یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر

خطر زیست محیطی در کمین مردم دشت روم موضوعی که امروز مردم دشت روم با آن مواجه هستند استشمام گازهای سمی در نزدیکی این منطقه سایت دفن زباله است که باعث شده این شهروندان هر روز بجای استشمام هوای تازه گازهار سمی را استشمام کنند و باعث نگرانی قشر عظیمی از مردم این منطقه شود.

اختصاصی کرونا

کد خبر : 35284
تاریخ انتشار : شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۶

کرونا :

دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر
خطر زیست محیطی در کمین مردم دشت روم
موضوعی که امروز مردم دشت روم با آن مواجه هستند استشمام گازهای سمی در نزدیکی این منطقه سایت دفن زباله است که باعث شده این شهروندان هر روز بجای استشمام هوای تازه گازهار سمی را استشمام کنند و باعث نگرانی قشر عظیمی از مردم این منطقه شود.
دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 8

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی چرام، به نقل از صبح زاگرس ،دفن زباله های شهر یاسوج در منطقه بکر و زیبای دو پشته دشت روم طی سالیان اخیر با حاشیه های فراوانی همراه بوده است ،حاشیه هایی که بیش از یک دهه دامان این منطقه را گرفته است و به معظلی اصلی برای پایتخت طبیعت ایران که خود درگیر برخی مسائل حاشیه ایست دیگر بودشده است.

مقصر کیست؟

اما نکته بسیار جالب در نابسامانی و آلودگی فراوان این منطقه این است که مسئولان استانی و شهرستانی علیرغم آگاهی کامل به معظل و مشکلات زیست محیطی آن همواره سعی دارند دیگری را مقصر جلوه داده و توپ را به زمین اداره ، یا سازمان و یا شهرداری بیندازندو زیر بار این مشکل مهم و اساسی در مرکز استان شانه خالی کنند.

 
دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 9

منطقه دو پشته دشت روم که به گفته فرج زاده معاون برنامه ریزی فرماندار بویراحمد با ارتفاع ۲۴۰۰متر از سطح دریا بالاترین نقطه در مرکز استان محسوب می شود، امروز به محلی مخوف هم از لحاظ زیست محیطی و هم از لحاظ بهداشتی برای مرکز استان بدل شده است.

معمای این مشکل در کجا نهفته است

به گفته  وی این منطقه در زمان فرمانداری غریب پور فرماندار دوران اصلاحات شهر ستان بویراحمد برای مقطعی کوتاه برای دفع زباله و پسماند های خانگی به شهرداری یاسوج واگذار شد که در این سالیان متمادی هر روز دچار یک معظل بوده و به مشکلی اساسی برای مرکز استان بدل شده است.

جنایات بوداییان میانمار از جنایات داعش بدتر بود/سازمان کنفرانس اسلامی و کشورهای مسلمان نباید سکوت کنند
دنبال کنید

خطر در کمین پایتخت نشینان طبیعت

از طرفی دیگر به گفته قلنداری  مدیر آب و فاضلاب شهرستان بویراحمد آلوده شدن آبهای زیر زمینی در این منطقه و انباشت بیش از اندازه زباله و فرو نشست آبهای جاری از این زباله ها باعث شده که سفره های زیرزمینی در این منطقه آلوده شده و حتی آب شرب شهر یاسوج که از چاه ههای تنگ کناره برای مرکز استان پمپاز می شوند نیز دچار این مسمومیت و آلودگی شوند.

دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 10
 
دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 11
 

وی با بیان اینکه این معظل می تواندآینده ای خطرناک را برای مرکز استان رقم بزند، بیان کرد: متأسفانه دفن غیره اصولی و بیش از اندازه زباله  ها و امحاء نادرست در این منطقه بکر باعث شده که به جزء زیبایی های این منطقه کل آبهای زیر زمینی که به سد شاه قاسم و چاههای اطراف ربط داده شده اند دچار آلودگی شوند.

منطقه زیبای دو پشته یکی از مکان هایی است که به صورت غیر اصولی زباله های یاسوج و برخی روستاهای اطراف آن در این جنگل دفع می شود.

 از طرفی دیگر دفن زباله های شهر یاسوج و حوالی آن در منطقه بکر و زیبای دو پشته دشت روم طی سالیان اخیر با حاشیه های فراوانی همراه بوده ،حاشیه هایی که بیش از یک دهه دامان این منطقه را گرفته است و به معضلی اصلی برای پایتخت نشینان طبیعت ایران که خود درگیر برخی مسائل حاشیه ای بود شده است.

دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 12
 
دوپشته همچنان خطر آفرین برای مردم حاشیه یاسوج/تولید گازهای سمی معضلی جدید در سایت دفع زباله+تصاویر 13

اما نکته بسیار جالب در نابسامانی و آلودگی فراوان این منطقه این است که مسئولان استانی و شهرستانی علیرغم آگاهی کامل به معضل و مشکلات زیست محیطی آن همواره سعی دارند دیگری را مقصر جلوه داده و توپ را به زمین اداره ، یا سازمان و یا شهرداری بیندازندو زیر بار این مشکل مهم و اساسی در مرکز استان شانه خالی کنند.

مردم فتنه های دشمنان را از بین برد/هرگزحاضر به عقب نشینی از ارزش های دینی و انقلابی خود نیستند
دنبال کنید

ئقتی بجای هوای تازه گاز سمی استشمام می کنی

موضوعی که امروز مردم دشت روم با آن مواجه هستند استشمام گازهای سمی در نزدیکی این منطقه سایت دفن زباله است که باعث شده این شهروندان هر روز بجای استشمام هوای تازه گازهار سمی را استشمام کنند و باعث نگرانی قشر عظیمی از مردم این منطقه شود.

گازهای که بوسیله آتش زدن این زباله در این منطقه که می توانست روزی مکانی زیبای برای توسعه گردشگری و ایجاد کمپینگ های تفریحی باشد، اما باید دانست که هر روز که از این مشکلات می گذرد مردم نسبت به عمل نکردن مسئولان برای حل این مشکل بیشتر نگران تر می شود.

انتهای پیام/ر

دوپشته دشت روم
صبح زاگرس
تولید گازهای سمی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi