شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

تقویت بنیه فرهنگی عشایر ماموریت ویژه سپاه عشایر است

یاسوج- فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: تقویت بنیه‌ی فرهنگی در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد از ماموریت‌های ویژه سپاه عشایر است.  به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایش مشترک ائمه‌ی جماعات، هیئت های امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد، در کنگره‌ی شهدای استان

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37906
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۲

کرونا :

تقویت بنیه فرهنگی عشایر ماموریت ویژه سپاه عشایر است

تقویت بنیه فرهنگی عشایر ماموریت ویژه سپاه عشایر است 3

یاسوج- فرمانده سپاه عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: تقویت بنیه‌ی فرهنگی در مناطق عشایری کهگیلویه وبویراحمد از ماموریت‌های ویژه سپاه عشایر است.

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، همایش مشترک ائمه‌ی جماعات، هیئت های امنا و فرماندهان پایگاه‌های مقاومت مساجد عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز با هدف تقویت برنامه‌های فرهنگی در مساجد، در کنگره‌ی شهدای استان برگزار شد.

سرهنگ دوم پاسدار جاماسب بهمنیار فرمانده سپاه عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در این همایش با بیان اینکه یکی از اهداف این همایش تقویت بنیه‌ی فرهنگی در مناطق عشایری و جزو ماموریت‌های سپاه عشایر در سطح این استان است، گفت: با انجام هماهنگی ها و کارهای مورد نیاز شاهد رونق اهداف فرهنگی در مناطق عشایری استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه با مشارکت ائمه‌ی جماعات، هیات‌های امنا و بسیج در ۶۰ مسجد عشایری فعالیت‌های فرهنگی تربیتی در حال اجرا است افزود: در دوره‌های مختلف آموزشی انس جوانان با مسجد و آموزه‌های دینی مورد تاکید است.

سرهنگ بهمنیار گفت: انتظار ما از بسیجیان فرهنگی و معلمان این است که نسبت به اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و فرائض دینی را از همان ابتدا و از مدارس آغاز کنند تا بتوانیم خروجی‌های مثبتی را در این زمینه شاهد باشیم.

وی بیان کرد: عمل به فرایض دینی می‌تواند ما را در تحقق اهداف نظام اسلامی رهنمون شود که باید این موضوع به طور اساسی و ویژه در دستور کار قرار داده شود و از ظرفیت‌های روحانیون و در این زمینه بهره‌گیری شود تا بتوانیم در این راستا به تمامی اهداف خود دست یابیم.

نخستین اقامتگاه بوم‌ گردی کهگیلویه و بویراحمدافتتاح شد
دنبال کنید

این مسئول تصریح کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر منحصر به قشر یا گروه خاصی نیست و در برنامه‌ریزی‌های انجام شده این واجب الهی باید علاوه بر عموم مردم در سطح نخبگان هم تحقق یابد و نباید مقطعی و موضوعی باشد بلکه باید همیشگی و در رأس امور قرار گیرد.

در این همایش حجت الاسلام وحدانی امام جمعه‌ی بخش کبکیان در سخنانی با بیان کارکردهای مساجد در تاریخ اسلام افزود: دشمنان همواره در صدد جدایی جوانان از مساجد و تضعیف باورها به مقدسات دینی از جمله مساجد بوده اند اما شاهدیم که مسجد پیوسته نقش مهمی در انسجام مسلمانان داشته است.

وی تاکید کرد: باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی مساجد به عنوان مرکز هدایت فکری مورد توجه قرار گیرد.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi