پنج شنبه ۱۴ تیر ۱۴۰۳

طالبان و داعش جاده صاف کن های ترامپ و ارتش آمریکا در افغانستان هستند

صفاری نطنزی: طالبان و داعش جاده صاف کن های ترامپ و ارتش آمریکا در افغانستان هستند سرویس سیاسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا ارتباط مستقیم بین جنایت میرزااولنگ پیش از سخنرانی ترامپ و حمله به مسجد امام زمان (عج) کابل پس از سخنرانی ترامپ وجود دارد. مرتضی صفاری نطنزی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35797
تاریخ انتشار : شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵

کرونا :

طالبان و داعش جاده صاف کن های ترامپ و ارتش آمریکا در افغانستان هستند
صفاری نطنزی:

طالبان و داعش جاده صاف کن های ترامپ و ارتش آمریکا در افغانستان هستند

سرویس سیاسی
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا ارتباط مستقیم بین جنایت میرزااولنگ پیش از سخنرانی ترامپ و حمله به مسجد امام زمان (عج) کابل پس از سخنرانی ترامپ وجود دارد.

مرتضی صفاری نطنزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: سخنان و مواضع دونالد ترامپ در تغییر استراتژی آمریکا برای افزایش حضور در افغانستان باید مورد تحلیل و ارزیابی جدی قرار بگیرد.

نماینده مردم نطنز در مجلس شورای اسلامی گفت: سخنان رئیس جمهوری آمریکا درباره بازتعریف منافع واشنگتن در افغانستان را نباید سطحی نگاه کرد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی ها روی مرزهای شرقی ایران ، آسیای مرکزی علیه روسیه و چین هدف گذاری کرده اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در سرزمین سوخته و ویران افغانستان منهای معادن این کشور ، منفعتی برای آمریکا ندارد ؛ پس واشنگتن برنامه نفوذ و تهدید منافع راهبردی کشورهای دیگر را دنبال می کند.

وی بیان داشت: افزایش حضور آمریکا در افغانستان از نگاه تهران قابل توجیه نیست و تنها به افزایش فعالیت های تروریستی منجر خواهد شد.

مهندسی تروریسم آمریکایی در افغانستان

صفاری نطنزی گفت: آمریکایی ها در عراق و سوریه عملا تحقیر شدند زیرا نیروهای مردمی عراق  با کمک ایران توانستند شهرهایی نظیر موصل و استان الانبار را آزاد کنند. در سوریه هم نه تنها تروریست های تکفیری شکست خوردند بلکه حضور جبهه مقاومت و روسیه پررنگ تر از گذشته شد.

ایران از تمام توان خود برای دفاع از مردم مظلوم یمن استفاده می‌کند
دنبال کنید

وی تصریح کرد: درنگاه  و دکترین واشنگتن ، مهندسی تروریسم در افغانستان برای آمریکا سود سرشاری خواهد داشت زیرا به طور همزمان ایران ، روسیه ، چین و هند مورد تهدید قرار خواهند گرفت.

این نماینده مجلس دهم گفت: همه شاهد بودند که داعش با کمک آمریکایی ها ایجاد شد و همه می دانند که طالبان و القاعده در جریان جنگ با ارتش سرخ شوروی توسط سیا ایجاد شد.

وی خاطرنشان کرد: کابل نباید به هیچ عنوان نگاهی خوش بینانه به افزایش حضور آمریکا در افغانستان داشته باشد زیرا تهدیدات محاسبه نشده سیاسی و امنیتی در انتظار این کشور است.

جاده صاف کن های آمریکا

صفاری نطنزی با اظهار تاسف در شهادت جمعی از شیعیان افغانستان در جریان عملیات تروریستی ظهرجمعه کابل گفت: طالبان و داعش ضمن انجام عملیات های کورتروریستی تلاش می کنند اختلافات مذهبی و قومی را در این کشور دامن بزنند.

وی تصریح کرد: افزایش حملات طالبان و داعش در افغانستان را باید چراغ سبز جاده صاف کن ها برای افزایش حضور آمریکا در این کشور است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا ارتباط مستقیم بین جنایت میرزااولنگ پیش از سخنرانی ترامپ و حمله به مسجد امام زمان (عج) کابل پس از سخنرانی ترامپ وجود دارد.

وی در انتها تاکید کرد: تنها راه مبارزه با پدیده تروریسم در افغانستان مبارزه با فقر و بی کاری ، توسعه فرهنگی در این کشور رنج کشیده از سال ها جنگ داخلی و حملات تروریستی است./

پایان پیام

شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۵

مرتضی صفاری نطنزی

طالبان و داعش جاده صاف کن های ترامپ و ارتش آمریکا در افغانستان هستند عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: قطعا ارتباط مستقیم بین جنایت میرزااولنگ پیش از سخنرانی ترامپ و حمله به مسجد امام زمان (عج) کابل پس از سخنرانی ترامپ وجود دارد. http://media.icana.ir//Image/2016/04/201604107770934922_Thum.jpg£مرتضی صفاری نطنزی£ طالبان,و,داعش,جاده,صاف,کن,های,ترامپ,و,ارتش,آمریکا,در,افغانستان,هستند Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi