یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای ایران هدف از برگزاری رفراندوم کردستان عراق

نوریان: ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای ایران هدف از برگزاری رفراندوم کردستان عراق سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجزیه کشور عراق و ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق است. اردشیر نوریان در گفت و گو با

اختصاصی کرونا

کد خبر : 37297
تاریخ انتشار : شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۹

کرونا :

ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای ایران هدف از برگزاری رفراندوم کردستان عراق
نوریان:

ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای ایران هدف از برگزاری رفراندوم کردستان عراق

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجزیه کشور عراق و ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق است.

اردشیر نوریان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به برگزاری همه‌پرسی منطقه کردستان خارج از عراق و پیامدهای این موضوع، گفت: باید اذعان کرد که اگر این موضوع توسط دولت مرکزی عراق کنترل نشود، اقلیم کردستان بعد از نابودی گروه تروریستی داعش به چالش تبدیل خواهد شد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس دهم شورای اسلامی گفت: تجزیه کشور عراق و ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق است.

وی ضمن تاکید بر اینکه جریان داعش و تقویت گروهک های تروریستی رو به تضعیف است از این رو آمریکا و اسرائیل به دنبال ایجاد بحران جدید در منطقه هستند، ادامه داد: آمریکایی ها و صهیونیست ها بر این اساس می خواهند با راه اندازی آشوب دائمی حضور خود را توجیه و بازیگران منطقه ای مقابلشان مانند ایران را درگیر تنش کنند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه نتیجه برگزاری احتمالی همه پرسی کردستان عراق مشخص است، تصریح کرد: در این صورت کشورمان درگیر کنترل تحولاتی خواهد شد که بر این اساس بوجود خواهد آمد اما چنین امری به نفع مردم منطقه کردستان عراق و کشورهای منطقه نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به سخنان رییس جمهور ترکیه مبنی بر اینکه ایران و ترکیه تحریم ها مشترک علیه کردستان عراق اجرایی خواهد کرد، خاطرنشان کرد: اعمال تحریم و اقدام علیه منطقه اقلیم کردستان عراق بستگی به رخدادها و شدت جریان های آتی دارد از این رو باید منتظر ماند تا شرایط مشخص شود./

جذب ۹۱ درصدی اسناد خزانه در استان/ تخصیص ۹۴.۸ درصدی اعتبارات سایر
دنبال کنید

پایان پیام

شنبه ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۴۹

اردشیر نوریان

ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای ایران هدف از برگزاری رفراندوم کردستان عراق عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تجزیه کشور عراق و ایجاد کانون بحران دائمی در کنار مرزهای جمهوری اسلامی ایران هدف از برگزاری رفراندوم در کردستان عراق است. http://media.icana.ir//Image/2016/05/201605103298981195_Thum.jpg£اردشیر نوریان£ ایجاد,کانون,بحران,دائمی,در,کنار,مرزهای,ایران,هدف,از,برگزاری,رفراندوم,کردستان,عراق Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi