شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

دیدار هیئت پارلمانی ایران با رییس مجلس بوتان/موافقت دو کشور با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی

در حاشیه مجمع بین المجالس آسیایی صورت گرفت: دیدار هیئت پارلمانی ایران با رییس مجلس بوتان/موافقت دو کشور با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی سرویس بین الملل هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بوتان با رییس مجلس این کشور دیدار کرده و دو کشور موافقت خود را با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی اعلام کردند. به

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36222
تاریخ انتشار : جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۶

کرونا :

دیدار هیئت پارلمانی ایران با رییس مجلس بوتان/موافقت دو کشور با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی
در حاشیه مجمع بین المجالس آسیایی صورت گرفت:

دیدار هیئت پارلمانی ایران با رییس مجلس بوتان/موافقت دو کشور با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی

سرویس بین الملل
هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بوتان با رییس مجلس این کشور دیدار کرده و دو کشور موافقت خود را با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی اعلام کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، سیده فاطمه ذوالقدر و هاجر چنارانی که برای حضور در مجمع مجالس آسیایی به کشور بوتان سفر کرده اند، صبح امروز( جمعه ١٠شهریور ماه) با رئیس مجلس بوتان، دیدار و گفت و کردند.

ذوالقدر: تاکید بر تقویت روابط سیاسی دو کشور

ذوالقدر رئیس بین المجالس اسیایی ضمن تبریک عید قربان به مسلمانان جهان از حسن اجرای این اجلاس قدردانی و ابراز امیدواری کرد که روابط سیاسی، اقتصادی و پارلمانی گسترده ای بین ایران و بوتان برقرار شده و به زودی شاهد گسترش سفارتخانه های دو کشور باشیم.

ذوالقدر در این دیدار بر تقویت روابط سیاسی بین دو کشور تاکید کرد و  نقش این اجلاس ها را در تقویت گسترش روابط در تمامی زمینه ها موثر دانست و مواضع مشترک ایران و بوتان را فراوان عنوان کرد.

چنارانی:برگزاری روابط سیاسی بین دو کشور برای آیندگان نیز بسیار کارساز خواهد بود

چنارانی در این دیدار ابراز خوشحالی کرد که در  شادترین روز مسلمانان عید سعید قربان در بین مردم کشور با نشاط بوتان حضور دارد.  

وی از رییس مجلس بوتان برای حضور در شهر مشهد و نیشابور دعوت کرد و از قانونمندی در کشور بوتان ابراز خرسندی کرد.

آمریکا برای ملت ایران قابل اعتمادنیست
دنبال کنید

چنارانی در این دیدار از رییس مجلس بوتان خواست که ایران و بوتان به عنوان نمایندگان دو فرهنگ قدیمی روابط سیاسی خود را گسترش دهند که برگزاری روابط سیاسی بین دو کشور برای آیندگان نیز بسیار کارساز خواهد بود.

وی مهمان نوازی مردم بوتان را ناشی از فرهنگ کهن آنها دانست و دو کشور ایران و بوتان را در این فرهنگ مشترک دانست.

رییس مجلس بوتان:بوتان تنها ۶ سفارتخانه دارد

رییس مجلس بوتان با اشاره به کمبود منابع این کشور، گفت: پادشاه بوتان بر این عقیده است که تمامی مردم باید به امکانات تحصیل دسترسی پیدا کنند و دلیل شاد بودن مردم این کشور اقدامات پادشاه این کشور است.

وی از هیئت پارلمانی ایران برای حضور در نخستین کنفرانس بین المللی که در بوتان برگزار می شود، تشکر کرد و از حضور بیشتر کشورهای آسیایی در این نشست بین المللی که تاکنون در بوتان اتفاق نیفتاده بود، تقدیر کرد. 

رییس مجلس بوتان در این دیدار با بیان اینکه  به دلیل کوچکی کشور بوتان این کشور هیچ گونه رابطه سیاسی با کشوری نداشته و تنها ۶ سفارتخانه در دنیا دارد، گفت: دسترسی مردم دنیا به بوتان سخت است و از نماینده های هیئت پارلمانی ایران درخواست کردند که زمانی که به  کشور باز می گردند، مردم ایران را با فرهنگ بوتان آشنا کنند تا توریسم های ایرانی به این کشور سفر کنند.

در این دیدار طرفین موافقت خود را مبنی بر گسترش روابط پارلمانی و سیاسی ابراز کردند./

پایان پیام

جمعه ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۶

دیدار هیئت پارلمانی اعزامی به بوتان  با رئیس مجلس

دیدار هیئت پارلمانی ایران با رییس مجلس بوتان/موافقت دو کشور با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی هیئت پارلمانی اعزامی ایران به بوتان با رییس مجلس این کشور دیدار کرده و دو کشور موافقت خود را با گسترش روابط سیاسی و پارلمانی اعلام کردند. http://media.icana.ir//Image/2017/09/201709107725606300_Thum.jpg£دیدار هیئت پارلمانی اعزامی به بوتانبا رئیس مجلس£ دیدار,هیئت,پارلمانی,ایران,با,رییس,مجلس,بوتان/موافقت,دو,کشور,با,گسترش,روابط,سیاسی,و,پارلمانی Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi