، نفت و گاز و هم در حوزه ی گردشگری بالاخص گردشگری و موقعیت استراتژیک، فرصت بسیار عالی در اختیار شهرستان گچساران قرار داده است و در بازدید های اولیه که انجام دادم متوجه شدم مسیری که دنبال می شود، مسیر خوبی است و می تواند الگوی خوبی در وحدت مدیریت، برنامه ریزی، انسجام بر مبنای چشم انداز و برنامه ششم باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: با محدودیت هایی که وجود داشته است در استان و شهرستان، با پیگیری های خوبی که نماینده ی گچساران و باشت داشته است، هم یک فرصت برای استان و بویژه برای این منطقه است امیدواریم فعالیت تاج گردون در آینده بگونه ای باشد که بتوانیم گچساران را شهرستان نمونه، به عنوان الگو معرفی کنیم.

وی بیان کرد : کارهایی که در بافت فرسوده، انجام شده است را در نقاط دیگر کشور ندیده ام، الگوی خوبی در کشور است و قطعا در آینده در استان هایی که با حاشیه نشینی مواجعه هستند از این الگو استفاده خواهد شد.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi