سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در فهممشترکو احقاق حقوق زنان تاثیرگذار است

سلحشوری در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی: گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در فهم مشترک و احقاق حقوق زنان تاثیرگذار است سرویس بین الملل رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی به گسترش روابط ۲ کشور در جهت احقاق حقوق زنان و فهم مشترک در این زمینه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36393
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۵

کرونا :

گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در فهممشترکو احقاق حقوق زنان تاثیرگذار است
سلحشوری در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی:

گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در فهم مشترک و احقاق حقوق زنان تاثیرگذار است

سرویس بین الملل
رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی به گسترش روابط ۲ کشور در جهت احقاق حقوق زنان و فهم مشترک در این زمینه تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی امروز (یک‌شنبه ۱۲/۰۶/۹۶) با بالکا امبته رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سلحشوری با اشاره به ظرفیتهای فراوان سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور گفت: ۲ کشور از ظرفیت‌ها و تجارب مفیدی در جهت توسعه و گسترش مناسبات در عرصه های مختلف بویژه در زمینه‌های مربوط به زنان و خانواده برخوردار هستند که می‌توان از آنها در جهت احقاق حقوق زنان و فهم مشترک در این زمینه، استفاده کرد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس با تشریح فعالیتها و اقدامات فراکسیون متبوع خود افزود:  از مهمترین اقدامات در این دوره مقابله با نابرابری جنسیتی و تصویب یک ماده در مورد عدالت جنسیتی زنان  در تمام حوزه‌ها بوده که منجر به تصویب مصوبه‌ای مبنی بر  حضور ۳۰ درصدی زنان در مناصب در شورای عالی اداری شده است.

وی تصویب مصوباتی چون طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، حمایت از زنان نابارورو برخورداری از مشاوره‌برای زنان در قبل و بعد از ازدواج را از دیگر اقدامات این فراکسیون دانست و اظهار کرد: زنان در کشور ما در همه فعالیت‌ها حضور دارند و در بخش آموزش و پرورش و خدمات پرستاری بیش از ۷۰ درصد شاغلان را زنان تشکیل می‌دهند.

صیانت، زنده نگه داشتن و یادآوری دهه فجر وظیفه ای اساسی است.
دنبال کنید

بالکا امبته رئیس مجلس ملی آفریقای جنوبی با ابراز خرسندی از سفر به کشورمان  و دیدار با اعضا فراکسیون زنان در مجلس شورای اسلامی گفت: زنان کشور آفریقای جنوبی مانند زنان ایرانی در به بار نشستن انقلاب و اهداف آن نقش فعالی داشتند. ما در تصویب قانون جدید سعی داریم عدالت و برابری جنسیتی نقش مهمی داشته باشد.

وی در مورد سیاست‌های جمعیتی کشورش اظهار داشت: مردم آفریقای جنوبی با توجه به آگاهی و دانش خود در این زمینه تصمیم‌گیرنده اصلی هستند، دولت هیچگونه سیاست تحمیلی در این زمینه ندارد.

بالکا امبته در پایان با اشاره به اشتغال ۷۰ درصدی زنان جمهوری اسلامی ایران در بخش‌هایی چون آموزش و پروش آن را گامی به جلو و موفقیتی درخور توجه برای کشور و جامعه زنان ایران دانست.

فریده اولاد قباد نماینده مردم تهران و عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی و شورای فرهنگی و اجتماعی زنان در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز در این دیدار حضور داشت./

پایان پیام

یکشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۵

دیدار پروانه سلحشوری با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی

گسترش روابط ایران و آفریقای جنوبی در فهممشترکو احقاق حقوق زنان تاثیرگذار است رئیس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار با رئیس مجلس آفریقای جنوبی به گسترش روابط ۲ کشور در جهت احقاق حقوق زنان و فهم مشترک در این زمینه تاکید کرد. http://media.icana.ir//Image/2017/09/201709106236601497_Thum.jpg£دیدار پروانه سلحشوری با رئیس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی£ گسترش,روابط,ایران,و,آفریقای,جنوبی,در,فهم,,مشترک,,و,احقاق,حقوق,زنان,تاثیرگذار,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi