شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

راه شکست تحریم های سعودی علیه قطر از ایران می گذرد

ابطحی: راه شکست تحریم های سعودی علیه قطر از ایران می گذرد سرویس سیاسی نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: راه شکست تحریم های خصمانه سعودی علیه قطر از ایران می گذرد مضافا این که توسعه روابط ایران و ترکیه منجر به تضمین منافع دوحه در تقابل با ریاض می شود. سیدمحمدجواد ابطحی در

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35784
تاریخ انتشار : یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

کرونا :

راه شکست تحریم های سعودی علیه قطر از ایران می گذرد
ابطحی:

راه شکست تحریم های سعودی علیه قطر از ایران می گذرد

سرویس سیاسی
نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: راه شکست تحریم های خصمانه سعودی علیه قطر از ایران می گذرد مضافا این که توسعه روابط ایران و ترکیه منجر به تضمین منافع دوحه در تقابل با ریاض می شود.

سیدمحمدجواد ابطحی در گفت و گو با خبرنگارخبرگزاری خانه ملت ضمن وخیم خواندن تنش های ریاض با دوحه گفت: در حدود نیم قرن گذشته و پس از تشکیل شیخ نشین قطر شاهد تنش های مرزی بین عربستان با این کشور بوده ایم.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: عربستان و قطر همواره ادعاهای ارضی علیه یکدیگر داشته اند و در مواردی هم بایکدیگر درگیری نظامی پیدا کرده اند اما بریتانیایی ها همواره میانجی گری کرده اند.

وی در ادامه افزود: آنچه که امروز در دعوای عربستان با قطر مشاهده می کنیم در حقیقت شعله ور شدن آتش زیرخاکستر تنش ها میان این دوکشور است.

ابطحی گفت: اگرچه در ظاهر ترکیه متحد عربستان در جنگ سوریه محسوب می شوند اما در واقعیت سعودی ها که چشم دیدن اردوغان را ندارند از اتحاد آنکارا دوحه در حمایت از اخوان المسلمین خشمگین شدند که همین جرقه موجب شعله ور شدن اختلافات گردید.

وی بیان داشت: سعودی ها که علنا علیه ایران رفتارهای تهاجمی را از کانال شورای همکاری های خلیج فارس دنبال می کنند در مورد تعاملات قطر با ایران نیز ناخرسند بودند.

این نماینده مجلس دهم گفت: ولیعهدی محمدبن سلمان و حضور این شاهزاده جاه طلب در وزارت جنگ سعودی اتفاقی بود که سلطه طبی عربستان را در مورد قطر تشدید کرده است اما دوحه در مقابل ریاض و ائتلاف سعودی ایستادگی کرده است.

یکی از اشتباهات بزرگ یکی دانستن فونت با تایپ فیس
دنبال کنید

وی تصریح کرد: قطر تلاش هایی داشته است که از افزایش تنش ها با عربستان جلوگیری کند و میانجی گری هایی توسط آمریکا ، کویت ، فرانسه ، ترکیه ، آلمان در این رابطه صورت گرفته است اما همه این اقدامات با شکست مواجه شد.

ابطحی گفت: قطر در شرایط فعلی به ایرانی ها اعتماد کرده و برخلاف میل سعودی ها به تهران نزدیک شد تا جایی که از بازگشت سفیر آنها تعبیر به دهن کجی دوحه به ریاض شده است.

وی تاکید کرد: راه شکست تحریم های خصمانه سعودی علیه قطر از ایران می گذرد مضافا این که توسعه روابط ایران و ترکیه منجر به تضمین منافع دوحه در تقابل با ریاض می شود.برای قطری ها حضور در چتر حمایتی ایران و ترکیه احساس امنیت در مقابل تهدیدات سعودی را ایجاد می کند. /

پایان پیام

یکشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۷

محمد جواد ابطحی

راه شکست تحریم های سعودی علیه قطر از ایران می گذرد نماینده مردم خمینی شهر در مجلس گفت: راه شکست تحریم های خصمانه سعودی علیه قطر از ایران می گذرد مضافا این که توسعه روابط ایران و ترکیه منجر به تضمین منافع دوحه در تقابل با ریاض می شود. http://media.icana.ir//Image/2016/06/201606109051753561_Thum.jpg£محمد جواد ابطحی£ راه,شکست,تحریم,های,سعودی,علیه,قطر,از,ایران,می,گذرد Icana

خانه ملت

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi