دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

حشدالشعبی عامل انسجام در مقابل بالکانیزاسیون عراق / لزوم خلع سلاح جیش المهدی / پروژه مقتدی صدر برای جنگ شیعه با شیعه

ابطحی تشریح کرد: حشدالشعبی عامل انسجام در مقابل بالکانیزاسیون عراق / لزوم خلع سلاح جیش المهدی / پروژه مقتدی صدر برای جنگ شیعه با شیعه سرویس سیاسی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: پروژه مقتدی صدر با حمایت سعودی ، پروژه جنگ شیعه با شیعه در عراق است.مرجعیت نجف و شیوخ قبایل باید مراقب

اختصاصی کرونا

کد خبر : 36048
تاریخ انتشار : یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۹

کرونا :

حشدالشعبی عامل انسجام در مقابل بالکانیزاسیون عراق / لزوم خلع سلاح جیش المهدی / پروژه مقتدی صدر برای جنگ شیعه با شیعه
ابطحی تشریح کرد:

حشدالشعبی عامل انسجام در مقابل بالکانیزاسیون عراق / لزوم خلع سلاح جیش المهدی / پروژه مقتدی صدر برای جنگ شیعه با شیعه

سرویس سیاسی
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: پروژه مقتدی صدر با حمایت سعودی ، پروژه جنگ شیعه با شیعه در عراق است.مرجعیت نجف و شیوخ قبایل باید مراقب این تهدید جدید باشند.

سیدمحمدجوادابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: بانیان اصلی جنگ سوریه و شکل گیری تروریست های تکفیری داعش اهداف متنوعی را دنبال می کردند که یکی از شاخصه های آن متوجه عراق بود.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: تروریست های تکفیری اگرچه با همراهی وفاداران رژیم بعثی و حمایت اطلاعاتی و عملیاتی رژیم سعودی توانستند قسمت هایی از خاک عراق را به چنگ آورند اما در نهایت نیروهای نظامی حشدالشعبی با فتوای آیت الله سیستانی تشکیل شد تا رویای دشمنان عراق ناکام ماند.

وی در ادامه افزود: نکته جالب اینجاست که نیروهای حشدالعشایر نیز به موازات حشدالشعبی تشکیل شدند تا انسجام ملی کشور عراق حفظ شود.

ابطحی گفت: بسیج مردمی عراق تحت عنوان حشدالشعبی منجر به خشم و نارضایتی نظام سلطه شد که ما ردپای عصبانیت آنها را در طرح اتهام های ساختگی و تلاش برای تطمیع گروه های مختلف عراقی می توان مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: مجلس عراق ، نیروهای حشدالشعبی را به عنوان نیروهای نظامی عراق معرفی کرد تا کسی نتواند به ساختار نیروهای مردم عراق تعرض کند.

این نماینده مجلس دهم گفت: جیش المهدی به عنوان گروهی که تاکنون دردسرهای زیادی برای کشور عراق ایجاد کرده است باید خلع سلاح شود نه نیروهای حشدالشعبی که متشکل از گروه های مختلف شیعه هستند.

۱۹۵ تشکل مردم نهاد در استان نیمه فعال یا غیر فعال هستند
دنبال کنید

وی بیان داشت: متاسفانه مقتدی صدر از زمانی که وارد عرصه سیاسی شد همواره حرکات زیگزاگی انجام داده است تا جایی که در برهه هایی با آیت الله سیستانی و بیت آیت الله خویی وارد منازعه شد. مسائل پیش آمده در حرم مطهر امام علی(ع) و درگیری های نظامی که نیروهای مقتدی صدر ایجاد کردند ، هنوز فراموش نشده است.

ابطحی تاکید کرد: مقتدی صدر از وجهه خاندان صدر درحال سواستفاده است و به لحاظ شخصیتی از عدم ثبات رنج می برد.

وی با پیش کشیدن هجمه رسانه های سعودی و بی.بی.سی به نیروهای حشدالشعبی گفت: مساله امروز رژیم سعودی ، آمریکا و رژیم صهیونیستی اینجاست که توطئه بالکانیزاسیون عراق توسط حشدالشعبی توانایی عملیاتی شدن ندارد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: حکومت شیعی برخواسته از رای مردم عراق اجازه نمی دهد دشمنان عراق به منابع و ذخایر این کشور دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: پروژه مقتدی صدر با حمایت سعودی ، پروژه جنگ شیعه با شیعه در عراق است.مرجعیت نجف و شیوخ قبایل باید مراقب این تهدید جدید باشند.

ابطحی گفت: بررسی روند رسانه های سعودی نشان می دهد که بانیان داعش به دنبال ایجاد اختلاف و شکاف در میان شیعیان عراق هستند تا توطئه های جدیدی را عملیاتی کنند.

گفتنی است که مقتدی صدر هفته گذشته در سفری جنجالی به جده با محمدبن سلمان ، ولیعهد و وزیر دفاع عربستان دیدار کرد. روز گذشته، رهبر جریان صدر در سخنان خود در تجمع طرفدارانش در میدان التحریر بغداد در اعتراض به قانون انتخابات شوراهای استانی تاکید کرد: ما از حیدرالعبادی (نخست وزیر عراق) می‌خواهیم تا نیروهای حشد شعبی را در نیروهای دولتی ادغام کرده و سلاح‌های تمام گروه‌ها موجود را جمع آوری کنند تا سایه تروریسم از کشور دور شده و روند اصلاحات ادامه یابد.

قطع ارتباط مشترکین در ۹ استان به دلیل بدهی مخابرات !
دنبال کنید

در همین حال، روزنامه میدل ایست آی نوشت که سفر اخیر مقتدی صدر به عربستان در حال نتیجه دادن است و مقتدی صدر به حامیان خود دستور داده تا تمامی شعارهای ضد عربستانی را از خیابان‌های عراق بردارند.

یکشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۹

محمد جواد ابطحی

حشدالشعبی عامل انسجام در مقابل بالکانیزاسیون عراق / لزوم خلع سلاح جیش المهدی / پروژه مقتدی صدر برای جنگ شیعه با شیعه نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: پروژه مقتدی صدر با حمایت سعودی ، پروژه جنگ شیعه با شیعه در عراق است.مرجعیت نجف و شیوخ قبایل باید مراقب این تهدید جدید باشند. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Thum.jpg£محمد جواد ابطحی£ حشدالشعبی,عامل,انسجام,در,مقابل,بالکانیزاسیون,عراق,/,لزوم,خلع,سلاح,جیش,المهدی,/,پروژه,مقتدی,صدر,برای,جنگ,شیعه,با,شیعه Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi