یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شعر، زبان گویای انقلاب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و ششمین محفل شعر خوانی آن در جزیره هرمز: شعر زبان گویای انقلاب است. به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تقدیر و تشکر از حضور شاعران مطرح کشور در جزیره

اختصاصی کرونا

کد خبر : 32145
تاریخ انتشار : شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۸

کرونا :

شعر، زبان گویای انقلاب است
شعر، زبان گویای انقلاب است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان در یازدهمین جشنواره بین المللی شعر فجر و ششمین محفل شعر خوانی آن در جزیره هرمز: شعر زبان گویای انقلاب است.

به گزارش کرونا نیوز روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، علیرضا درویش نژاد ضمن تقدیر و تشکر از حضور شاعران مطرح کشور در جزیره هرمز گفت : انتخاب جزیره هرمز به عنوان میزبان این رویداد بزرگ به خاطر روحیه سلحشوری و انتقلابی مردم این خطه است که بیشترین تهدید را نسبت به جمعیت خود تقدیم انقلاب کرده اند .

وی افزود : گذشته جزیره هرمز مملو از وقایع و مبارزات ضد استعماری مردم این خطه است که به بیش از ۵۰۰ سال می رسد که طی این دوره همیشه در مقابل متجاوزان به خلیج فارس ایستاده اند و از آب های نیلگون این خطه محافظت کرده اند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان اظهار داشت : سرگذشت و تاریخ این منطقه با طبیعت زیبا و منحصر به فرد و مردمان سلحشور و غیرتمند آن ، بهترین سوژه برای سرودن شعر است و حضور شاعران در این خطه برای امتزاج این مفاهیم و رویکرد است.

درویش نژاد به نقش شاعران در شکل دادن به ادبیات انقلاب اشاره کرد و گفت : ادبیات امروز و فاخر انقلاب مرهون سرایش های شاعرانی است که تمام ظرفیت و تبحر خود را در خدمت انقلاب نهادند و حماسه های زیبای مردم را در شکل گیری انقلاب و هشت سال دفاع مقدس به زبان شعر گسترش دادند.

گفتنی است : عطر افشانی و احترام به شهدای جزیره هرمز ، بازدید از مناظر شگفت انگیز هرمز، اجرای گروه موسیقی لیوای هرمز، شعر خوانی شاعران ، ازجمله برنامه های این جشنواره بود.

بر اساس این گزارش کرونا نیوز : جواد محقق، غلامرضا طریقی ، پونه نکویی، مسعود دیانی ، سیده فاطمه موسوی، امینه دریانورد ، مسلم محبی، بلقیس بهزادی، جواد ضمیری، هاجر مهدی حسینی، عبدالحسین انصاری، سارا عباسی و عبدالحسین انصاری‌نسب از جمله شاعران مطرح بودند که در این جشنواره به شعرخوانی پرداختند.

کارگروه توانمند سازی معاونین ،مربیان و مشاورین شهرستانها برگزار شد
دنبال کنید

منبع: روابط عمومی اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi