دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است/ برگزاری همه‌پرسی کردستان و کاتالونیا در سایه مخالفت دولت‌های مرکزی

یوسفیان ملا: مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است/ برگزاری همه‌پرسی کردستان و کاتالونیا در سایه مخالفت دولت‌های مرکزی سرویس سیاسی عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، گفت: حکومت مرکزی اسپانیا نیز همچون بغداد با جدایی بخشی از این کشور، مخالفت می‌کند. عزت الله

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37607
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۹

کرونا :

مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است/ برگزاری همه‌پرسی کردستان و کاتالونیا در سایه مخالفت دولت‌های مرکزی
یوسفیان ملا:

مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است/ برگزاری همه‌پرسی کردستان و کاتالونیا در سایه مخالفت دولت‌های مرکزی

سرویس سیاسی
عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، گفت: حکومت مرکزی اسپانیا نیز همچون بغداد با جدایی بخشی از این کشور، مخالفت می‌کند.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در خصوص وضعیت کردستان عراق و تاکید آیت الله سیستانی بر حفظ یکپارچگی عراق، اظهار داشت: آیت‌الله سیستانی به عنوان مرجع تقلید شیعیان در مسیر حفظ امنیت و یکپارچگی عراق نقش اول را داشتند که البته دیگر مراجعع نیز پشت سر ایشان به ایفای نقش موثر و مثبت پرداختند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مراجع عظام تقلید، شیعیان را در مسیر مقابله با داعش هدایت کردند که نتیجه آن حفظ یکپارچگی عراق شد، بیان کرد: در شرایط فعلی آیت‌الله سیستانی مشاهده می‌کنند که بدون هیچ دلیلی یک بخش از کشور عراق تجزیه می‌شود که قابل قبول نیست.

وی افزود: ممکن است در بسیاری از استان‌های یک کشور نارضایتی‌های وجود داشته باشد، شیعیان و برادران اهل سنت حاضر در عراق نیز نارضایتی‌ها و مشکلاتی دارند، اگر آنها نیز بخواهند با فرمول اقلیم کردستان از هم جدا شوند، چیزی از کشور عراق باقی نمی‌ماند.

رئیس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان این که مرجعیت شیعیان در عراق به دنبال عراق یکپارچه و قوی است، ادامه داد: نظر آیت الله سیستانی در خصوص حفظ وحدت و تمامیت ارضی عراق بر کلیه مسلمین واجب است تا از یکپارچگی عراق دفاع کنند.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان گچساران: اجرای کنکور امسال به آموزش و پرورش واگذار شده است
دنبال کنید

یوسفیان ملا با بیان اینکه طرح مسائلی مانند کاهش بودجه اقلیم کردستان، دلیل مناسبی برای جدایی نیست، متذکر شد: از جهت رفاهی بهترین نقطه عراق، اقلیم کردستان است که به مراتب نسبت سایر استان‌های عراق، وضعیت بهتری دارد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: در شرایط فعلی کردستان عراق، هیچ ضرورتی مشاهده نمی‌شود که مسئولان این اقلیم بدون مجوز قانونی از دولت مرکزی عراق، برای برگزاری همه پرسی جدایی طلبانه اقدام کنند.

آمریکا با تمام توان از برگزاری همه‌پرسی استقلال طلبانه در اسپانیا جلوگیری می‌کند

وی با بیان اینکه در حال حاضر کشوری مانند اسپانیا عضو اتحادیه اروپا است، اعلام استقلال یک گوشه از کاتالونیا را نمی‌پذیرند، افزود: آمریکا نیز برگزاری همه پرسی استقلال طلبانه در قسمتی از کشور اسپانیا را برنتافته و با تمام توان به میدان آمده است.

عضو هیئت رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی با بیان اینکه در ملاقات نخست وزیر اسپانیا با مسئولان آمریکایی، مخالفت شدید آمریکا با برگزاری همه پرسی در اسپانیا اعلام شد، گفت: آمریکایی‌ها از یکپارچگی اسپانیا به عنوان یکی از ۲۶ کشور عضو اتحادیه اروپا حمایت کرد، البته اتحادیه اروپا نیز حامی یکپارچگی اسپانیا خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دلیلی ندارد که در هر کشوری از جهان به دلیل هر کمبودی، عده ای به دنبال استقلال طلبی باشند، گفت: جدایی کردستان از عراق به ضرر مردم کردستان خواهد بود، زیرا امکان تشکیل حکومت وجود ندارد، مسعود بارزانی نیز در حال انجام یک اشتباه تاریخی است در حالی که آیت‌الله سیستانی تنها به دنبال اعتلای عراق است./

قالیباف: رییس جمهور هرچه زودتر وزیر پیشنهادی صمت را معرفی کند
دنبال کنید

پایان پیام

سه‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۹

عزت الله یوسفیان ملا

مسعود بارزانی در حال انجام یک اشتباه تاریخی است/ برگزاری همه‌پرسی کردستان و کاتالونیا در سایه مخالفت دولت‌های مرکزی عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین ولایی ضمن مخالفت با برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، گفت: حکومت مرکزی اسپانیا نیز همچون بغداد با جدایی بخشی از این کشور، مخالفت می‌کند. http://media.icana.ir//Image/2016/11/201611107794791476_Thum.jpg£عزت الله یوسفیان ملا£ مسعود,بارزانی,در,حال,انجام,یک,اشتباه,تاریخی,است/,برگزاری,همه‌پرسی,کردستان,و,کاتالونیا,در,سایه,مخالفت,دولت‌های,مرکزی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi