پنج شنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

هشت هزار تن محصول باغی در باشت برداشت شد

باشت- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: ۸ هزار و ۴۲۰ تن لیموترش و زیتون از باغستان‌های شهرستان باشت برداشت و روانه بازار مصرف شد. به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد شمشیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۸ هزار و ۴۲۰ کیلو محصولات باغی از این شهرستان وارد بازار مصرف شده است، گفت: از

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37799
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

کرونا :

هشت هزار تن محصول باغی در باشت برداشت شد

هشت هزار تن محصول باغی در باشت برداشت شد 3

باشت- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باشت گفت: ۸ هزار و ۴۲۰ تن لیموترش و زیتون از باغستان‌های شهرستان باشت برداشت و روانه بازار مصرف شد.

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، جواد شمشیری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه  ۸ هزار و ۴۲۰ کیلو محصولات باغی از این شهرستان وارد بازار مصرف شده است، گفت: از این میزان محصول ۸ هزار تن لیموترش و ۴۲۰ تن زیتون است.

وی افزود: این میزان محصول در یک هزار هکتار باغ مثمر لیموترش و ۷۰ هکتار باغ زیتون برداشت شده است

شمشیری با بیان اینکه هزار هکتار باغ مثمر و غیرمثمر در شهرستان باشت وجود دارد ادامه داد: بخشی از محصولات لیموترش و زیتون تولیدی در شهرستان باشت به مصرف محلی می‌رسد و مابقی نیز به استان‌های همجوار صادر می‌شود.

این مسئول با اشاره به کشت انواع محصولات کشاورزی تابستانه در دو هزار و ۷۴۰ هکتار از اراضی این شهرستان ادامه داد: از این مجموع ۳۳۰ هکتار به کشت برنج، ۳۵۰ هکتار ذرت، ۲۹۰ هکتار ماش، ۱۵ هکتار کنجد و ۱۰ هکتار نیز لوبیا کاشته شده است.

وی با بیان اینکه ۴۵ هکتار از اراضی شهرستان به کشت گیاهان دارویی اختصاص داده شده است گفت: در ۴۰ هکتار از این مقدار به لیمو و در ۵ هکتار استویه و نعناع فلفلی کشت شد.

مدیر جهاد کشاورزی باشت با بیان اینکه امسال در ۷۰۰ هکتار از اراضی این شهرستان صیفی جات کشت شده است افزود: پارسال ۵۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان زیر کشت صیفی‌جات رفته بود.

بر اساس این گزارش، شهرستان باشت ۲۴ هزار نفری جمعیت دارد و  در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد قرار گرفته است.

سفر یک روزه استاندار به شهرستان گچساران / بازدیداستاندار و رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان از بیمارستانهای گچساران
دنبال کنید

این شهرستان دارای ۲۲ هزار و ۵۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی است که سالانه ۱۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در تولید و روانه بازار می‌شود.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi