جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳

کشته شدن100پلیس درخشونت های ریودوژانیرو

به گزارش شبکه تله سور، در جدیدترین حادثه ای که منجر به کشته شدن یک نیروی پلیس در این شهر برزیل شد، ‘فابیو خوزه کاوالکانته’ ۳۹ ساله طی درگیری به دنبال یک دزدی مسلحانه در منطقه ‘مریتی’ به ضرب گلوله کشته شد.براساس آمار رسمی اعلام شده، هر ۵۷ ساعت یک افسر پلیس چه در هنگام

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35799
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸

کرونا :

کشته شدن100پلیس درخشونت های ریودوژانیرو
کشته شدن100پلیس درخشونت های ریودوژانیرو 3

به گزارش شبکه تله سور، در جدیدترین حادثه ای که منجر به کشته شدن یک نیروی پلیس در این شهر برزیل شد، ‘فابیو خوزه کاوالکانته’ ۳۹ ساله طی درگیری به دنبال یک دزدی مسلحانه در منطقه ‘مریتی’ به ضرب گلوله کشته شد.
براساس آمار رسمی اعلام شده، هر ۵۷ ساعت یک افسر پلیس چه در هنگام خدمت و چه در زمان عدم حضور در ماموریت در شهر ریودوژانیرو کشته می شوند. این بالاترین آمار از سال ۲۰۱۶ است.
از سال ۱۹۹۵ بیش از سه هزار نیروی پلیس برزیل طی درگیری ها و خشونت ها کشته شده اند و این درحالی است که این کشور با بدترین رکود اقتصادی و مالی در تاریخ این کشور روبرو است. بحران فعلی اقتصادی در برزیل منجر به کاهش بودجه های دولتی شده به طوریکه بودجه مربوط به اداره شهر ریودوژانیرو بیشتر از بودجه بقیه شهرها کاهش داشته است. این کاهش بودجه ریودوژانیرو باعث شد تا فقیرترین مناطق این کشور در برابر جرم جنایت بیشترین آسیب را متحمل شوند.
میشل تمر رئیس جمهوری برزیل در ماه ژوئیه، فرآیند سرکوب فعالیت های جنایتکاران مسلح را در ریودوژانیرو آغاز کرد و هزاران نیروی مازاد در این شهر مستقر شدند. گفته می شود ۸۴۳ منطقه در این شهر تحت کنترل گروه های تبهکاری سازمان یافته است.
آمار کشته های نیروهای پلیس در شهر ریودوژانیرو در حالی به شدت افزایش یافته است که این نیروها همچنین به دلیل عملکردشان در روند مقابله با گروه های تبهکاری با انتقادهایی نیز مواجه شده اند. در برخی درگیری ها و تبادل آتش میان نیروهای پلیس و تبهکاران عابران پیاده نیز به طور تصادفی کشته شده اند. شهروندان این شهر معتقدند که لازم است نیروهای نظامی مستقر در ریودوژانیرو بیشتر آموزش ببینند تا از بروز حوادث مشابه جلوگیری شود.
عفو بین الملل پیشتر در ماه مه گزارش داده بود که کشته شدن نیروهای پلیس در مناطق حلبی آباد ریودوژانیرو در دو ماه اول سال ۲۰۱۷ حدود ۷۸ درصد نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۶ افزایش داشته است.
اروپام**۹۲۳۴** مترجم: اطهر اینانلو **انتشار: زهرا هژبری

هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان حضور نداشته است
دنبال کنید

انتهای پیام /*

ایرنا

نویسنده:

برچسب ها : ، ، ،

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi