چهارشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۳

ترامپ موجب فعالیت گسل هاینژادی آمریکا و ازسرگیری جنگ های داخلی ایالات متحده شده است

گودرزی: ترامپ موجب فعالیت گسل های نژادی آمریکا و ازسرگیری جنگ های داخلی ایالات متحده شده است سرویس سیاسی عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمایت های ترامپ از برخی رهبران نژادپرستی در دوران برده داری و جنگ های داخلی درحقیقت بازگرداندن آمریکا به دوران جنگ داخلی است. مسعودگودرزی در گفت و گو

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35979
تاریخ انتشار : سه شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸

کرونا :

ترامپ موجب فعالیت گسل هاینژادی آمریکا و ازسرگیری جنگ های داخلی ایالات متحده شده است
گودرزی:

ترامپ موجب فعالیت گسل های نژادی آمریکا و ازسرگیری جنگ های داخلی ایالات متحده شده است

سرویس سیاسی
عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمایت های ترامپ از برخی رهبران نژادپرستی در دوران برده داری و جنگ های داخلی درحقیقت بازگرداندن آمریکا به دوران جنگ داخلی است.

مسعودگودرزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت : نوع رفتار تجارت مسلکی دونالدتراپ در عرصه سیاست خارجی ایالات متحده با انتقادات زیادی مواجه شده است زیرا دکترین و اصول دیپلماسی آمریکا عملا به چالش کشیده شده است.

نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی گفت: حجم انتقادات از سیاست داخلی رئیس جمهوری آمریکا به مراتب بیش از سیاست خارجی وی در ایالات متحده به چشم می آید.

وی بیان داشت: دونالدترامپ به دلیل این که خارج از سیستم حکومتی ایالات متحده به کاخ سفید راه یافت و آموزش های سیاسی را ندیده  و فاقد نگرش استراتژیک است ، به عنوان رئیس جمهوری آمریکا دردسرهایی کشنده را ایجاد کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در همه جوامع تقسیم بندی های سیاسی و اجتماعی وجود دارد اما دولتمردان در موضع گیری ها تلاش می کنند از این اختلافات پرهیز کنند.

وی تصریح کرد: ایالات متحده از ابتدای شکل گیری از مسئله بحران هویت و چند فرهنگی رنج برده است که نمود آن را در جنگ های داخلی آمریکا و وجود گروه های نژادپرس کوکلاکس کلان مشاهده کرده ایم.

گودرزی گفت: مهاجرانی که ظرف نیم قرن گذشته و پس از جنگ جهانی دوم راهی آمریکا شدند به عنوان شهروندان درجه دو نگریسته می شوند در حالی که وضعیت رنگین پوستان هم به مراتب وخیم تر است.

تاریخ نشست کمیسیون برجام مشخص شد
دنبال کنید

وی با بیان این که همبستگی اجتماعی آمریکا باچالش های جدی مواجه است ، گفت: در بستر پرتنش آمریکا ، دونالدترامپ اقدام به تحریک گسل های اجتماعی و نژادی در ایالات متحده کرده است.

گودرزی گفت : حمایت های ترامپ از برخی رهبران نژادپرستی در دوران برده داری و جنگ های داخلی درحقیقت بازگرداندن آمریکا به دوران جنگ داخلی است.

وی بیان داشت: موضع گیری های تند جمهوری خواهان علیه رویکرد دونالد ترامپ نشان می دهد که آنها از شخص محوری رئیس جمهوری آمریکا و هم حزبی خود به شدت ناراضی هستند.

این نماینده مجلس دهم گفت: دموکرات ها در وضعیت پرتنش ایجاد شده می خواهند از فضای نفرت موجود نهایت بهره را برای ضربه زدن به جمهوری خواهان و دونالدترامپ کسب کنند.

دونالد ترامپ ۳۴۰۶۷۵۷/۱۵/۲۰۱۷ ۴:۰۹:۱۵ PMhttp://media.icana.ir/Image/2017/07/201707105654534940_Thum.jpgدونالد ترامپ ریچارد نیکسون بیل کلینتون اندرو جانسون

دونالد ترامپ

گفتنی است که تعدادی از اعضای ارشد جمهوری‌خواه و دموکرات کنگره آمریکا از تصمیم ترامپ برای عفو یک کلانتر محکوم به پرونده‌سازی نژادی، به شدت انتقاد کردند.

پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به این اقدام ترامپ گفت که «ترامپ نباید کلانتر پیشین ترامپ را عفو می‌کرد.»

وی با انتشار بیانیه‌ای گفت: «مقامات انتظامی مسئولیت خاصی در احترام به حقوق همگان در ایالات متحده دارند. ما نباید به هیچ کسی اجازه بدهیم اینگونه فکر کند که مسئولیت وی با عفو تقلیل یافته است.»

از سوی دیگر ، رکس تیلرسون، وزیر خارجه امریکا دیروز دوشنبه، ۱۶ روز پس از حوادث شارلوتزویل و کشته و زخمی شدن ۲۰ نفر به دست یک سفیدپوست نژادپرست، در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز تلویحاً از موضع ترامپ که حاضر نشده سفیدپوستان نژادپرست را محکوم کند، انتقاد کرد و زمانی که خبرنگار او را تحت فشار قرار داد که بگوید با ترامپ هم عقیده است یا نه؟ گفت: رئیس جمهوری از طرف خودش حرف می‌زند.
این نخستین بار در تاریخ سیاسی امریکاست که یک وزیر از رئیس‌جمهوری که او را برگزیده، اعلام برائت می‌کند اما با وجود شخصی مانند ترامپ در کاخ سفید که ۷ ماه پرچالش و جنجالی را برای خود و دیگر ساکنان کاخ سفید رقم زده است، همه چیز ممکن است.

پیش از این نیز، مایکل کوهن، وکیل شخصی ترامپ و معاون سازمان ترامپ و ریک اسکات، فرماندار فلوریدا از ترامپ به خاطر اظهارات نژادپرستانه‌اش درباره حوادث شارلوتزویل اعلام برائت کرده بودند./

پایان پیام

سه‌شنبه ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۸

مسعود گودرزی

ترامپ موجب فعالیت گسل هاینژادی آمریکا و ازسرگیری جنگ های داخلی ایالات متحده شده است عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: حمایت های ترامپ از برخی رهبران نژادپرستی در دوران برده داری و جنگ های داخلی درحقیقت بازگرداندن آمریکا به دوران جنگ داخلی است. http://media.icana.ir//Image/2016/05/201605108560443600_Thum.jpg£مسعود گودرزی£ ترامپ,موجب,فعالیت,گسل,های,,نژادی,آمریکا,و,ازسرگیری,جنگ,های,داخلی,ایالات,متحده,شده,است Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi