سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳

آزادی تلعفر میخ آخر به تابوت داعش در عراق است / تروریست های تکفیری توانایی قدرت مانور در عراق از دست می دهند

ابطحی: آزادی تلعفر میخ آخر به تابوت داعش در عراق است / تروریست های تکفیری توانایی قدرت مانور در عراق از دست می دهند سرویس سیاسی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: تلعفر دارای پیچیدگی های جغرافیایی و سوق الجیشی ویژه است که میخ آخر به تابوت داعش در عراق باید قلمداد کرد. سیدمحمدجواد

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35817
تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۳

کرونا :

آزادی تلعفر میخ آخر به تابوت داعش در عراق است / تروریست های تکفیری توانایی قدرت مانور در عراق از دست می دهند
ابطحی:

آزادی تلعفر میخ آخر به تابوت داعش در عراق است / تروریست های تکفیری توانایی قدرت مانور در عراق از دست می دهند

سرویس سیاسی
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: تلعفر دارای پیچیدگی های جغرافیایی و سوق الجیشی ویژه است که میخ آخر به تابوت داعش در عراق باید قلمداد کرد.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن چشمگیرخواندن موفقیت های ارتش عراق با همراهی حشدالشعبی در جنگ با تروریست های تکفیری گفت: داعش که همواره به شهر تلعفر نگاهی ویژه داشته است پس از آزادی موصل ای این شهر به عنوان پایتخت تروریست های تکفیری در عراق یاد می کرد.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در طول جنگ عراق با تروریست های تکفیری تا امروز چند مرتبه شهر تلعفر بین ارتش عراق  و تروریست های تکفیری دست به دشت شده است.

وی در ادامه افزود: سیطره داعش بر موصل موضوعی بود که شهر تلعفر را به عنوان قطب فرماندهی تروریست های تکفیری تبدیل کرده بود. آزادی موصل اهمیت راهبردی تلعفر را افزایش داد.

ابطحی گفت: تروریست های تکفیری داعش با کمک وفاداران رژیم بعث و برخی قبایل منطقه در جهت ضربه زدن به ارتش عراق کمک گرفته است اما وضعیت امروز تلعفر به گونه ای شگرف تغییر کرده است.

وی گفت: تلعفر دارای پیچیدگی های جغرافیایی و سوق الجیشی ویژه است که میخ آخر به تابوت داعش در عراق باید قلمداد کرد.

این نماینده مجلس دهم گفت: باتوجه به آزادی موصل و پاکسازی استان الانبار پس از آزادی تلعفر ، تروریست های تکفیری جز برخی مناطق استان دیاله توانایی انجام عملیات ندارد.

تشکیل هیئت اجرایی شورای وحدت/کمیته‌ها تا پایان بهمن تکمیل می‌شود
دنبال کنید

وی بیان داشت: تهاجم عراق  و نیروهای حشدالشعبی عملیاتی مهم است که باتوجه به استفاده داعش از سپرانسانی نباید انتظار پیروزی سریع داشته باشیم.

ابطحی گفت: داعش در وضعی نیست که بتواند تلعفر را حفظ کند و آنها در نهایت از این شهر مهم نیز عقب نشینی خواهند کرد تا آزادی موصل و دیگر مناطق عراق تکمیل شود.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ، نیروهای عراقی به همراه حشد شعبی در دومین روز از عملیات خود برای آزادسازی شهر تلعفر و روستاهای اطراف آن، توانستند مناطق دیگری را آزاد کنند و دست‌کم ۲۰ تروریست را از پای درآورند.کارشناسان احتمال می‌دهند که داعش امکانات اصلی خود برای مواجهه با نیروهای عراقی را برای جنگ در شهر تلعفر اختصاص داده و در روستاهای اطراف تنها به مقاومت محدود روی آورده و در عین حال تلاش کند که تلافات وارده به نیروهای دولتی را تا حد امکان افزابش دهد.

عملیات تلعفر که از بامداد یکشنبه آغاز شده با مشارکت نیروهای دولتی عراق اعم از پلیس فدرال، یگان مبارزه با تروریسم و چند لشکر ارتش این کشور به همراه نیروهای حشد شعبی پیش می‌رود و پیش‌بینی می‌شود دست‌کم چند هفته به طول بینجامد.گفته می‌شود غیرنظامیان که در روستاهای مذکور توسط داعش به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شدند نیز توانستند خود را از نقاط درگیری به پشت جبهه برسانند گرچه چند غیر نظامی نیز کشته شده‌اند./

پایان پیام

 

 

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۵۳

محمد جواد ابطحی

آزادی تلعفر میخ آخر به تابوت داعش در عراق است / تروریست های تکفیری توانایی قدرت مانور در عراق از دست می دهند نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: تلعفر دارای پیچیدگی های جغرافیایی و سوق الجیشی ویژه است که میخ آخر به تابوت داعش در عراق باید قلمداد کرد. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Thum.jpg£محمد جواد ابطحی£ آزادی,تلعفر,میخ,آخر,به,تابوت,داعش,در,عراق,است,/,تروریست,های,تکفیری,توانایی,قدرت,مانور,در,عراق,از,دست,می,دهند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi