شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹۲ درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

یاسوج- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲ و ۷ دهم درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند. به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: از جمعیت ۴۷۱ هزار و ۱۵۲ نفر سنین میان ۱۰

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36724
تاریخ انتشار : جمعه ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۶

کرونا :

۹۲ درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند

۹۲ درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند 3

یاسوج- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۹۲ و ۷ دهم درصد جمعیت هدف سوادآموزی در کهگیلویه و بویراحمد باسواد هستند.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش و پرورش این استان گفت: از جمعیت ۴۷۱ هزار و ۱۵۲ نفر سنین میان ۱۰ تا ۴۹ سال جمعیت هدف نهضت سوادآموزی، تعداد ۴۳۷ هزار و ۴۶ نفر باسوادند که ۹۲ و۷ دهم درصد است.

هادی زارع‌پور همزمان با ۱۷ شهریورماه روز سوادآموزی گفت: در هنگام صدور فرمان تاریخی امام خمینی در سال ۵۸ مبنی بر ریشه کنی بی‌سوادی جمعیت باسواد استان ۳۱ درصد بود که بیش از ۶۲ درصد رشد داشته است.

وی گفت: هم اکنون از جمعیت ۳۴ هزار و ۱۰۶ نفر بی‌سوادان استان ۲۴ هزار و ۹۰۱ نفر زن و ۹ هزار و ۲۰۵ نفر مرد هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: شهرستان گچساران با ۹۶ و ۶ دهم بیشترین و کهگیلویه با ۸۸ و۲ دهم درصد کمترین میزان باسودای استان را داراست.

وی گفت: امسال ۴ هزار و ۶۰۰ نفر شامل ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در دوره سوادآموزی، هزار و ۱۰۰ نفر در دوره انتقال و هزار نفر در دوره تحکیم زیر پوشش فعالیتهای سوادآموزی استان قرار می‌گیرند.

بر اساس سرشماری سال۹۵ جمعیت کهگیلویه و بویراحمد ۷۱۳ هزار و ۵۲ نفر است که ۵۵ و ۷ دهم درصد در شهرها و ۴۴ درصد در روستاها ساکن هستند.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi