فرماندار بویراحمد با اشاره به بارندگی اخیر و برآورد خسارات وارده به حوزه‌ها و بخش‌های مختلف گفت: ۱۵ میلیارد تومان بارندگی اخیر به بویراحمد در حوزه‌های مختلف خسارت وارد کرد.

سید محمدکاظم نظری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به بارندگی اخیر و برآورد خسارات وارده به حوزه‌ها و بخش‌های مختلف اظهار کرد: براساس برآورد‌های اولیه میزان خسارات وارده به حوزه شهری شهرستان بویراحمد قریب به چهار میلیارد تومان بوده است.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه عمده خسارات وارده در حوزه شهری شامل ابنیه فنی، جداول، پارک‌ها، آسفالت و …بوده، گفت: در پی بارندگی اخیر ۳۲۰ پل دورن شهری، ۵۰ درصد زیرسازی معابر و ۳۰ درصد روسازی سطح شهر آسیب دیدند.

وی تصریح کرد: واحدهای مسکونی آسیب‌دیده در سطح شهرها و روستاها قریب به ۹۰۰ میلیون تومان خسارت وارد شده است.

نظری عمده خسارات وارده بر حوزه راه‌ها را هفت میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: عمده خسارات وارده در حوزه راه‌ها شامل پل‌ها، ابنیه، زیرسازی، جاده‌ها و تاسیسات فنی است.

فرماندار بویراحمد میزان خسارات وارده به بخش کشاورزی را دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان شامل باغات، زراعات، قنات و ادوات کشاورزی عنوان کرد و گفت: در پی بارندگی اخیر در حوزه آب و فاضلاب شهری یاسوج بالغ بر ۵۰ میلیون تومان خسارت به پمپاژ و تاسیسات وارد شده است.

این مسؤول اذعان کرد: در حوزه آب و فاضلاب روستایی آسیب جدی به پمپاژها و تاسیسات آب وارد شد که برآورد اولیه در این حوزه ۶۰۰ میلیون تومان است.

نظری در پایان با بیان اینکه میزان خسارات وارده در بارندگی اخیر به دو بخش مارگون و لوداب بسیار زیاد بوده است، گفت: امیدواریم میزان اعتبارات اختصاص یافته به ستاد بحران جوابگوی خسارات وارده به حوزه‌های مختلف شهرستان باشد.

تعطیلات زمستانه در کاهش آلودگی هوا موثر نیست/ برنامه پایدار برای کاهش آلودگی تدوین شود
دنبال کنید