نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان بویراحمد صبح امروز با حضور فرماندار و اعضای ستاد در محل فرمانداری شهرستان برگزار شد.

در این جلسه سیدمحمدکاظم نظری، فرماندار با ابیان اینکه تذکر لسانی وظیفه همه افراد جامعه است و در راستای این وظیفه باید شخصیت و آبروی افراد حفظ شود، گفت: برای اجرای درست این فریضه الهی و تاثیرگذاری هر چه بیشتر آن، در ابتدا افراد باید خود را اصلاح کنند و بعد به این مهم بپردازند.

این مسئول با توجه به فرارسیدن دهه مبارک فجر گفت: خدمات نظام جمهوری اسلامی باید به گوش مردم برسد ولی کسانی هستند که با سیاه نمایی تلاش می کنند این خدمات کمرنگ جلوه داده شود، چراکه خدمات دولت را جدا خدمات نظام می دانند  و این خود می توانند جزو منکرات هم تلقی شود.

وی ادامه داد: احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله سیاسی نیست بلکه یک تکلیف شرعی است و از این رو باید در احیای آن از دیدگاه های سیاسی دوری شود.

فرماندار بویراحمد با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی و ظهور شبکه های اجتماعی امکان دسترسی افراد به منکرات را بیش از پیش کرده است، عنوان کرد: ضروری است از طریق فضاهای مجازی به این عرصه ورود و به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به بهترین شکل پرداخت.

جانشین ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اظهار داشت: اگرچه همه ضرورت امر به معروف و نهی از منکر را قبول داریم ولی در بعضی از مواقع کارهایی صورت گرفت که هیچ بازخورد مثبتی نداشت، لذا یک جو بین المللی بر علیه ما و یک فضای معکوس در جامعه ایجاد کرده و عملا در حوزه دین و هنجارهای اجتماعی افرادی را گریزان کردیم.

تجمع روحانیون وطلاب حوزه علمیه امام صادق گچساران دراعتراض به آل سعود
دنبال کنید

نظری با اشاره به فضاهای مجازی و سرعت انتشار اخبار در کمترین زمان ممکن و تاثیرپذیری بسیار زیاد جوانان از این فضاها خاطرنشان کرد: هیچ زمانی به اندازه امروز ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه احساس نشد، لذا دستگاه های عضو ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید خطرات و آسیب های فضاهای مجازی را جدی بگیرند.