شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر

این جا بیمارستان است، به هر اتاق که چشم می‌اندازی آدم‌هایی را می‌بینی که با لباس‌های آبی روی تخت دراز کشیده‌اند و یا از پشت پنجره به شبی که انگار قرار نیست به صبح برسد، چشم دوخته‌اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام، از همان وقت که هفت ماهه بوده سایه بیماری سنگینی بر روی دوشش احساس

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37889
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۶

کرونا :

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر
این جا بیمارستان است، به هر اتاق که چشم می‌اندازی آدم‌هایی را می‌بینی که با لباس‌های آبی روی تخت دراز کشیده‌اند و یا از پشت پنجره به شبی که انگار قرار نیست به صبح برسد، چشم دوخته‌اند.
دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 8

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی چرام، از همان وقت که هفت ماهه بوده سایه بیماری سنگینی بر روی دوشش احساس می‌کند و به‌جای اینکه مثل همه هم سن و سالانش غرق شور بچگانه و بازی‌های عالم کودکی‌اش باشد باید فکری به حال جایگزین کردن کلیه‌هایش کند چراکه همین چندی پیش، که امیر حسین ۱۱ ساله شده پزشک در تشخیص بیماری وی، نارسایی کلیوی دارد و باید پیوند کلیه بزند.

امیر حسین، یکی از بیماران کلیوی است که هم‌اکنون ۱۱ سالی بیش ندارد و باوجود سن و سال کمش سال‌ها با این بیماری جنگیده، هرچند با خودش که هم‌صحبت می‌شوی از روزهای بیماری، مشکلات مالی خانواده برای درمان و خرج‌های سنگین دیالیز و پیوند کلیه سخن می‌گوید.

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 9

کودکی که حالا نوجوانی شده و شاید تحمل بیماری در این سال‌ها، از او فردی باتجربه ساخته است، امیر حسین خود دیگر حرفی برای گفتن ندارد و با اشاره به ما می فهماند که با مادرم صحبت کنید.

مادر امیر حسین نیز که چهره ای غمگین و ناراحتی دارد با صدای آرامی می گوید که دیگر نمی دانم چه کاری انجام دهد، از هفت ماهگی دچار این بیماری شد، چند سال است که تحت نظر پزشک شیراز است، همه مشکلات از یک طرف و وضعیت مالی نامناسب از طرفی دیگر، هر هفته باید چند روز شیراز باشم تا امیر حسین را دیالیز کنم.

جواد رحمتی هنرمند منبت کار قمی/تصاویر
دنبال کنید

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 10

آخه دو ماهی است که دکتر گفته باید امیر حسین دیالیز شود، سختی راه از شهر دهدشت و رفتن به شهر شیراز از یک طرف و هزینه های بسیار زیاد رفت و آمد و کارهای اداری امیر حسین برای انجام پیوند باعث شده که پیش خود بگویم خدایا چرا با من ……………

پدر امیر حسین کارگری می کند و با همان وضعیت به دو فرزند خود محبت و رسیدگی می کند، آنها در خانه مادر پدر امیر حسین زندگی می کنند، به گفته مادر امیر حسین بیشتر مواقع حتی پولی برای رفتن به شیراز ندارم، و یا از طریق یارانه و یا اقوام و بستگان پولی به ما می دهند تا بتوانیم از پس هزینه ها بر بیاییم.

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 11

مادر امیر حسین می گوید برخی از داروها آزاد است و حتی در داروخانه های دولتی گیر نمی آید و قیمت های زیادی دارند ، قیمت برخی از آنها تا ۳۰۰ هزار تومان می رسد.

هر بار که به شیراز می رویم کمتر از ۴۰۰ یا ۵۰۰ هزار تومان هزینه مان نمی شودر الان هم که کارهای اداری قبل از پیوند را انجام می دهم به ما گفته اند که دندان های امیر حسین را نیز باید درست کنی چرا که بدن نباید هیچ گونه عفونتی داشته باشد وگرنه پیوند برگشت می خورد و حال درگیر این مورد هستیم که باز هم هزینه های بسیار زیادی دارد.

مادرش با صدای غمگین می گوید که نظرمان پیش خداست و بعد به بنده خدا، دوس دارم که امیر حسنی همانند برادرش سلامت باشد تا بتوانم حداقل نفسی راحت بکشم.

فرماندار:خیرین می توانند کمک زیادی به افراد با استعداد این منطقه کنند/ امام جمعه: چرام پتانسیل های فراوانی وجود دارد
دنبال کنید

دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 12

ُاستان کهگیلویه و بویراحمد در زمینه نارسایی کلیوی یکی از استان‌های دارای بیشترین بیماری کلیوی است  که آمار ابتلا به نارسایی‌های کلیوی رو به افزایش است و این ممکن است زنگ خطری برای سلامت افراد جامعه به ویژه کودکان و نوجوانان باشد.   اغلب بیماران کلیوی  نسبت به علائم و عوارض این بیماری پنهان در سالهای اولیه، بی توجه بوده و به سادگی از کنار آن عبور می‌کنند.

این پایگاه خبری بر اساس بررسی ها و گزینش هایی که انجام داده این گزارش را منتشر می کند و حال امیر حسین ۱۱ ساله نیازمند کمک خیریان است ، خیریان می توانند کمک های خودشان را به شماره کارت ۵۸۹۲۱۰۱۰۰۴۴۳۴۶۴۵۴ به نام فرشته ایرانزاد مادر امیر حسین پرداخت کنند.

برای اطلاعت بیشتر با شماره تلفن  سردبیر سایت خبری صبح زاگرس ۰۹۱۷۷۴۳۵۹۰۶ تماس حاصل نمایند.

 
دست و پنجه نرم کردن نوجوان دهدشتی با بیماری کلیوی از هفت ماهگی/بیماری که حتی هزینه ای برای پیوند کلیه ندارد+تصاویر 13
 
گزارش از سید فرشادرجایی فر

انتهای پیام/۷۰۴۴؛ صبح زاگرس

دیالیز
کهگیلویه و بویراحمد
صبح زاگرس

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi