چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

بریتانیا در ربایش شاهزاده های منتقد سعودی نقش داشته است / لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است

ابطحی: بریتانیا در ربایش شاهزاده های منتقد سعودی نقش داشته است / لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است سرویس سیاسی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بریتانیا به شدت نگران آب شدن یخ های روابط ایران و عربستان است و در این راه با انتشار گزارش های مجهول که رگه

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36320
تاریخ انتشار : شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۷

کرونا :

بریتانیا در ربایش شاهزاده های منتقد سعودی نقش داشته است / لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است
ابطحی:

بریتانیا در ربایش شاهزاده های منتقد سعودی نقش داشته است / لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است

سرویس سیاسی
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بریتانیا به شدت نگران آب شدن یخ های روابط ایران و عربستان است و در این راه با انتشار گزارش های مجهول که رگه هایی از واقعیت دارد که لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است.

سید محمد جواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: مشاجرات و دعوان خاندان سعودی با زیرپاگذاشتن قانون ملک عبدالعزیز در ولیعهدی محمد بن سلمان تشدید شده است .

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: پادشاهی عربستان ضمن جلوگیری از تشدید تنش ها تلاش می کند اوضاع را به کنترل در آورد.

وی در ادامه افزود: تطمیع و تهدید راهبردی است که همواره در دستور خاندان سعودی بر علیه شاهزاده های معترض بوده است و ما شاهد غیب شدن گاه و بی گاه برخی افراد خاندان سعودی هستیم.

ابطحی گفت: انتشار گزارش مفصل بی بی سی درباره ناپدید شدن شاهزاده های سعودی نشان می دهد که دولت بریتانیا در انجام این اقدامات نقش داشته است و حالا به دنبال بهره برداری از این موضوع است.

وی بیان داشت: ربایش و ناپدید شدن شاهزاده های معترض سعودی محدود به امروز نیست و در گذشته نیز موارد متعددی از این اتفاق وجود داشته است.

این نماینده مجلس دهم گفت: سناریویی که دولت بریتانیا چیده به دنبال فرافکنی درباره رقبای محمد بن سلمان و منتقدان پادشاهی وی است.

کدام روش اصلاح طرح لبخند مناسب است؟ لمینت دندان یا کامپوزیت دندان
دنبال کنید

وی تاکید کرد: لندن تلاش می کند به اختلافات در داخل خاندان سعودی و میان عربستان با کشورهایی مسلمان دیگر نظیر ایران و قطر دامن بزند.

ابطحی گفت: خاندان سعودی برای حل و فصل اختلافات پیش آمده نباید به آمریکایی و انگلیسی ها اعتماد کنند و مطمئن باشند که ایران نمی خواهد در ریاض درگیری داخلی رخ بدهد زیرا بیش از عربستان جهان اسلام متضرر خواهد شد. جمهوری اسلامی خط مشی تعامل و همکاری با کشورهای منطقه را در دستور کار دارد که این رویکرد شامل عربستان نیز می شود اما ریاض همواره اسیر القائات دشمنان شده است.

وی تصریح کرد: بریتانیا به شدت نگران آب شدن یخ های روابط ایران و عربستان است و در این راه با انتشار گزارش های مجهول که رگه هایی از واقعیت دارد که لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بریتانیا و آمریکا در خاورمیانه ، آفریقا و آمریکای لاتین هر زمان که تلاش برای حل و فصل اختلافات به نتیجه نزدیک می شود ، وارد عمل می شوند تا ذهنیت ها را نسبت به یکدیگر خراب کنند که همان سیاست سنتی لندن است.

وی در انتها تاکید کرد: آمریکا و بریتانیا از تشدید تنش در خلیج فارس و خاورمیانه نهایت سود کارخانجات اسلحه سای و غول های نفتی خود را مطالبه می کنند. در جریان ادعای طراحی ترورسفیرسعودی در واشنگتن ادعاهای کذب را مطرح کردند که هرگز ثابت نشد.

گفتنی است که بی بی سی در گزارش مفصلی نوشت« در دو سال گذشته، سه تن از شاهزاده‌های عربستان که در اروپا اقامت داشتند ناپدید شده‌اند. تمام آن‌ها منتقد دولت بودند. شواهد نشان می‌دهد آن‌ها ربوده و به عربستان بازگردانده شده‌اند… و ازآن‌پس اطلاعی از سرنوشتشان در دست نیست. »/

تبلور عقلانیت دینی در مراسم عزای حسینی
دنبال کنید

پایان پیام

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۷

محمد جواد ابطحی

بریتانیا در ربایش شاهزاده های منتقد سعودی نقش داشته است / لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: بریتانیا به شدت نگران آب شدن یخ های روابط ایران و عربستان است و در این راه با انتشار گزارش های مجهول که رگه هایی از واقعیت دارد که لندن برای اختلافات داخلی و خارجی ریاض کیسه دوخته است. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Thum.jpg£محمد جواد ابطحی£ بریتانیا,در,ربایش,شاهزاده,های,منتقد,سعودی,نقش,داشته,است,/,لندن,برای,اختلافات,داخلی,و,خارجی,ریاض,کیسه,دوخته,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi