پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

رسانه ها نقش مهمی در مهندسی فرهنگی جامعه دارند

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه ها نقش مهمی در مهندسی فرهنگی و تحولات اجتماعی جامعه دارند. به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: اعتقادات، باورها و آداب و رسوم بنیه های سازنده فرهنگ جامعه هستند که با ابزارهای تبلیغی و رسانه ها به سرعت درحال

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36532
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰:۰۰

کرونا :

رسانه ها نقش مهمی در مهندسی فرهنگی جامعه دارند

مدیر کل تبلیغات اسلامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: رسانه ها نقش مهمی در مهندسی فرهنگی و تحولات اجتماعی جامعه دارند.

رسانه ها نقش مهمی در مهندسی فرهنگی جامعه دارند 3

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه وبویراحمد،حجت‌الاسلام حمید برازش گفت: اعتقادات، باورها و آداب و رسوم بنیه های سازنده فرهنگ جامعه هستند که با ابزارهای تبلیغی و رسانه ها به سرعت درحال گسترش اند.

وی افزود: مجریان، متولیان و برنامه ریزان فرهنگی باید هوشیار باشند و با در اختیار داشتن نیروهای متخصص رسانه ای و با حمایت و پشتیبانی از فرهنگ سازان و اندیشمندان در جهت سیاستگذاری و مهندسی فرهنگی در جامعه گام های اساسی بردارند و در این راستا از پرنفوذترین و مؤثرترین رسانه ها بهره گیرند چراکه این رسانه ها نقش مهمی درمهندسی فرهنگی و تحولات اجتماعی جامعه دارند. 

 مدیرکل تبلیغات اسلامی استان در ادامه تاکید کرد: متولیان فرهنگی باید برنامه ها و تولیدات خود را متناسب با تحولات زندگی و اندیشه های ناب اسلامی برای مخاطبین مختلف در نظر بگیرند و منطبق با نیازهای آنان و با روش های درست و منطقی ارائه دهند،امروزه رسانه ها با اشکال مختلف نقش تعیین کننده ای در اندیشه و احساسات فرزندان ما دارند و با ارج نهادن به باورها و ارزش های ملی و مذهبی باعث توسعه فرهنگی و تعمیق خودباوری و شکل گیری هویت فرهنگی می شوند.

 حجت‌الاسلام برازش با تاکید بر آگاه سازی و اطلاع‌رسانی مؤثر در رسانه ها و فضای مجازی اظهار داشت: برای کاهش آسیب های اجتماعی و از بین بردن ناهنجاری ها در جامعه باید از ظرفیت گسترده رسانه ها استفاده کرد و با سیاست گذاری و راهبری در این عرصه ها با آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی به اشکال مختلف از گسترش این آسیب ها به خوبی جلوگیری می‌شود، بدون رسانه ها کاهش آسیب ها دشوار خواهد بود.

تاجگردون قول برگزاری جشنواره ی حسین پناهی را داد
دنبال کنید

مدیرکل تبلیغات اسلامی با اشاره به لزوم افزایش سواد رسانه ای گفت: باید با علم کافی، شناخت دقیق آسیب ها و خطرات و با استفاده از نخبگان و افزایش سواد رسانه ای برای جلوگیری ازتهدیدات فرهنگی تلاش مضاعفی انجام دهیم.

وی در پایان افزود: مبلّغان دینی تلاشهای گسترده ای برای هدایت و رشد انسانها و تبیین روشن گفتاری، رفتاری معارف ناب و زلال دینی دارند و باید این فعالیت ها را در عصر کنونی در رسانه ها و فضاهای مجازی توسعه دهند و برای ارائه خدمات دینی با ترویج آموزه های اسلامی نقش آفرینی کنند.

لینک منبع

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi