پنج شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

پرآب ترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در معرض کم آبی/آب چرام نیازمند مدیریت مناسب+تصاویر

مسئولان و مردم به گوش باشند! شهرستان چرام که یکی از شهرستان های پرآب استان کهگیلویه وبویراحمد تلقی می شود،از مدیریت این حوزه بی بهره مانده و در مناطق مختلف هدردادن آب آشامیدنی و شرب را به واضح مشاهده می کنیم. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،متخصصین و کارشناسان بر باورند که جنگ آینده جنگ آب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36137
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۳۵

کرونا :

پرآب ترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در معرض کم آبی/آب چرام نیازمند مدیریت مناسب+تصاویر
مسئولان و مردم به گوش باشند!
شهرستان چرام که یکی از شهرستان های پرآب استان کهگیلویه وبویراحمد تلقی می شود،از مدیریت این حوزه بی بهره مانده و در مناطق مختلف هدردادن آب آشامیدنی و شرب را به واضح مشاهده می کنیم.
پرآب ترین شهرستان کهگیلویه وبویراحمد در معرض کم آبی/آب چرام نیازمند مدیریت مناسب+تصاویر 3

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام،متخصصین و کارشناسان بر باورند که جنگ آینده جنگ آب آست. بله جنگ آب، این روز ها با گرمتر شدن زمین و افزایش آلاینده ها و ریختن پسماند ها به دریا ها و یا ریختن آنها به مسیر های آب شیرین عملا آب های قابل شرب در حال از بین رفتن هستند و همه کشور ها به دنبال کنترل بحران آب هستند.

 

 استفاده بهینه از این منابع محدود، مدیریتی جامع می‌طلبد که گستردگی‌اش به اندازه همه بخش‌های مصرف آب است؛ از کشاورزی که آب را در حد وسیعی در کشور می‌بلعد تا شرب و صنعت که با وجود اینکه درصدهای کمتری از مصرف را به خود اختصاص داده‌اند، ‌اما هدررفت آب در این بخش‌ها هم به اعداد قابل توجهی می‌رسد. فاضلاب و لزوم تصفیه پساب صنعت و شرب نیز بحث دیگری است که لازمه پرداختن به آن کمتر از اهمیت مدیریت کردن آب‌های قابل استحصال نیست.

 

مدیریت آب در کشورهایی که به نوعی با بحران آب مواجهند یا در شرف مواجه شدن هستند، ‌پیش از هر چیز بررسی میزان آب در دسترس را می‌طلبد، ‌آب‌های جاری و سطحی روی زمین و آب‌های زیرزمینی.

 

مناطق متعددی در کشور به لحاظ برداشت آب ممنوع شده‌اند، ‌دشت‌هایی که دچار فرونشست شده‌اند آن هم تنها به دلیل پایین رفتن سطح آب سفره‌های زیرزمینی.

کریمی نژاد : چیدمان پازل به هم ریخته ی توسعه لنده، نیازمند مشارکت نخبگان شهرستان است .
دنبال کنید

http://choram.ir

اما شهرستان چرام که یکی از شهرستان های پرآب استان کهگیلویه وبویراحمد تلقی می شود،از مدیریت این حوزه بی بهره مانده و در مناطق مختلف هدردادن آب آشامیدنی و شرب را به واضح مشاهده می کنیم.

 

همانطور که در تصاویر مشخص است در برخی مناطق این شهرستان آب های زیرزمینی و شرب هدر داده می شوند و مدیریتی مناسب برای آن ها وجود ندارد.

 

این تصاویر فقط تعدادی محدود از شهرستان چرام است اما در بسیاری از مناطق دیگر این وضعیت دیده می شود.

 

اما مردم و مسئولان ذیربط باید بدانند که همه ی افراد و حتی کل زمین و همچنین کشورمان نیازمند آب هستند و می توان با اندکی مدیریت و اطلاع رسانی می شود بسیاری از افراد و حیوانات را در آینده نجات داد.

http://choram.ir

کشاورزان چرام نیز نگران کمبود آب برای آبیاری و کشت محصولان زمین های زراعی خویش شده اند که می طلبد فکری به این موضوع کنیم.

 

از طرفی دیگر سازمان فائو وابسته به سازمان ملل متحد بیان می‌کند که تا سال ۲۰۲۵، در حدود ۱.۹ میلیارد نفر در کشورها و یا مناطق با کمبود آب مطلق زندگی می‌کنند و دو سوم از جمعیت جهان تحت شرایط تنش آبی خواهند بود. 

http://choram.ir

http://choram.ir

امید است با توجه ویژه کلیه بخش‌های جامعه و علی الخصوص آحاد مردم به مقوله مهم و تأثیر گذار مدیریت بهینه مصرف و کاهش هدررفت آب، گام‌های موثری در زمینه حفظ منابع ارزشمند آبی و عبور از بحران‌های کم آبی کشور عزیزمان ایران برداشته شود.

 

انتهای پیام/ک

آب
کمبود آب
مقابله با خشک سالی
صرفه جویی در مصرف آب
چرام نیوز
پایگاه خبری چرام

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi