شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای کامل طرح حذف دفترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای کامل طرح نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی در این استان خبر داد. به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر فرزاد فیروزی اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ضرورت حرکت بخش درمان به سوی مکانیزاسیون، طرح

اختصاصی کرونا

کد خبر : 31753
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶

کرونا :

اجرای کامل طرح حذف دفترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی از اجرای کامل طرح نسخه الکترونیکی در مراکز درمانی ملکی تأمین اجتماعی در این استان خبر داد.

به گزارش کرونا نیوز اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر فرزاد فیروزی اظهار داشت: با توجه به رشد روزافزون فناوری اطلاعات و ضرورت حرکت بخش درمان به سوی مکانیزاسیون، طرح حذف دفترچه های درمانی از سال گذشته به طور جدی در دستور کارسازمان تامین اجتماعی قرار گرفت.
وی ادامه داد: این طرح ابتدا به صورت پایلوت در ۶ استان کشور اجرا شد که باعث سرعت و دقت بیشتر در حوزه درمان شد.
دکترفیروزی افزود: به منظور رفاه حال بیمه شدگان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی اجرای این طرح طی چند روز گذشته در تمامی مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در سطح استان اجرا شد.
مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی در خصوص مزایای این طرح گفت: در این طرح هر بیمار یک پرونده پزشکی الکترونیکی در مراکز درمانی تأمین اجتماعی خواهد داشت که دسترسی پزشک به سوابق قبلی بیمار و در نتیجه افزایش کیفیت تشخیص و درمان را به دنبال خواهد داشت.
وی صرفه جویی در وقت، شناسایی و اعلام تداخلات دارویی توسط سیستم، امکان دسترسی به سوابق درمانی و پرونده بیمار با حفظ محرمانگی، جلوگیری از خطای نسخه خوانی در داروخانه، پاراکلینیک و سایر بخش های درمان را از دیگر مزایای این طرح بر شمرد و افزود: عدم نیاز به چاپ و تعویض دفترچه، کاهش هزینه های تولید کاغذ و تسهیل در استعلام استحقاق درمان به صورت برخط و عدم مراجعه به شعب جهت تمدید و تجدید دفترچه درمانی در راستای تحقق دولت الکترونیک نیز از مزیتهای مهم طرح حذف دفترچه است که باعث ارائه خدمات با کیفیت و کمیت بیشتر به مراجعین خواهد شد.
دکتر فیروزی خاطر نشان کرد: این طرح در حال حاضر و در فاز اول تنها در مراکز ملکی تأمین اجتماعی در استان شامل بیمارستان شهید دکتر رحیمی بیرجند، درمانگاه های تأمین اجتماعی طبس، فردوس، قاین و نهبندان به اجرا در می آید و پس از فراهم نمودن شرایط و زیر ساختها در بیمارستان تأمین اجتماعی حضرت ابوالفضل العباس(ع) بیرجند نیز اجرا خواهد شد و به مرور دفترچه های بیمه از دور خارج خواهد شد.

ضرغامی: هرمزگان می‌تواند قطب گردشگری در کشور شود
دنبال کنید

 

اجرای کامل طرح حذف دفترچه در مراکز درمانی تامین اجتماعی خراسان جنوبی

*تحریریه کرونا: مطلبی که می خوانید از سری مطالب نویسنده هوشمند کرونا نیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

منبع: تامین اجتماعی کل کشور

نویسنده:

برچسب ها :

ناموجود

همسو با خبر روز

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

logo-samandehi